Spring naar bijdragen

verhogen met aanhanger


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben aan het bekijken of mijn XJ verhoogt kan worden (4" misschien meer)

Maar ik moet aanhangers kunnen blijven trekken.

Nu heb ik ooit bij een buurman een instelbare trekhaak gezien aan een Landrover td5, dat ding kon in hoogte ingesteld worden.

Nu wil ik niet zo'n trekhaak maar mogelijk mijn trekhaak (3.3 ton) verlagen zonder dat ik inees "maar" straks 750 kg mag trekken..

WIE heeft er hier ervaring mee?

WIE weet waar ik dit kan laten doen (velagen trekhaak)

Wie weet wat?

vast bedankt,

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4" is inderdaad ongeveer 10cm. Verhogen doe je meestal i.cm. grotere banden, de effectieve verhoging is dus veel groter, trekhaak zal minstens 20cm omlaag moeten.......

Yup klopt

Ik heb zelf een verhoging +/- 4 inch met 31ers.

Als ik met zware aanhangers rijd +/- 3500 kg zal de aanhanger trekhaar verhouding uit het lood komen te staan waardoor de zwardere aanhangers (de meestal goed uitgebalanceerd zijn) een te hoge kopdruk krijgen, wat met zich meebrengt dat je aanhanger en Jeep niet stabiel meer rijden. Zelf heb ik oppombare schokbrekers achter, maar kan je vertellen dat dit ook niet ideaal is om het op die manier op te lossen en zit zelfs te denken om m`n Jeep weer terug te verlagen of er een trekauto bij te kopen.

Het maximale trekgewicht is gebaseerd op een standaard Jeep en niet op een verhoogde, hier wil ik me zeggen dat je trekhaak dan verkeerd belast wordt en kan breken.

Ik heb al diverse trekhaak leveranciers gesproken maar die kunnen tot op heden geen t-haak leveren die verlaagd is en met meer dan 2500kg mag belast worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...