Spring naar bijdragen

motortemperatuur


Recommended Posts

Gesloten koelciquit kan tot 110-150 graden worden. Ontluchten doe ik zelf meestal door de hoogste waterslang iets los te maken, met draaiende (warme) motor.

Engine heater, een vloeistof verwarmer in het koelsysteem?

Eberspacher_Hydronic.jpg

Word vooral bij kleine dieselmotoren gebruikt als ondersteuning bij het opwarmen van het motorblok vlak na de start. Dit om sneller de bedrijfstemperatuur te bereiken, bij extreme kou door rijwind kan deze ook bijgeschakeld worden. Volkswagen past dit onder andere toe.

Zoals gezegd voor kleine (eco) diesels.....lijkt me sterk dat een 2,7 het ook nodig heeft. Misschien even een fototje plaatsen, maakt vaak meer duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Wat is nu de juiste motortemperatuur voor een gc 2.7 crd?

wat is de juiste manier voor het ontluchten van het koelsysteem.

kan veel vinden op het net,maar weinig over de 2.7:no:

tevens zit er bij mij een engine heater op,wie weet hoe dit werkt?

is een soort pomp met een clutch op.

alvast bedankt

voor zover ik weet is de 2,7 diesel een5 cilinder mercedes diesel, dus je kunt ook eens zoeken bij mercedes, zit in de sprinter 216,316 en 416 in de ML 2,7

maar ook in de E-klasse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die engine heater die staat tussen de kacel(interieur) en inlaatcollector.

Nu wat heb ik vastgesteld.

*altijd is mijn motor temp 70 graden geweest+- zomer en winter.

* nu nog steeds ook bij lange ritten.

*geeft nu coolant low soms.

* juist nieuwe dop op tankje gedaan 17 lbs origineel jeep

*er komt druk op het tankje dat het water precies wegduwt naar beneden,waardoor weer coolant low

als ik de dop loshaal komt water omhoog.

zelfs smorgens als we de dag ervoor hebben gereden doet het dit nog.

auto werkt perfekt voor de rest.

Geen olie in het water en geen sludge in de olie.

Iemand enig idee?

Ik denk mess lekke koppakking,maar dan zou er toch olie in het water moeten zitten of witte rook en dat heb ik niet.

kan die lucht er langs ergens anders inkomen?

ontlucht heb ik goed gedaan denk ik toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de koppakking lek is zou je inderdaad vloeistof moeten verliezen en dat gebeurt kennelijk niet, dus daar lijkt het probleem niet te zitten.

Persoonlijk ben ik van mening dat 70 graden wat aan de lage kant is bij volle bedrijfstemperatuur. De meeste auto's doen dan iets van 90-100 graden voor zover ik weet. Is de thermostaat wel OK?

Kennelijk zit er ergens nog lucht in het systeem en kan de geringe overdruk in de overloop er voor zorgen dat die bel grotendeels wordt weggedrukt, waardoor de tank leeg komt.

Hoe er ontlucht moet worden bij deze motor durf ik niet te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

voila zit een nieuwe op:wacko:

serieus werkje zenne

draait nu goed en geen druk meer op de slangen

al bij al duur zaakje en vind het vrij snel en erg bij zo een auto die toch wat geld heeft gekost

dacht dat mercedes zo een goed merk was(motor en boite is mercedes)

niet dus

of gewoon pech,wie zal het zeggen:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...