Spring naar bijdragen

versnellingsbak stuk of alleen sensor?


Recommended Posts

Hallo allemaall.

ik zal me eerst even voorstellen;

Rick uit Heerhugowaard en heb sinds kort een GC 5.9 uit 1998.

probleem is dat af en toe met opschakelen vanuit zijn eerste versnelling de bak erg ver doortrekt voordat hij overneemt naar 2. hij moet dan helemaal voorbij de 2500rpm, normaal doet ie het veel eerder.

Ik had al een discussie gelezen van Taeke en daar ging het om een sensor.

Mijn vraag is nu, is het waarschijnlijk alleen een sensor of komt er een hele revisie aan:no:. Die zijn nl erg duur begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het lijkt mij inderdaad een electronisch probleem, al heb ik net zoveel verstand van verzekeren. :B

Hetgeen waar ik aan dacht (en waarom ik reageer).. heb je een zgn 'sport stand' op je automaat? Misschien dat die nog aan staat/blijft staan.

Nee, op een ZJ LX zit geen sportstand op de automaat. Alleen een vergrendeling van de overdrive (wordt voorkomen dat ie naar de overdrive opschakeld). Ondermeer te gebruiken bij het trekken van zware lasten. Het niet opschakelen in de OD geldt ook tijdens een koude motor; de bak schakeld in dat geval ook niet (met gering ingetrapt gaspedaal) bij ca. 65 km/h naar de OD.

Een enkele keer "verslikt" mijn bak zich ook wel eens. Er wordt dan bij een te hoog toerental naar de 1 terug geschakeld. Komt echter zelden voor. Het euvel wat wordt beschreven lijkt mij een electronisch verhaal (sensor). Wat je zou kunnen proberen, voordat je dure ingrepen gaat plegen, is om de versnellingsbakolie te verversen en het filter vernieuwen. "t Is het proberen waard.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is af en toe. dan trekt ie heeeel ver door in z'n 1e versnelling. Verder geen problemen.

Heeft er iemand een tekening of schets van waar die sensor in de bak zou moeten zitten?

Het heeft volgens mij niet met overdrive te maken, zo voelt het niet tenminste.

Is atf verversen overigens zelf een beetje goed te doen voor de deur en welke olie kan je dan het beste kopen om er in te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...