Spring naar bijdragen

Achter diff. olie


Recommended Posts

Misschien een stomme vraag (in zoverre deze bestaan...)

bij Cherokee's hoor je vaak van olie voor het achter diff met een toevoeging, nou belde ik laatst met Kroon olie voor mijn GC en die had het ook over een toevoeging (als het een tracklok was)? Maar daar hoor/lees je nooit wat over, tenminste voor een GC niet.

Wie kan mij hierover inlichten? blink.gif

Het is dus een GC 5.2 Limited uit 1993.

Alvast bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo hoor je hier nooit wat over? Bij de meeste Jeepers is het dacht ik wel bekend dat een diff. voorzien van een Limited slip (soms wel traclock genoemd) een olie MET toevoeging gebruikt. Dit voor de werking van de limited slip koppeling. Dat je er zo weinig over leest of hoort komt waarschijnlijk dat het vrij algemeen is. Al met al, niet zo'n stomme vraag dus. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halo Bart Grand,

Ik had een paar maanden dezelfde vraag over het achter diff.

En toen heb ik ook een vraag gesteld hierover op dit forum.

Ik had vreemde geluiden uit het achterdiffertieel, mits je er niet veeeel te lang mee hebt doorgereden, is de olie en additief vervangen de oplossing.

Het additief is nodig voor een goede werking van de limited slip funktie welke bij de diff ingebouwd is.

Als deze olie verouderd is (verversings interval volgens dealer ongeveer 40.000 km) dan gaat het additief zijn werking verliezen en gaat het LS gedeelte herrie maken.

Bij het om de bocht rijden gaat hij nog meer herrie maken.

Na het vervangen moet je 10 maal een achtje gereden worden de olie tussen de platen te pompen (volgens het werkplaats handboek).

Ik had dit gedaan en het geluid ging inderdaad geheel weer weg.

Om de olie te vervangen moet je de deksel eraf halen je kunt dan meteen kijken naar slijtage,

olie zwart geen probleem maar metaal deeltjes in de olie of onder in de diff is niet best.

Hier is de link met mijn vraag en de reacties daarop.

http://forum.jeepforum.nl/index.php?showto...82&hl=peter6509

Ik hoor wel hoe het afgelopen is, oja ik heb de olie bij de merk dealer gehaald wel duur, MOPAR is het huismerk van Jeep

maar teminste de origineele want een nieuw diff is duurder.

Met vriendelijke groeten,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...