Spring naar bijdragen

vragen over een grand wagoneer


FGHMM
 Share

Recommended Posts

Enkele weken geleden op een show van amerikanen stond een Grand Wagoneer uit 1971, gas, automaat. Mijn auto was kapot, deze stond te koop en na enige vrienden geraadpleegd te hebben, heb ik deze gekocht.

Wat een auto:yes::lol:

Voor mij echter een sprong in het diepe. Ik heb nog nooit een old timer gehad, nog nooit een jeep, nog nooit een 4WD, nog nooit op gas gereden en nog nooit een automaat. Ik heb wat moeten puzzelen maar ik leer hem steeds beter kennen

Toch heb ik nog wat vragen. De gas installatie is nog geen jaar oud. Kan ik tijdens het rijden overschakelen van gas naar benzine en visa versa.

Hoe zit het eigenlijk met onderdelen, zijn die nog te krijgen.

Verder zijn er start problemen:

zondag stukje rijden, terrasje, terug bij de auto start hij niet. WW gebeld echter voordat ze er waren start hij weer wel. Terug thuis start hij niet meer, twee uur later ook niet, echter de volgende ochtend weer wel.

Donderdag middag, stukje gereden, terrasje, start niet meer, half uur later start weer normaal.

2 weken gaat het goed, dan plotseling niet meer, twee dagen niet kunnen starten, accu opgeladen en hij start weer.

Niet starten wil zeggen, er gebeurt helemaal niets.

heeft iemand enig idee.

als vast bedankt. Frans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag

allereerst welkom

Je kunt al rijdend van LPG naar benzine schakelen, maar laat de schakelaar even een paar tellen in de middenstand ( als je die hebt ) staan om het laatste restje brandstof te verbranden voordat hij op gas of benzine gaat lopen, het is raadzaam om een paar keer per maand op benzine te rijden ivm uitdrogen keerringen en pakkingen van carburateur.

Wat betreft het gewoon niet starten : wellicht een massaprobleem of je startrelais / startmotor hebben een probleem.

Daar moet je even naar kijken, aansluitingen goed, kabels goed vast enz.

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

gefeliciteerd met je aankoop !

Ik ben stikjaloers. ik geef dit maar alvast meteen toe...:whistle:

Niet starten wil zeggen, er gebeurt helemaal niets.

Bedoel je hiermee dat bij het omdraaien van de sleutel in het contactslot de startmotor niet begint te draaien ?

Kan defect contactslot zijn.

Kan slechte stroomtoevoer (massa) zijn naar de startmotor

Kan oxidatie zijn op de batterijpolen

Kan inwendig iets zijn in de startmotor (solenoïde rot)

Bekijk dit alvast maar eens. Is niet zo moeilijk.

Enne, veel rijplezier met je mooie wagen.

Mogen we 's een foto ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

gefeliciteerd met je aankoop !

Ik ben stikjaloers. ik geef dit maar alvast meteen toe...:lol:

Bedoel je hiermee dat bij het omdraaien van de sleutel in het contactslot de startmotor niet begint te draaien ?

Kan defect contactslot zijn.

Kan slechte stroomtoevoer (massa) zijn naar de startmotor

Kan oxidatie zijn op de batterijpolen

Kan inwendig iets zijn in de startmotor (solenoïde rot)

Bekijk dit alvast maar eens. Is niet zo moeilijk.

Enne, veel rijplezier met je mooie wagen.

Mogen we 's een foto ?

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga zeker al die punten na en hoop een oplossing te vinden. Reacties buiten jeep forum om geven meestal aan dat de startproblemen mogelijk in startrelais of startmotorzitten. Alleen, sinds mijn eerste bericht is iedere startpoging positief geweest. Dus zonder problemen. Zondag ga ik met de Jeep naar apeldoorn. Ik ben benieuwd. Groetjes en bedankt Frans

bewerkt door FGHMM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele weken geleden op een show van amerikanen stond een Grand Wagoneer uit 1971, gas, automaat. Mijn auto was kapot, deze stond te koop en na enige vrienden geraadpleegd te hebben, heb ik deze gekocht.

Wat een auto:yes::blush:

Voor mij echter een sprong in het diepe. Ik heb nog nooit een old timer gehad, nog nooit een jeep, nog nooit een 4WD, nog nooit op gas gereden en nog nooit een automaat. Ik heb wat moeten puzzelen maar ik leer hem steeds beter kennen

Toch heb ik nog wat vragen. De gas installatie is nog geen jaar oud. Kan ik tijdens het rijden overschakelen van gas naar benzine en visa versa.

Hoe zit het eigenlijk met onderdelen, zijn die nog te krijgen.

Verder zijn er start problemen:

zondag stukje rijden, terrasje, terug bij de auto start hij niet. WW gebeld echter voordat ze er waren start hij weer wel. Terug thuis start hij niet meer, twee uur later ook niet, echter de volgende ochtend weer wel.

Donderdag middag, stukje gereden, terrasje, start niet meer, half uur later start weer normaal.

2 weken gaat het goed, dan plotseling niet meer, twee dagen niet kunnen starten, accu opgeladen en hij start weer.

Niet starten wil zeggen, er gebeurt helemaal niets.

heeft iemand enig idee.

als vast bedankt. Frans.

Welkom Frans,

onderdelen zijn nog wel te vinden zo wel nieuw http://www.teamgrandwagoneer.com

http://www.bsautoparts.nl

als gebruikt op verschillende veilings site's

heb zelf al div.malen spullen laten overkomen uit USA

gaat snel en goed'.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Ok, succes !

Lijkt toch wel op een los contact ergens.

En vergeet je de foto's niet ??? <_<

Je heb helemaal gelijk, na enige tijd toch weer wat startproblemen, maar nu kon ik het euvel redelijk snel traceren en verhelpen. Een slecht contactje.

Foto's toevoegen lukt me nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Een slecht contactje...

En waar dan precies ? Misschien even voor de volledigheid van dit topic vermelden ? :P

Een slecht contact, het blijft toch een ?

Voor de volledigheid dus, er loopt een slang (ca 1.5 cm middenlijn) aan de passagierskant, langs de accu, van voor, richting dashboard. Middenin deze slang zit een metale verbindingsstuk en daar aan zit loodrecht hierop een electrische verbinding. Ik dacht dat daar het probleem zat. Maar ........

enkele weken geleden ging ik naar een vriend in nieuwegein. 's morgens sinds enige tijd weer startproblemen. Motorkap open. Bovengenoemde verbinding aangedrukt en meteen daarna startte de motor feilloos.

Toen ik wilde vertrekken bij deze vriend gebeurde hetzelfde, niet starten, aandrukken contact en daarna feilloos. Dit moest dus het probleem zijn.

Tot ik vandaag dit eens wilde nagaan door eenvoudig dit contact los te maken. Contact los, proberen te starten en ook nu startte de motor zonder problemen.

en nu weet ik het niet meer. ik weet nog niet wat voor slang dit is en waar het contact voor dient.

groetjes Frans Evers :D

P1000016-3.jpg P1000309.JPG

bewerkt door FGHMM
foto's invoegen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Na weken lang zonder problemen was het vandaag weer raak.

De slang is inderdaad van de airco en is niet het probleem.

Het is een van de kabels die daar achter lopen, deze bewogen mee met de airco slang. Wanneer ik wat meer tijd heb, zal ik die kabels eens allemaal langs lopen, er moet ergens een slecht contact zitten.

Verder loopt de wagen prima.

Alleen heb ik nu een knalpijp die niet helemaal mee jofel is :yes:

Ik denk om bij de vervanging aan een RVS. Heeft iemand hier ervering mee en weet iemand in de buurt van eindhoven (75 km) een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is.

Frans Evers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...