Spring naar bijdragen

achterrem dana 44 as doet ineens vreemd


michel1972
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Van de 1 op andere dag is mijn achterrem vreemd gaan doen. Als ik nu rem , blokkeren de achterwielen ineens. Daar hoef ik niet eens hard voor de rem in te trappen. Dat deed hij voorheen niet. Gisteren de remvoeringen met alle veren enz vervangen en dat blijkt het dus niet te zijn. Als ik nu nog steeds mijn rem intrap beginnen de achterwielen vlot te blokkeren. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik roep even wat dingen:

Is hij niet te veel opgesteld, als voor de rest alles goed is waarom niet!

Is de remdruk regelaar nog goed.

Ik neem aan dat hij alleen voor de vrije slag en drukverschil is, als hij te laat voor vrij geeft ben je al flink aan het remmen achter.

Voor de rest gaat er ook een lampje branden?

En remt hij voor nog wel goed?

Is er geen mogelijkheid dat hij het nu goed is gaan doen, en dat je te grote zuigers hebt.(ivm 44)

Groet Arie

bewerkt door Classic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de trommels hebben die een slijtrand bedoel dan zit er een rand aan het beging van de trommel kan zijn dat je trommels op zijn

iedereen denk namelijk alleen aaan de schoenen en niet aan de trommels

tis maar een gedachte:bye1:

De trommels lijken volgens mij nog redelijk in orde. Heb voor de zekerheid een schuurpapiertje er langs gehaald maar er was en is geen sprake van een opstaand randje.

Weet jij waar ik dergelijke trommels kan halen? Zijn dus dana 44 trommels met koelribben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

De remvertraging was altijd prima en ook goed. Was pasgeleden nog gemeten tijdens een beurt bij de garage. Ik heb hem na Wamel schoongemaakt en neergezet. Toen ik van de week een stukje wilde rijden en de garage uit reed de weg op moest ik remmen voor het overige verkeer en toen blokkeerde de wielen. Dat deed hij elke keer. Dus toen heb ik alles open gemaakt en zag ik dat de remvoeringen al redelijk versleten waren. Ik heb toen nieuwe remvoeringen gehaald met nieuw binnenwerk. Heb alles vervangen op de remzuigers na. Tevens staat de stelschroef van de trommels in zijn laagste stand. Dus totaal niet uitgedraaid en zodra ik de rem intrap blokkeren de wielen al. Daar hoef ik niet hard voor te trappen. tevens doen de wielen dat aan beide kanten. Ze blokkeren tegelijk achter. Daar zit geen verschil in. Zachtjes remmen is er niet meer bij helaas. Als ik de rem aanraak blokkeren de achterwielen.

Er gaat geen lampje branden op het dashboard en om de wielen te laten blokkeren hoef ik niet hard te remmen. Dat moest ik voor het plaatsen van de nieuwe remvoeringen met toebehoren ook niet doen. Voorheen kon ik netjes gedoseerd remmen. Na Wamel is mijn achterrem gek gaan doen , met het blokkeren als gevolg.

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb alles vervangen op de remzuigers na. Tevens staat de stelschroef van de trommels in zijn laagste stand. Dus totaal niet uitgedraaid en zodra ik de rem intrap blokkeren de wielen al.

neem aan dat het euvel is gekomen door er nieuwe schoenen in te doen '

kan het niet zijn dat je de stelschroef te ver hebt terug gedraait want als je hem helemaal ingedraaid hebt heb je de meeste ruimte om je trommels er weer op te doen

maar als je te veel ruimte hebt tussen schoen en trommel wil wel eens gebeuren dat je plunjer te hard de schoenen tegen je trommel slaat gevolg blokkerende wielen

en als je de handrem gebruikt heb je dan ook last zo niet probeer eens te remmen met net aangetrokken handrem zodat je schoenen dichter tegen de trommels staan

denk dan dat ie niet blokkeerd

je kunt het proberen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik neem aan dat hij alleen voor de vrije slag en drukverschil is, als hij te laat voor vrij geeft ben je al flink aan het remmen achter.

Groet Arie

Hoi,

Dit krijg je inderdaad ook als je schoenen te “krap”staan.

Heel aannemelijk wat Ramstein schrijft, en makelijk te testen.

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Heb alles vervangen op de remzuigers na. Tevens staat de stelschroef van de trommels in zijn laagste stand. Dus totaal niet uitgedraaid en zodra ik de rem intrap blokkeren de wielen al.

neem aan dat het euvel is gekomen door er nieuwe schoenen in te doen '

kan het niet zijn dat je de stelschroef te ver hebt terug gedraait want als je hem helemaal ingedraaid hebt heb je de meeste ruimte om je trommels er weer op te doen

maar als je te veel ruimte hebt tussen schoen en trommel wil wel eens gebeuren dat je plunjer te hard de schoenen tegen je trommel slaat gevolg blokkerende wielen

en als je de handrem gebruikt heb je dan ook last zo niet probeer eens te remmen met net aangetrokken handrem zodat je schoenen dichter tegen de trommels staan

denk dan dat ie niet blokkeerd

je kunt het proberen :D

Het blokkeren bij het remmen is begonnen voor ik de nieuwe remschoenen erin heb gezet. Ik dacht dat het blokkeren lag aan de oude remschoenen. Ben daarom deze gaan vervangen en nu blijk ik nog steeds dat probleem te hebben met het blokkeren van mijn achterwielen.

De stelschroef staat bijna in zijn laagste stand. Hoger kan ik hem niet zetten want dan lopen de remschoenen aan tegen de trommels. Ik heb het ook al geprobeerd met de stelschroef helemaal ingedraaid en dat geeft geen verschil. De achterrem blijft blokkeren.

Ik ga dat van die handrem dadelijk proberen. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Je hoort van me en alvast bedankt voor de moeite en meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Van de 1 op andere dag is mijn achterrem vreemd gaan doen. Als ik nu rem , blokkeren de achterwielen ineens. Daar hoef ik niet eens hard voor de rem in te trappen. Dat deed hij voorheen niet. Gisteren de remvoeringen met alle veren enz vervangen en dat blijkt het dus niet te zijn. Als ik nu nog steeds mijn rem intrap beginnen de achterwielen vlot te blokkeren. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Mvg

Probleem opgelost! Nieuwe cilinders achter doen wonderen. Bleek er 1 lek te zijn. Dus heb ik ze vandaag vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dat had je niet gezien toen je de remschoenen hebt geplaatst:P

Toen was alles al nat maar ik dacht dat dat was gekomen doordat er geremd was met de wagen zonder dat de remvoeringen erin zaten. Door het remmen zonder de voeringen waren de cilinders met veer eruit geschoten. Toen is waarschijnlijk de schade aan 1 cilinder ontstaan en is hij gaan lekken. Het is maar een theorie en eerst zien of het goed zal blijven. Dacht dat ik het gisteren ook had verholpen. Hij remde in de ochtend nog goed maar in de middag had ik een anker nodig om tot stilstand te komen. Dus het zal mij benieuwen morgen. Anders blijft er nog weinig over ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...