jeepje99 Geplaatst July 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2008 Hoi, Ik heb er nog een... We zijn een aantal maanden geleden voor het eerst met een redelijk grote sleurhut op pad geweest (was eigenlijk ook de reden waarom ik de Jeep gekocht heb). Wat mij tegenviel was dat de motortemperatuur opliep tot dik over de 110 graden. Is heuvelachtig bij ons in de buurt, het was goed warm maar toch.... Volgens mij zit er een fan met bi-metaal in voor de koeling. Vragen: - is het normaal dat de temperatuur oploopt? - hoe kan ik testen of die fan wel werkt? Moet binnenkort weer aankoppelen dus.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2008 Ik vind 110 graden niet eens zo erg warm.. hard werken met aanhanger in heuvelachtig terrein. Lijkt me persoonlijk heel normaal. Als de fan niet werkt wordt ie nog veel warmer, dat is zeker. Misschien in de toekomst eens nadenken over een radiateur met meer koelvermogen? Zeker als je vaak iets er achter hangt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MCJeep Geplaatst July 15, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2008 Ik vind 110 graden niet eens zo erg warm.. hard werken met aanhanger in heuvelachtig terrein. Lijkt me persoonlijk heel normaal.Als de fan niet werkt wordt ie nog veel warmer, dat is zeker. Misschien in de toekomst eens nadenken over een radiateur met meer koelvermogen? Zeker als je vaak iets er achter hangt... Dat van die radiateur werkt echt ik heb nl een drie wandige radiateur ipv 2 dit omdat ik dagelijks met zware aanhangers rijd van 1700 tot 4000kg (ik weet dat dat niet mag:P) Eerst liep m`n temp ook altijd op tot boven de 110 graden nu blijft die ongeacht de buitentemeratuur mooi onder de 100. Ik zet ook altijd als ik zwaar aan het trekken ben de kachel op de ontwasem stand zodat de 2e fan altijd meedraait. S6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepje99 Geplaatst July 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2008 De fan draait altijd een beetje mee omdat hij op de waterpomp zit volgens mij. Dus er is altijd wel iets van koeling. Als het bimetaal te warm wordt zet het uit waardoor de fan 1 op 1 met de waterpomp meedraait. Zo had ik het in ieder geval begrepen. De temp zat tegen de 120 graden aan en dat lijkt me toch flink. De caravan weegt iets van 1500+ kilo als die er achter hangt, dat zou toch moeten kunnen lijkt me... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Armani607 Geplaatst July 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2008 Laat de motor stationair draaien en dan merk je van zelf of de fan aanslaat. Duurt wel even. Moet volgens mij bij 90 graden (of 100) aanslaan. 120 graden is te hoog. Maar als er geen alarmbellen in de auto afgaan zou het oke moeten zijn. Het kan ook zo zijn dat je termostaat aangekoekt is. Het is dan mogelijk dat hij niet compleet open gaat en niet voldoende koelvloeistof door laat. Ik weet niet of er voor jeep een zomer of winter termostaat te koop is.... De zomer termostaat laat meer door.... Dit zal je eens moeten na vragen. Voor hete landen monteren ze namelijjk op sommige auto's een andere termostaat... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 18, 2008 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2008 Er zijn idd diverse openingstemperaturen te koop. Wanneer je dus met een caravan/aanhanger de bergen in gaat met warm weer is dus een thermostaat die bij een lage temperatuur opent het beste. Dacht dat het begon met 84 graden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.