Spring naar bijdragen

Stuurwiel rechtzetten


MikMak
 Share

Recommended Posts

Ik heb een vraag, mijn wielen zijn perfect uitgelijnd maar mijn stuurwiel maakt slagzij naar links. Ik heb een airbag in mijn stuurwiel dus dit is nogal zichtbaar. Euvel is niet ernstig maar wel lastig. Moet ik mijn stuurwiel nu loshalen (met het risico een grote balon in mijn gezicht te krijgen) en zo ja hoe, of kan ik dit bij de stuuras doen? (zie link)

http://picasaweb.google.be/marcel22jeep/Jeep#5247826647714021938

Ik ben deze vraag op het forum al eerder tegengekomen maar begreep de oplossing toch niet helemaal...:whistle:

Groetsels,

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je de stang van de pitman arm naar je rechtervoorwiel moet hebben.

Borging los draaien en stang met schroefdraad aan beide kanten in of uitdraaien.

Dit klopt helemaal wat Dezperado schrijft. Het kan zijn dat hij zo vast zit dat je hem misschien warm moet stoken om er beweging in te krijgen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet het niet, maar volgens mij spoort je auto dan niet meer.

De stuurstang die van je pitmanarm naar je rechtervoorwiel gaat is de stang om je stuur recht te zetten! Dmv het draaien van deze stang , draai je ook je stuur in de auto. Van de andere stang moet je afblijven!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol: psies

die andere stang gaat naar je andere wiel om hem gelijk mee te laten sturen.

en dattie vastzit ( van pitman arm naar rechter voorwiel weet ik alles van)

Krijg hem ook niet los na heel veel inspuiten met kruipolie en proberen te draaien met een pijpentang van een meter.(oorzaak zout water)

Dus ik kijk ook naar een scheef staand stuur wat een gevolg is van het verhogen van je auto. Maar het went. It's a Jeep thing :rolleyes:

Mocht iemand zn Wrangler stuur willen verwijderen/vervangen dan heb ik hier een speciaal setje voor ( steering wheel puller van Grant) "lenen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad de stang met de twee tapeinden en een verteldbare kous die van de pitman arm loopt. Het makkelijkst werkt het wanneer je iemand even naar de stand van je stuur laat kijken terwijl je zelf onder de auto ligt. Draai je namelijk te ver dan kun je een onevenredige wieluitslag krijgen. Zet je wielen recht, stuur van het slot inderdaad (scheelt een berg draaien), draai de twee bouten van de verstelbare kous losser en dan maar draaien, wanneer de pitmanarm evenwijdig aan de wielen staat (recht dus) staat je stuurwiel ook weer recht. Voor je de zaak weer helemaal vast zet kun je het best even een klein stukje rijden, het kan zijn dat je daarna nog wat moet bijdraaien.

Bedankt iedereen voor de hulp, ik kan weer rechtdoor!!<_<

Groetsels,

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...