Spring naar bijdragen

Oplopende motortemperatuur 4.7 V8 bij belasting


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb er nog een...

We zijn een aantal maanden geleden voor het eerst met een redelijk grote sleurhut op pad geweest (was eigenlijk ook de reden waarom ik de Jeep gekocht heb). Wat mij tegenviel was dat de motortemperatuur opliep tot dik over de 110 graden. Is heuvelachtig bij ons in de buurt, het was goed warm maar toch....:whistle: Volgens mij zit er een fan met bi-metaal in voor de koeling.

Vragen:

- is het normaal dat de temperatuur oploopt?

- hoe kan ik testen of die fan wel werkt?

Moet binnenkort weer aankoppelen dus....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind 110 graden niet eens zo erg warm.. hard werken met aanhanger in heuvelachtig terrein. Lijkt me persoonlijk heel normaal.

Als de fan niet werkt wordt ie nog veel warmer, dat is zeker.

Misschien in de toekomst eens nadenken over een radiateur met meer koelvermogen? Zeker als je vaak iets er achter hangt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind 110 graden niet eens zo erg warm.. hard werken met aanhanger in heuvelachtig terrein. Lijkt me persoonlijk heel normaal.

Als de fan niet werkt wordt ie nog veel warmer, dat is zeker.

Misschien in de toekomst eens nadenken over een radiateur met meer koelvermogen? Zeker als je vaak iets er achter hangt...

Dat van die radiateur werkt echt ik heb nl een drie wandige radiateur ipv 2 dit omdat ik dagelijks met zware aanhangers rijd van 1700 tot 4000kg (ik weet dat dat niet mag:P) Eerst liep m`n temp ook altijd op tot boven de 110 graden nu blijft die ongeacht de buitentemeratuur mooi onder de 100. Ik zet ook altijd als ik zwaar aan het trekken ben de kachel op de ontwasem stand zodat de 2e fan altijd meedraait.

S6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fan draait altijd een beetje mee omdat hij op de waterpomp zit volgens mij. Dus er is altijd wel iets van koeling. Als het bimetaal te warm wordt zet het uit waardoor de fan 1 op 1 met de waterpomp meedraait. Zo had ik het in ieder geval begrepen. De temp zat tegen de 120 graden aan en dat lijkt me toch flink. De caravan weegt iets van 1500+ kilo als die er achter hangt, dat zou toch moeten kunnen lijkt me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat de motor stationair draaien en dan merk je van zelf of de fan aanslaat.

Duurt wel even. Moet volgens mij bij 90 graden (of 100) aanslaan. 120 graden is te hoog. Maar als er geen alarmbellen in de auto afgaan zou het oke moeten zijn.

Het kan ook zo zijn dat je termostaat aangekoekt is. Het is dan mogelijk dat hij niet compleet open gaat en niet voldoende koelvloeistof door laat.

Ik weet niet of er voor jeep een zomer of winter termostaat te koop is....

De zomer termostaat laat meer door.... Dit zal je eens moeten na vragen.

Voor hete landen monteren ze namelijjk op sommige auto's een andere termostaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...