rick1973 Geplaatst October 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2008 Hallo allemaall. ik zal me eerst even voorstellen; Rick uit Heerhugowaard en heb sinds kort een GC 5.9 uit 1998. probleem is dat af en toe met opschakelen vanuit zijn eerste versnelling de bak erg ver doortrekt voordat hij overneemt naar 2. hij moet dan helemaal voorbij de 2500rpm, normaal doet ie het veel eerder. Ik had al een discussie gelezen van Taeke en daar ging het om een sensor. Mijn vraag is nu, is het waarschijnlijk alleen een sensor of komt er een hele revisie aan:no:. Die zijn nl erg duur begrijp ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2008 het lijkt mij inderdaad een electronisch probleem, al heb ik net zoveel verstand van verzekeren. Hetgeen waar ik aan dacht (en waarom ik reageer).. heb je een zgn 'sport stand' op je automaat? Misschien dat die nog aan staat/blijft staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2008 of doettie het alleen koud?? Dan kon het wel eens normaal zijn.. ( opwarmprogramma voor de katalysator) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lumberjack Geplaatst October 1, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2008 het lijkt mij inderdaad een electronisch probleem, al heb ik net zoveel verstand van verzekeren. Hetgeen waar ik aan dacht (en waarom ik reageer).. heb je een zgn 'sport stand' op je automaat? Misschien dat die nog aan staat/blijft staan. Nee, op een ZJ LX zit geen sportstand op de automaat. Alleen een vergrendeling van de overdrive (wordt voorkomen dat ie naar de overdrive opschakeld). Ondermeer te gebruiken bij het trekken van zware lasten. Het niet opschakelen in de OD geldt ook tijdens een koude motor; de bak schakeld in dat geval ook niet (met gering ingetrapt gaspedaal) bij ca. 65 km/h naar de OD. Een enkele keer "verslikt" mijn bak zich ook wel eens. Er wordt dan bij een te hoog toerental naar de 1 terug geschakeld. Komt echter zelden voor. Het euvel wat wordt beschreven lijkt mij een electronisch verhaal (sensor). Wat je zou kunnen proberen, voordat je dure ingrepen gaat plegen, is om de versnellingsbakolie te verversen en het filter vernieuwen. "t Is het proberen waard. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rick1973 Geplaatst October 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2008 Het is af en toe. dan trekt ie heeeel ver door in z'n 1e versnelling. Verder geen problemen. Heeft er iemand een tekening of schets van waar die sensor in de bak zou moeten zitten? Het heeft volgens mij niet met overdrive te maken, zo voelt het niet tenminste. Is atf verversen overigens zelf een beetje goed te doen voor de deur en welke olie kan je dan het beste kopen om er in te doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.