Spring naar bijdragen

Gas onderbouw


Fon
 Share

Recommended Posts

Mijn CJ7 met 5 liter V8 heeft een aanzienlijk benzine verbruik. Ik ben van plan om een gas onderbouwtank to plaatsen en zoek een oplossing voor een kleine benzine tank. Wie heeft hiervoor (betaalbare) ideeen?

ik heb een tankje van een buitenboordmotortje. moet wel een ijzeren tankje zijn want er moet ook een retour leiding opgelast worden. dus eerst tankje vol vullen met water. tankdop eraf laten. gaatje in de tank boren bovenop en daarna het leiding erop lassen. let op het water moet nog vol in de tank zitten met lassen vanwege de benzinedampen. en je moet ook nog een gaatje van 1 1/2 mm in de tankdop boren is voor de ontluchting van de tank. ps ik heb een tankje van 23ltr neem ik alleen maar mee naar het buitenland

ps laat ook ook nog een ledmeter op je dashbord monteren. wel handig dat je kan zien wanneer bijna je lpg tank leeg is. ik heb er 2 lpg tanks bij mij erin zitten onder en boven 130ltr totaal. en de metertjes op mijn tanks zijn aan elkaar geschakeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet mee eens, dat met water vullen en dan lassen. Wij moeten vaker aan benzinetanks lassen vanwege WW2 voertuigen waar we mee bezig zijn en lassen gaat beter met een droge tank. We zorgen uiteraard dat de tank helemaal leeg is en dan hangen we m met de opening op een (dunnere) uitlaatpijp van eender welke auto en laten die met draaiende motor 'uitgassen'. De warme uitlaatgassen zorgen ervoor dat er totaal geen benzinedampresten (2x woordwaarde) meer overblijven. Dan gaat lassen veel beter want met water koelt het te snel af of krijg je stoom. Beide niet goed om te lassen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een tankje van een buitenboordmotortje. moet wel een ijzeren tankje zijn want er moet ook een retour leiding opgelast worden. dus eerst tankje vol vullen met water. tankdop eraf laten. gaatje in de tank boren bovenop en daarna het leiding erop lassen. let op het water moet nog vol in de tank zitten met lassen vanwege de benzinedampen. en je moet ook nog een gaatje van 1 1/2 mm in de tankdop boren is voor de ontluchting van de tank. ps ik heb een tankje van 23ltr neem ik alleen maar mee naar het buitenland

ps laat ook ook nog een ledmeter op je dashbord monteren. wel handig dat je kan zien wanneer bijna je lpg tank leeg is. ik heb er 2 lpg tanks bij mij erin zitten onder en boven 130ltr totaal. en de metertjes op mijn tanks zijn aan elkaar geschakeld

Wat een flauwe kul....

Lassen met water erin, niet doen, geeft pruts laswerk! Goed schoon en droog maken met luchtspuit.

Gaatje boren in de dop, niet doen, lekt met klotsen! Koop er eentje met ontluchting.

En bevestiging van de buitenboordmotor tank die je alleen maar meeneemt naar het buitenland?? Brandstoftanks horen zeer stevig bevestigd te worden, zeker als ze in de auto zitten!

Metertjes aan elkaar geschakeld??? :D

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een flauwe kul....

Lassen met water erin, niet doen, geeft pruts laswerk! Goed schoon en droog maken met luchtspuit.

Gaatje boren in de dop, niet doen, lekt met klotsen! Koop er eentje met ontluchting.

En bevestiging van de buitenboordmotor tank die je alleen maar meeneemt naar het buitenland?? Brandstoftanks horen zeer stevig bevestigd te worden, zeker als ze in de auto zitten!

Metertjes aan elkaar geschakeld??? :(

wat is hier mis mee.

het laswerk is goed gelukt. geen problemen meegehad.

het gaatje in de tankdop heb ik ook een problemen meegehad met klotsen.

en voor mijn buitenboordmotortankje heb ik een speciale onderplaat laten maken met bevestigingssysteem erop dat ik hem in de jeep goed vast kan zetten.

en de metertjes op de 2 lpg tanks zijn aan elkaar geschakeld door een erkend lpg inbouwstation

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Leuke discussie maar heeft iemand een benzinetankje die vóór de achteras gemonteerd kan worden?

De beschikbare ruimte is: 60 cm lang, 35 cm breed en 25 cm hoog.

Benzinetank handelaren weten geen afmetingen zij gaan uit van auto merk en model. Hiermee kom ik niet verder.

Sta open voor alle ideeen.

Groet Fon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Leuke discussie maar heeft iemand een benzinetankje die vóór de achteras gemonteerd kan worden?

De beschikbare ruimte is: 60 cm lang, 35 cm breed en 25 cm hoog.

Benzinetank handelaren weten geen afmetingen zij gaan uit van auto merk en model. Hiermee kom ik niet verder.

Sta open voor alle ideeen.

Groet Fon

informeer eens bij www.gpservice.nl in son en breugel die heeft al diverse speciale benzinetankjes laten maken en gemonteerd op gekste plaatsen onder diverse jeeps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het iets van een eigen constructie zal worden Fon......

Standaard tankjes met die maten kom je bijna niet tegen. Bovendien zul je ophanging moeten verzinnen. Als je zelf iets kan (laten) maken kun je eventueel de vlotterunit overzetten, heb je gelijk aanzuig, retour en tankmeter vlotter erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Leuke discussie maar heeft iemand een benzinetankje die vóór de achteras gemonteerd kan worden?

De beschikbare ruimte is: 60 cm lang, 35 cm breed en 25 cm hoog.

Benzinetank handelaren weten geen afmetingen zij gaan uit van auto merk en model. Hiermee kom ik niet verder.

Sta open voor alle ideeen.

Groet Fon

Fon ik zal wel eens kijken , ik heb heb nog een klein onderbouw tankje liggen van een Cherokee (ik zal hem opmeten voor je)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Hoi Fred,

Maar ik wil een onderbouw vind het niet mooi een tank achtern.

Wil zelf de installatie en tank inbouwen en dan bij een bedrijf verder laten aansluiten en keuren.

Gr Nico

Die tanks van mij zijn niet meer zichtbaar, je hebt wel geen ruimte meer achterin dat klopt..

maar doe ZwerfSter eens een PM.. die weet er volgens mij meer van zelf inbouwen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...