Spring naar bijdragen

visco


Recommended Posts

hallo,

door het schudden in korte bochten en dit hier opgezocht te hebben had ik vorige week naar de garage geweest om een nieuwe visco te laten plaatsen.

begint de brave man onder de motorkap te sleutelen net achter de radiator.

na te vragen wat hij aan het doen was zei hij dat daar de viscokoppeling zat dus ik maar uitgelegd dat ik dat dan wss niet bedoelde.

ik dan thuis de " how to" van de visco afgedrukt en ermee terug naar garage.

na enkele telefoontjes zei de garagist me dat het dat niet kon zijn maar wss de sattelieten in de pont of zoiets????

ik heb net nieuwe banden gezet en nu bij het uitdraaien van een 90 graden bocht scheur ik precies aan 200 per uur erdoor met gierende banden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet toevallig dat de banden breder zijn en aanlopen tegen de control arms???

nono,banden zijn exact dezelfde maat maar met de versleten banden was het geluid veel minder tijdens het uitdraaien van een bocht. nu is dat echt luid piepend dat ik gedraaid raak.

het is een grand cherokee limited 2.5 td van 1998 met 249 tussenbak .

zj of wj weet ik niet.

greets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nono,banden zijn exact dezelfde maat maar met de versleten banden was het geluid veel minder tijdens het uitdraaien van een bocht. nu is dat echt luid piepend dat ik gedraaid raak.

het is een grand cherokee limited 2.5 td van 1998 met 249 tussenbak .

zj of wj weet ik niet.

greets.

foto zegt meer:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heeft een WJ dan ??

De WJ met de 247 tussenbak heeft een gerotor. Oftewel een variabele verplaatsingspomp. Het pomphuis zit aan de ene as, het pompwerk aan de andere. Als er dan snelheidsverschil optreedt tussen de assen (b.v. omdat je acterwielen gaan slippen), levert de gerotor oliedruk, die gebruikt wordt om een koppeling progressief te sluiten. Zo worden de achteras en de vooras met elkaar verbonden, om het snelheids verschil op te heffen. Zo wordt dan dus het koppel naar de vooras gebracht die dan nog wel grip heeft. De Quadra-drive uitvoering van de 4.7 WJ, heeft ook nog gerotors in de diff's zitten (ook wel varilocks genoemd), die het koppel ook nog van links naar rechts binnen 1 as kunnen sturen. In de praktijk is het dan dus ook mogelijk om met een WJ met drie wielen in ijzige prut te staan en dan toch met het ene wiel met grip los te komen.

Gerotor.gifquadra2.jpg

Greetz,

Ape :no:

bewerkt door Ape
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...