Spring naar bijdragen

FGHMM

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over FGHMM

  • Verjaardag 11/07/1953

Contact Methods

  • MSN
    molenakker5@gmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Wagoneer
  • Bouwjaar
    1971

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

FGHMM's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Dank je wel voor het reageren Dat ik nu pas de reactie lees komt door 1 een gecrashte computer en 2 een vakantie reis. Ik heb eens gekeken, maar veel blazen doet de verwarming niet, Wel als ik de schuif op airco zet, maar dan wordt het nog kouder. Bladeren zitten er niet in. gr Frans
  2. Halo beste lezer Ik ben Frans en heb een Grand wagoneer volgens de papieren uit 1971 Probleem: Vorig jaar heb ik het RES laten verwijderen (dat werd aangeraden). Sindsdien wordt de motor volgens de meter nauwelijks meer warm en de verwarming doet bijna niets. Sinds enkele weken vriest het in de auto net zo hard als daar buiten en dat is toch koud, dus rijden met handschoenen aan Is er iemand die weet of er verband bestaat tussen beide feiten. En wat kan er evt aan gedaan worden. Gr Frans
  3. Dank je voor je antwoord, bij mij gaat het er dus nu ook uit. Ik had dit advies al gekregen, maar nu ben ik er meer zeker van.
  4. Mijn waogoneer heeft een vacuum systeem, pomp etc onder de motorkap. Ik ben te weten gekomen dar het een re emissie systeem is, heeft iets met milieu eisen te maken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt. Tweede vraag heeft de auto dit nodig. Onlangs raakte een van de slangen lek, waardoor de motor niet meer gelijkmatig liep. Gewoon de slang afsluiten was voldoende voor weer wat regelmaat. Nu is mij verteld dat het hele systeem eruit kan. De motor gaat daar beter van lopen en er wordt minder gemakkelijk ontregeld. Weet iemand of dit allemaal klopt. gr Frans
  5. Bedankt voor de optie EPS. Ik had die ook al gevonden op internet, maar groningen is wat ver weg. Kost me minstens een dag. Maar wanneer ik niets anders vindt, wie weet.
  6. Na weken lang zonder problemen was het vandaag weer raak. De slang is inderdaad van de airco en is niet het probleem. Het is een van de kabels die daar achter lopen, deze bewogen mee met de airco slang. Wanneer ik wat meer tijd heb, zal ik die kabels eens allemaal langs lopen, er moet ergens een slecht contact zitten. Verder loopt de wagen prima. Alleen heb ik nu een knalpijp die niet helemaal mee jofel is Ik denk om bij de vervanging aan een RVS. Heeft iemand hier ervering mee en weet iemand in de buurt van eindhoven (75 km) een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Frans Evers
  7. Hallo,met Reinder nog een keer heb je de schakelaars aan de stuur kolom al door gemeten of hij daar wel contact maakt naar de start motor want de contact schakelaar stuurt via een rechte pen met de schakel eenheid dus niet van het contactslot zelf,daar zitten geen stroom draden aan verbonden.

    nogmaals succes.

    Reinder,Veendam.

  8. Beste Bas Jouw sugestie is momenteel de meest waarschijnlijke. Groeten Frans
  9. hoi bones Nu ik al die verhalen lees, krijg ik toch een beetje de kriebels. Ik heb mijn Wagoneer enkele maanden geleden gekocht en dat puur bij toeval. Ik liep er tegenaan en was verkocht en enkele weken later de Jeep ook en wel aan mij. Hij was van iemand die zei dat hij hem helemaal opgeknapt had. Of hij de waarheid sprak zal de tijd leren. Tot nu toe rijdt hij fantastisch en heb nog weinig problemen gehad, behalve wat startproblemen die nu ook opgelost lijken. Afkloppen. Desalnietemin lijkt het me toch verstandig goed rond te kijken en neem wat mensen mee die er verstand van hebben. groetjes Frans
  10. zo laat nog actief

  11. Een slecht contact, het blijft toch een ? Voor de volledigheid dus, er loopt een slang (ca 1.5 cm middenlijn) aan de passagierskant, langs de accu, van voor, richting dashboard. Middenin deze slang zit een metale verbindingsstuk en daar aan zit loodrecht hierop een electrische verbinding. Ik dacht dat daar het probleem zat. Maar ........ enkele weken geleden ging ik naar een vriend in nieuwegein. 's morgens sinds enige tijd weer startproblemen. Motorkap open. Bovengenoemde verbinding aangedrukt en meteen daarna startte de motor feilloos. Toen ik wilde vertrekken bij deze vriend gebeurde hetzelfde, niet starten, aandrukken contact en daarna feilloos. Dit moest dus het probleem zijn. Tot ik vandaag dit eens wilde nagaan door eenvoudig dit contact los te maken. Contact los, proberen te starten en ook nu startte de motor zonder problemen. en nu weet ik het niet meer. ik weet nog niet wat voor slang dit is en waar het contact voor dient. groetjes Frans Evers
  12. Je heb helemaal gelijk, na enige tijd toch weer wat startproblemen, maar nu kon ik het euvel redelijk snel traceren en verhelpen. Een slecht contactje. Foto's toevoegen lukt me nog niet.
  13. Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga zeker al die punten na en hoop een oplossing te vinden. Reacties buiten jeep forum om geven meestal aan dat de startproblemen mogelijk in startrelais of startmotorzitten. Alleen, sinds mijn eerste bericht is iedere startpoging positief geweest. Dus zonder problemen. Zondag ga ik met de Jeep naar apeldoorn. Ik ben benieuwd. Groetjes en bedankt Frans
  14. Enkele weken geleden op een show van amerikanen stond een Grand Wagoneer uit 1971, gas, automaat. Mijn auto was kapot, deze stond te koop en na enige vrienden geraadpleegd te hebben, heb ik deze gekocht. Wat een auto:yes: Voor mij echter een sprong in het diepe. Ik heb nog nooit een old timer gehad, nog nooit een jeep, nog nooit een 4WD, nog nooit op gas gereden en nog nooit een automaat. Ik heb wat moeten puzzelen maar ik leer hem steeds beter kennen Toch heb ik nog wat vragen. De gas installatie is nog geen jaar oud. Kan ik tijdens het rijden overschakelen van gas naar benzine en visa versa. Hoe zit het eigenlijk met onderdelen, zijn die nog te krijgen. Verder zijn er start problemen: zondag stukje rijden, terrasje, terug bij de auto start hij niet. WW gebeld echter voordat ze er waren start hij weer wel. Terug thuis start hij niet meer, twee uur later ook niet, echter de volgende ochtend weer wel. Donderdag middag, stukje gereden, terrasje, start niet meer, half uur later start weer normaal. 2 weken gaat het goed, dan plotseling niet meer, twee dagen niet kunnen starten, accu opgeladen en hij start weer. Niet starten wil zeggen, er gebeurt helemaal niets. heeft iemand enig idee. als vast bedankt. Frans.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...