Spring naar bijdragen

Snelheidsmeter


anmoda
 Share

Recommended Posts

Originally posted by Sjikita@Oct 17 2004, 11:18

Heb je er kleinere banden opliggen dan gebruikelijk, of grotere en zijn de difs aangepast. Want dan kan het kloppen dat ie dat doet.

Groeten Bas

<div align="right">

Hallo Bas,

Nee aan de banden e.d. kan het niet liggen want die heb ik niet verwisseld. Op zich is het niet zo'n probleem alleen dat de cruise control boven de 145km/uur niet meer werkt. 145 is bij mij zo op het oog nog geen 120 km/uur

Nog bedankt voor je reactie.

Anmoda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by anmoda@Oct 14 2004, 20:30

Het is net of deze de snelheid hoger aangeeft dan de werkelijke snelheid.

<div align="right">

Voordat je het jezelf erg moeilijk maakt kan ook eens proberen om met een GPS-systeem te gaan rijden (bijv. een TomTom navigatie). Deze geeft namelijk je werkelijke snelheid aan. Dan weet je metteen of je een verschil hebt.

Voorbeeld:

mijn cherokee : 100km op de teller is 98km op de GPS (standaard banden)

mijn opel corsa: 120km op de teller is 105km op de GPS

Je ziet dat de verschillen enorm kunnen zijn (geflitst wordt je niet zo makkelijk biggrin.gif ).

Dat houd dus ook in als jouw kilometerteller afwijkt, wijken die van al die andere auto's dus ook af, laat je dus niet gek maken hoe hard andere mensen rijden.

En denk erom: Jeepers laten niet zien hoe hard ze kunnen, Jeepers rijden om gezien te worden...........................rustig aan dus wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marc van rossem@Oct 21 2004, 10:24

Voordat je het jezelf erg moeilijk maakt kan ook eens proberen om met een GPS-systeem te gaan rijden (bijv. een TomTom navigatie). Deze geeft namelijk je werkelijke snelheid aan. Dan weet je metteen of je een verschil hebt.

Voorbeeld:

mijn cherokee :  100km op de teller is 98km op de GPS (standaard banden)

mijn opel corsa:  120km op de teller is 105km op de GPS

Je ziet dat de verschillen enorm kunnen zijn (geflitst wordt je niet zo makkelijk biggrin.gif ).

Dat houd dus ook in als jouw kilometerteller afwijkt, wijken die van al die andere auto's dus ook af, laat je dus niet gek maken hoe hard andere mensen rijden.

En denk erom: Jeepers laten niet zien hoe hard ze kunnen, Jeepers rijden om gezien te worden...........................rustig aan dus wink.gif <div align="right">

Aan de GPS heb ik ook gedacht, maar dat is niet nodig. Het bijkomende verschijnsel is dat ie veel meer kilometers rijdt op een tank dan normaal bijna 1 op 10!!

Dus het is niet alleen de snelheid die afwijkt maar ook de kilometerteller.

Vreemde zaak.

Anmoda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo heel vreemd, als je bedenkt dat het feitelijk één instrument is waarop de km-stand en de snelheid worden aangegeven.

De snelheid is gewoon de afgelegde weg, gerelateerd aan de tijd....

Ga eens op de snelweg 120 km/u rijden en meet de tijd tussen 2 km paaltjes. Bij een exact 120 km moet je er 30 seconden over doen. Langer of kortere tijd nodig? Bereken dan het aantal procent dat de afwijking groot is. Is de tijd meer dan 30 sec, dan geeft je teller dus teveel aan en moet er een tandwieltje in de bak dat evenveel ( zojuist berekende) tanden groter is dan de huidige. Andersom kan ook, maar dat is bij jouw duidelijk niet het geval! tongue.gif

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 21 2004, 22:47

Niet zo heel vreemd, als je bedenkt dat het feitelijk één instrument is waarop de km-stand en de snelheid worden aangegeven.

De snelheid is gewoon de afgelegde weg, gerelateerd aan de tijd....

Ga eens op de snelweg 120 km/u rijden en meet de tijd tussen 2 km paaltjes. Bij een exact 120 km moet je er 30 seconden over doen. Langer of kortere tijd nodig? Bereken dan het aantal procent dat de afwijking groot is. Is de tijd meer dan 30 sec, dan geeft je teller dus teveel aan en moet er een tandwieltje in de bak dat evenveel ( zojuist berekende) tanden groter is dan de huidige. Andersom kan ook, maar dat is bij jouw duidelijk niet het geval! tongue.gif

Sterkte!

<div align="right">

Bedankt!

Alleen nog een vraag:

Waar zit dat tandwieltje en in welk onderdeel dan precies?

Gr.

Anmoda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...