Spring naar bijdragen

Aanschaffen van een Grand Cherokee


Recommended Posts

halle allemaal,

ik ben van plan een Grand cherokee aan te gaan schaffen. Nu heb ik al wat gezocht op het forum maar als je niet weet waar je naar moet zoeken dan duurt het zoeken best lang.

Zijn er bijvoorbeeld dingen waar ik goed op moet letten (specifieke cherokee zaken)

Zijn er veel dingen anders tussen de verschillende type's (limited/laredo)

En dan heb ik het niet over de motor inhoud of de opties die erop zitten, maar is bijvoorbeeld de airco-pomp anders/gevoeliger/kwetsbaarder. dat soort dingen.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een 4.0 i laredo uit eind 94 met 210.000 km, die ik met inruil voor maar 2500,- kan halen, maar de prijs baart mij tevens een beetje zorgen omdat ik maar 2000 euro in te ruilen heb. de eigenlijke prijs is dus 4500.

Is dit veel of weinig?

Een hoop vragen, maar ik wil enigzins voorbereid zijn bij de aankoop. Heb namelijk in het verleden een verkeerde dodge w200 aangeschaft die me meer gekost heeeft dan dat ik er plezier van kon hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom op het forum.

Ik heb zo'n zelfde ervaring gehad. Ik heb ooit eens een '95 er Dodge ram 1500 4x4 gekocht wat ook een verschrikkelijke miskoop was. En zie ik heb toch een Grand Cherokee gekocht.

In het kort een verschil tussen een Laredo en een Limited; technisch nagenoeg gelijk (Laredo gebruikt andere tussenbakken, Limiteds zijn bijna altijd QuadraTrac). Laredo's zijn wat kaler uitgevoerd, o.a. geen leer en minder electronische opties.

Zwakke punten van ZJ;

-Assen, let op vreemde "zingende" differentieel geluiden.

-Airco. Condensor en verdamper willen nogal eens lek raken.

-Viscokoppeling, is niet echt een zwak punt maar wel kostbaar.

verder net zo goed of zwak als elke ander auto lijkt mij.

Ik heb er tot nu toe absoluut geen spijt van (ondanks enkele dure reparaties). wink.gif

Helaas over prijzen en zo kan ik je niet verder helpen, misschein iemand anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Jabberwock,

kijk eens na de reacties die ik heb gekregen op mijn oproep een aantal weken geleden.

Ik rij nu al even in mijn GC 4.0 limited.

I FEEL GOOD!!

Wel goed opletten, ga er even flink mee rijden.

Ik heb mijn GC flink uitgeprobeert in de modder (bospad)

Lage gearing etc etc uitproberen en goed luisteren naar de eventuele

bijgeluiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toevallig morgen (vrijdag) een proefrit maken.

De vorige die ik op het oog had is niet doorgegaan. (auto trok erg sterk naar rechts en de inruilwaarde van mijn huidige auto was wat aan de krappe kant)

Heb nu dus een andere op het oog en ga daar morgen mee toeren.

Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ik er zeker en uur me wil rijden van landweg tot bospad en van kinderkopjesweg tot snelweg. Dat was geen probleem en hij zou zelfs nog even wachte m et de auto naar de poetser te brengen totdat ik klaar ben met mijn bosrit!! (deze man heeft het dus begrepen)

Verder klinkt het heel erg cliche, maar dit is een exemplaar wat van een oud mannetje is geweest en altijd binnen heeft gestaan. De man waar hij van is geweest kwam hem persoonlijk aanprijzen met alle papieren etc. etc.

Vooralsnog ziet het er goed uit dus.

Ik hou jullie op de hoogte mocht het wel of niet iets worden.

-Als het iets wordt, dan wordt dit mijn thuishonk op de digitale snelweg.

-En als het niets wordt dan vertel ik waarom en dan mag iemand beslissen of di wagen voor hem/haar wel (technisch) voldoet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de proefrit is geslaagd.

Heb een flink stuk gereden met de auto en ik heb niets maar dan ook niets kunnen horen/zien/voelen/ruiken/proeven blink.gif /etc. waardoor ik deze auto niet zou willen kopen.

We zijn het terrein in geweest en heb de beste man een fijn staaltje terreinrijden laten zien waardoor hij zijn eigen auto direct de deur uit ging doen en zelf de andere GC die hij had staan zich toeeigende. (best handig zo'n garagebedrijf) Geweldig vond hij het. En hij wist niet dat zoiets mogelijk was met dit soort auto's.

Maar ik dwaal af.

Nu nog even het vrouwtje een extra motivatieboost geven en een mooie hamer uitzoeken voor het spaarvarkentje en ik denk dat ik eind van de week de trotse bezitter ben van.....

Nog bedankt voor de genoemde puntjes waar op te letten.

En een voorbarige tot ziens in het bos/zand!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...