RobV8 Geplaatst September 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2008 Ik ben bezig met een CJ uit `82. 4 cilinder op NL kenteken, maar 304 onder de kap. Bij mijn weten zijn ze maar tm `81 geleverd met een 304. Ik neem aan dat dit problemen gaat geven met de RDW bij een omkeuring. Heeft iemand tips ? gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst September 28, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2008 Hee Rob, Ik heb vorige week gebeld met de RDW, als ie afwijkt, ander merk moter of een moter die er niet in hoort wordt het tegenwordig Lelystad. Dat werd mij verteld. Je moet Jeep Nederland verzoeken om een vergelijkbare type goedkeuring toe te zenden. Hieraan kan de RDW dan jou Jeep afspiegelen. grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 hai Ok dank je. gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Je moet Jeep Nederland verzoeken om een vergelijkbare type goedkeuring toe te zenden. Hieraan kan de RDW dan jou Jeep afspiegelen.grtz Jeep Nederland is niet zo meegaand.Doen hier heel moeilijk over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 dus zaak om iemand te vinden die een `82 er V8 heeft.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Ik ben bezig met een CJ uit `82.4 cilinder op NL kenteken, maar 304 onder de kap. Bij mijn weten zijn ze maar tm `81 geleverd met een 304. Ik neem aan dat dit problemen gaat geven met de RDW bij een omkeuring. Heeft iemand tips ? gr Rob Je kan ze ook bellen en aan hun vragen of dat een probleem gaat geven. Vaak zijn ze wel zo aardig om te vertellen wat je allemaal te wachten staat. Doordat je van een viercilinder naar een V8 gaat krijg je ook hoogstwaarschijnlijk te maken met de 40% vermogensregeling. Dus ze gaan letterlijk en figuurlijk alles controleren van je CJ. Dus heel je chassis enz wordt binnenste buiten gekeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Heeft iemand een idee van de extra ksoten , kon het zo gauw niet vinden op de rdw site, weggedrag en geluidstest krijg je dan geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Heeft iemand een idee van de extra ksoten , kon het zo gauw niet vinden op de rdw site, weggedrag en geluidstest krijg je dan geloof ik. Je hebt de vaste kosten voor de keuring maar die kan ik even niet vinden. Lees dit onderstaande eens goed. Is wel van belang voor jouw keuring en kan wel eens voor problemen gaan zorgen. Je auto krijgt namelijk door het plaatsen van een V8 zoals hun dat omschrijven een nieuwe identiteit en dan gaan er iets andere eisen meespelen. Technische keuring en eisen bij samengestelde voertuigen Nadat de identiteit van het samengestelde voertuig is bepaald, vindt een technische keuring plaats. Deze identiteit is bepalend voor de technische eisen die de RDW stelt aan het voertuig. Aan de hand van de identiteit kan de RDW namelijk vaststellen wat de datum van eerste toelating is. De technische eisen waaraan het samengestelde voertuig moet voldoen, zijn afhankelijk van deze datum. Wanneer de identiteit van het voertuig is vastgesteld, geldt de oorspronkelijke datum van eerste toelating die behoort bij deze identiteit. Voor deze voertuigen zijn de technische eisen van toepassing die golden ten tijde van de eerste toelating. De RDW beoordeelt wijzigingen aan het voertuig in dit geval apart. Na goedkeuring van het voertuig past de RDW de gegevens in het kentekenregister en eventueel op het kentekenbewijs aan. Nieuwe identiteit In het geval dat het voertuig een nieuwe identiteit krijgt, moet het in z'n geheel opnieuw worden toegelaten. Het voertuig moet dan voldoen aan de huidige technische eisen. Het krijgt na goedkeuring van de wijzigingen een nieuwe datum eerste toelating en een nieuw kenteken. Zelfgebouwde voertuigen Bij zelfbouw met bijvoorbeeld bouwpakketten is er doorgaans sprake van een geheel nieuw voertuig. Dat moet dus voldoen aan de huidige toelatingseisen voor individuele voertuigen. De datum waarop het voertuig een kenteken krijgt, geldt in dit geval als de datum eerste toelating. Als een voertuig opnieuw moet worden toegelaten, moet de aanvrager door middel van certificaten of beproevingen aantonen dat het voertuig voldoet aan een groot aantal EG-richtlijnen, zoals die op dit moment van kracht zijn. Voor een individueel voertuig is dit over het algemeen geen haalbare kaart, omdat de kosten voor testen en beproevingen de waarde van het voertuig veelal overtreffen. Bovendien voldoen oudere voertuigen niet vaak aan de aangescherpte milieueisen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Ik heb ze al gebeld, maar had 3 mensen voor me, eerst maar eens goed uitpluizen wat te doen, op 4 cilinder blijven rijden lijkt me ook niet top, laat staan als je in een fuik rijdt of brokken maakt. dank je michel gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Aangezien de 304 standaard is geleverd op de CJ7, ook al is dat een editie eerder, zul je weinig problemen krijgen. (mits hij natuurlijk verder in orde is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 (bewerkt) Aangezien de 304 standaard is geleverd op de CJ7, ook al is dat een editie eerder, zul je weinig problemen krijgen. (mits hij natuurlijk verder in orde is) Dat denk ik ook alleen ben ik benieuwd of de 40% regeling t.a.v. het vermogen van toepassing zal zijn. Want als ze daar naar kijken dan gaan ze heel de wagen uitgebreid bekijken. Het ligt er dus aan of de vermogenstoename een rol kan gaan spelen bij de keuring. Dat durf ik niet te zeggen. Bij andere merken auto's speelde dat namelijk wel een rol de vermogenstoename. De auto ging namelijk de vermogenstestbank op en zo konden ze zien dat het vermogen met meer als 40% was gestegen. Alleen waren dat wel auto's die standaard niet voorzien waren van een dergelijke motor en dat is bij zijn CJ niet van toepassing. Die is zoals jij al aangaf wel geleverd geweest met een v8. Las net op een internetsite een verhaal van een man met een E-type. Die had een v6 en wilde graag een v12 dus had hij een v12 blok gekocht en deze laten inbouwen. Alle originele v12 steunen waren gebruikt en deze wagen is goedgekeurd in Nederland. Dus voorzie ik ook geen problemen met de keuring van jouw CJ naar v8 Dan zou ik zeggen inbouwen en ter keuring aanbieden. September 29, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Waarschijnlijk zal het door het vermogen verschil best een herkeuring worden, maar dat bedoelde ik eigenlijk ook: door die keuring komt hij waarschijnlijk zonder problemen omdat ze al een type goedkeuring hebben met precies dat blok. Sry als ik wat onduidelijk was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 hallo heb alles al uit gezocht bij rdw heb ook een v8 liggen en moet ook in een cj komen waar een 4.2 in licht als alles goed gemonteerd is met originele motor steunen en geen ijzeren platen of verbouwde motorsteunen lassen dus een aan koop bon of factuur van motor blok willen ze zien motor nummer moet goed lees baar zijn en een goede schone auto willen ze zien waar van alles werkt uitlaat moet origineel zijn en netjes zonder herrie gemonteerd als ze van een andere cj met type goed keur nummer uit gaan om te vergelijken uitkijken dat ze zijn pk niet over nemen ivm 40 procentregel een originele 304 levert 125 pk een 4.2 levert ongeveer 100 pk dus zit je goed let wel op als je een verkeerde keurmeester treft die het verschil tussen een chevy en een amc ziet gaat het niet lukken niet meer dan 40 procent vermogen winst anders word het lelystad kost bij elkaar 900 euro geluid test baan test remmen test en keuren dit heb ik van een goede rdw keurmeester dus met een amc 304 uit 80 valt het wel mee motor keuren rdw kost 50 euro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst September 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 mm dat geeft de burger weer moed ! Ik ga er dan wel mee door. auto is als nieuw, en het is een 304, aankoopbon e.d. is wel te regelen. dank allen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Hallo Wat een drukte, gewoon aanbieden en dan hoor je het wel, zorg wel dat je een aankoop nota hebt van de motor. Het verhaal van conformeren (type goedkeuring) hangt helemaal van de keurmeester af, dus daar kan je hier wel veel over schrijven maar dat lost niks op, je kan er toch geen peil op trekken. P.S. het type plaatje waarin het chasis nummer staat doet het altijd wel goed, komen de nummers niet overeen dan heb je een probleem, moet je ook nog een aankoop nota van de body hebben. Als je dan toch bezig bent maakt dat ook niks meer uit. Maar goed de rdw is mij altijd prima van dienst geweest, ik nooit geen problemen gehad met ombouw of wat dan ook. Gewoon aanbieden en je ziet het wel:whistle:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 nou heb ik een polyester body en een blok gekocht van een particulier....hmzzzz.....heb ik weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Toch gewoon doorgaan met het om keuren naar V8, zorg dat je beslagen ten ijs komt dan kan er eigelijk niks mis gaan, kom niet met 1 of ander bouwsel wat 6 inch verhoogd is enz, daar houden ze niet echt van. De polyesterbody is geen probleem omdat deze standaard nooit op een jeep gezeten heeft, de aankoop verklaring van de motor ook niet want je heb hem gekocht dus even terug naar de vorige eigenaar en even een papiertje opstellen en laten tekenen. Laat hem eventueel ook het chasis nummer van de wagen geven waar de motor uit komt. Dat deze wagen niet is aangeboden voor de sloop maakt niks uit, het gaat erom hoe je er aan komt. Voor technische deel zou het kunnen dat je naar lelystad moet, maar dat maakt dn toch ook niet uit??, je wil het spul legaal op de weg hebben dus zal je er ook wat voor moeten doen. met vr gr Aitze Hiemstra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hi-Jack Geplaatst October 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2008 nou heb ik een polyester body en een blok gekocht van een particulier....hmzzzz.....heb ik weer Pas hiermee dus op. Je krijgt dus een nieuw kenteken volgens mij. Eerst de motor aanpassen en daarna de body. Het zou zonde zijn als je je oldtimer kenteken kwijt bent. citaat rdw: De oorspronkelijke dragende constructie is gehandhaafd Bij voertuigen met een dragend chassis, waarop een afwijkende carrosserie is aangebracht verandert niet altijd de identiteit. Als het chassis en de aandrijving bij elkaar horen, wordt de identiteit gehandhaafd. De RDW beoordeelt de wijziging in dit geval aan de hand van de technische eisen die golden ten tijde van de datum eerste toelating van het oorspronkelijke voertuig. Als de RDW de wijziging goedkeurt, behoudt het voertuig zijn kenteken. Wel past de RDW dan de typeaanduiding op het kentekenbewijs aan. Echter, als ook de aandrijving met één of meer onderdelen uit andere voertuigen is aangepast dan krijgt het voertuig een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Het voertuig valt in dit geval onder de regeling toelatingseisen individuele goedkeuring en moet daarmee voldoen aan de huidige toelatingseisen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst October 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2008 nou ga ik sowieso mijn poly body niet vervangen door een stalen. wilde perse polyester. ga het gewoon doen en zie wel waar het schip gaat stranden.... wie weet werken er ook nog leuke mensen bij rdw..... wordt vervolgd !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 Ik heb ook bij de RDW geinformeerd hoe het nu zit als je in bijvoorbeeld Italïe of een ander EU land een mooie CJ vind met een V8, maar deze staat niet op het kenteken. Dan zegt de RDW, we nemen alles over van het kenteken en wanneer er dan een andere motor vermeld staat dan houdt het voor ons op.. Ik zeg ja maar daar ben ik niet mee! het antwoord was toen ja, dan moet je maar naar Lelystadt? Maar zegt hij dat wordt bijna kansloos. Het beste is om de motor in het land van herkomst eerst op kenteken te zetten.. en dat doen verkoper dus meteen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst October 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2008 klopt, maar als er ooit een V8 in gezeten heeft, of ooit met v8 geleverd is, dan is het ook in Lelystad geen ramp, kost wel meer ( c 1100), maar je krijgt hem wel op kenteken gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.