Spring naar bijdragen

banden


jippiejeep
 Share

Recommended Posts

hoi

ik had n lekke band dit weekend, rechtsvoor. Nu moest ik toch nog beide voorbanden vervangen dus dat is verder niet zo erg. Nu heeft een vriend van mij de achterbanden onlangs alvast vervangen. Ik weet zo niet de maat ofzo, maar ik hoorde wel van de garage dat dat iets grotere banden (of iets breder) waren dan normaal met een grof profiel voor sneeuw en terrein (misschien dat ik hierdoor ook mijn spatbord raakte toen ik met een volbeladen jeep verkeersdrempels nam, gecombineerd met wat slappe veren).

Moet ik nu perse voor dezelfde banden erop laten zetten als er nu achter op zitten?

dank weer, groet irma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik had n lekke band dit weekend, rechtsvoor. Nu moest ik toch nog beide voorbanden vervangen dus dat is verder niet zo erg. Nu heeft een vriend van mij de achterbanden onlangs alvast vervangen. Ik weet zo niet de maat ofzo, maar ik hoorde wel van de garage dat dat iets grotere banden (of iets breder) waren dan normaal met een grof profiel voor sneeuw en terrein (misschien dat ik hierdoor ook mijn spatbord raakte toen ik met een volbeladen jeep verkeersdrempels nam, gecombineerd met wat slappe veren).Moet ik nu perse voor dezelfde banden erop laten zetten als er nu achter op zitten? dank weer, groet irma

Heb jij een partime of fulltime jeep cherokee? Dus rij jij altijd in zijn 4x4 of mag jij alleen 4x4 rijden op de onverharde weg. Wat is de maat van je oude voorbanden en van je nieuwe achterbanden?

Banden van verschillende maten, constructie of profieldiepte monteren onder één auto kan de handelbaarheid en stabiliteit van uw auto aantasten. Voor de beste prestaties kan u beter op alle vier posities dezelfde banden monteren.

Het monteren van verschillende banden kan wel onveilig zijn. Twee sets verschillende banden met verschillende eigenschappen levert een onvoorspelbaar rijgedrag op. Ook de niet aangedreven wielen hebben namelijk een belangrijke functie bij de wegligging en stabiliteit van de auto. Een verschil in (zijdelingse) grip tussen aangedreven en nietaangedreven wielen kan de stabiliteit van de auto in gevaar brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik heb de maat eindelijk genoteerd: 255/70R15. Is dit ok?

Groet irma

Deze banden ga je dus aanschaffen als vervanging voor de banden voor neem ik aan? Dat moet zoals Wim al aangaf geen problemen geven. Wel zal je vering hoogstwaarschijnlijk toe zijn aan vervanging binnen 1 jaar daar je in beladen toestand je spatborden raakte.

Wel snap ik het even niet meer. Je schreef dat je voorbanden toe waren aan vervanging. Dit schreef jij begin augustus hier op het forum. Beetje verwarrend en appart!

nou, vorige week dus mn 1e jeep gekocht met nog 1 dag apk erop :wacko:, eergisteren voor de nieuwe apk, en hij is er door! Wel heeft n vriend van me met handige handjes van te voren nieuwe voorbanden erop gedaan, remblokken en 2 klauwen vervangen, revisiesetje, wat lampjes her en der, en wat gesmeerd.. Misschien heeft dat wat geholpen :no:.. Mag er nu dus officieel een jaar ermee rijden..pffieuw..

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi michel,

Klopt, de voorbanden waren toen direct aan vervanging toe, maar hij heeft toen de achterbanden voorop gezet, en dus achterop de nieuwe gezet. En die waren dus van bovenstaand type. Maar deze ex-achterbanden die nu voorop zaten moesten ook binnenkort gebeuren ivm te weinig profiel.. vandaar. Ik dacht toen jullie wat oninteressante details te bespraren. Niet meer doen dus :wacko:?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even om het verhaal af te ronden. Ze zitten er inmiddels onder, en het rijdt super heerlijk. Vier dezelfde banden nu dus. Veeeel rustiger in het stuur (als je dat zo zegt :( ). En er zit 2.1 bar in (even gezien de bandenspanning discussies de laatste tijd, stond zo ook in mijn manual, is natuurlijk wel voor de standaard band maar ja). Alles prima dus, het enige is wel dat ie in de uiterste stuurstand aanloopt, en dat is nu even wennen met inparkeren. Ach, dat kon ik toch al niet, dus nu helemaal niet :D..

groet irma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het enige is wel dat ie in de uiterste stuurstand aanloopt, en dat is nu even wennen met inparkeren.

Wat loopt waar precies aan? Zou het niet zomaar accepteren, alles wat aanloopt gaat sneller stuk of slijt sneller of slijt op een manier die niet verantwoord is... Het lijkt mij overigens niet fijn in de bochten van bepaalde parkeergarages.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stuurstang lijkt me erg onwaarschijnlijk, denk echt eerder de control arm. op de knuckle zit een boutje/propje die de stuuruitslag beperken voor deze reden. als het een boutje is kun je hem een paar slagen uitdraaien totdat de boel niet meer aanloopt en als het een prop is kun je hem een klein stukje oplassen totdat ie niet meer aanloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...