Spring naar bijdragen

Poelitrekker of flenstrekker DEEL2


Royco
 Share

Recommended Posts

ONDANKS EEERDERE BERICHT TOCH NIET GELUKT, vandaag was het droog dus nu het geheel, de as met ankerplaat en de wielflens er helemaal uitgetrokken om vandaag de eerste remklauw te gaan monteren, mooi niet,

Het gat van de ankerplaat is kleiner als het lager dat er achter zit

asje.jpg

De ankerplaat die houd dus het lager op zijn plek in de as en dus zal de ankerplaat niet over het lager heen geschven kunnen worden.:)

Maar we blijven lachen :thumbsup::bye1:

bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt geen trekker nodig om de ankerplaat eraf te halen

wiellager kapot knippen buiten schaal zit toch in de as dan de keering eraf valt

de ankerplaat er zo af

nu kun je ook zo de steekas van de naaf afpersen zit die plaat niet meer in de weg

..wiellager moet er eerst af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ONDANKS EEERDERE BERICHT TOCH NIET GELUKT, vandaag was het droog dus nu het geheel, de as met ankerplaat en de wielflens er helemaal uitgetrokken om vandaag de eerste remklauw te gaan monteren, mooi niet,

Het gat van de ankerplaat is kleiner als het lager dat er achter zit

asje.jpg

De ankerplaat die houd dus het lager op zijn plek in de as en dus zal de ankerplaat niet over het lager heen geschven kunnen worden.:)

Maar we blijven lachen :thumbsup::bye1:

Lees dit eens, heb ongeveer de zelfde truc uit moeten halen, kreeg ook de asflens niet los..... -klik-

Welk type as praten we over? AMC20 en D44 zijn bijna gelijk wat lagers en ankerplaat betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohh is dat het probleem. je kunt ook een trekker op de lager vast zetten en dan de lager warm stoken. en als dat niet lukt en zo heb ik het ook gedaan. met een dremel de lager door slijpen. en voor mijn dremel heb ik ereen haaksekop voor gekocht. en voor dremel heb je 2 soorten slijpschijfjes die hele dunne donker rood en iets dikkere zwart die laatste moet je gebruiken. die breken niet zo snel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk type as praten we over? AMC20 en D44 zijn bijna gelijk wat lagers en ankerplaat betreft.

astype = Volgens mij AMC20,

modificatie = schijfrem achter,

Ab, ik heb vol bewondering naar je 'flenspers' gekeken (al eerder gezien) maar heb niet de materialen en las apparatuur beschikbaar anders had ik zoiets wel al gebakken, maar door dit gemis is een lasapparaat wel boven aan mijn verlanglijstje komen te staan;)

Ik heb me steekassen met de hele handel er aan vandaag achtergelaten bij een metaalbewerker in de buurt die de boel wel wil proberen uit elkaar te persen:wacko:. Het zit me helemaal niet lekker dat ik er niet bij kan zijn maar ik gok het er maar op dat het goed komt.

Nou maar hopen dat ik alles nog bruikbaar terug krijg.......

bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het is gelukt, de wielflens is van de steekas af, ze hebben hem gepast opgewarmt en toen 'viel' de wielflens er zo af...........

(met een brander ter grote van een heteluchtballon brander:rolleyes:)

Nou toch maar lager en oliekeerringen vervangen als toch alles los ligt....:D

bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...