Spring naar bijdragen

reviseren vooras


Recommended Posts

Hoi Karel,

Ik zit nou net met hetzelfde probleem: een grollende differentieel op de vooras.

Beste optie is de lagers in je diff laten reviseren.

Bij de officiële Jeep-stealers kost dit 1000-1200 euro.

Maar iemand hier op het forum heeft dit laten doen bij B&S in Tiel en die betaalde maar iets meer dan de helft.

Dus, ik ben van plan om nu nog dit weekend B&S in Tiel te mailen of ze ook een Bruggeling uit België willen depaneren.

Dan laat ik mijn voordiff reviseren en ben ik hopelijk van dit vervelend gegrom af.

It drives me crazy...

Ik hou je op de hoogte hoe het verder verloopt, maar voor jou is dit ook de beste optie.

Een nieuwe vooras steken is nog veel duurder en een okkazie geeft gegarandeerd hetzelfde probleem binnen een paar duizend km.

groeten

frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een offerte binnen van B&S in Tiel.

Deze mensen waren zeer vriendelijk en hebben netjes alles via mail afgehandeld.

De prijs ligt rond de 700 euro voor het reviseren van de lagers in het voorste diff.

Grootste prijspakker is het uurloon van het werkplaatstarief: 325 euro zonder BTW.

Maar het is nog steeds goedkoper dan 1000 euro hier bij de Jeep Dealer.

Als er iemand is die deze offerte graag eens in detail zou bekijken, stuur mij een PM dan wil ik de details graag doormailen.

dus binnenkort ga ik een afspraak maken in Tiel en mijn diff laten reviseren.

The noise drives me crazy... <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans,heb je al nieuws of een nieuwe offerte?

Ik heb dit onderwerp gevolgd omdat ik bang ben ook de "gelukkige" te zijn

die in aanmerking komt voor een revisie van de vooras.

Verleden jaar tijdens de problemen met de achteras die vervangen is melde de monteur al dat de vooras ook geluiden gaf.

Inmiddels hoor ik vooral iets onder de 50 en 100km...??! een doordringend metaalachtig geluid(niet extra met bochtenwerk) en een lichte trilling.

Komt iemand dit bekend voor misschien??

Kan ook misschien iets anders zijn maar ben er toch bang voor.

Toch wel vreemd vind ik allebei de problemen met de assen met nog geen 90.000 op de teller...

Gr.Erwin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erwin,

Ik vind het ook wel vroeg hoor, om aan 90.000 reeds problemen te hebben met diff's of assen.

Bij mij staan er 210.000 op de teller en ik zweer je dat ik aan 202.000 nog geen enkel piepje, zoemmetje of grolletje hoorde. het is pas beginnen erger worden vanaf 205.000 en nu gaat het razendsnel.

Maar dat is nog steeds 120.000 km later dan bij jou...

Ik heb idd. een offerte binnen, en B & S rekent voor een diff revisie zonder vervanging pignon en kroon iets rond de 720 euro, alles betaald.

Als de pignon en kroon ook versleten zijn, komt het wel op 1600 euro... :unsure:

Maar het valt me wel op dat er hier heel wat topics al geweest zijn over deze problemen en dat wellicht al heel wat andere slachtoffers het spaarvarken hebben mogen leegmaken.

Ik ben nog eventjes aan het sparen, en ik hoop dit in de loop van oktober-november te laten fixen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...