Spring naar bijdragen

airco inbouwen yj


Recommended Posts

hallo

ik wil een airco inbouwen in mijn yj van 91,ik heb al alle delen hiervoor aangeschaft maar ik heb niet de gaten voor de slangen in het schutbord heeft er iemand foto's waarop ik kan zien waar ik deze moet maken.en onder de motorkap hoe het daar allemaal zit met de leidingen en drukvat waar moet dat allemaal komen.

een heel gepuzzel voor wat koude lucht voor die paar dagen dat het in nederland warm is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die gaten moeten bij de passagiers zijde naar binnen komen. Net onder het dashboard. Drukvat zat geloof ik op op het rechter(passagierszijde) zijscherm gebout in de motorruimte, maar daar kan je wel een plekkie voor vinden als je de slangen aan het leggen bent. Als ik tijd vindt zal ik wel een foto'tje plaatsen van die gaten. Heb zelf van het jaar het hele zooitje weggesloopt en moet juist die gaten weer dicht maken. Het spul deed het niet meer en idd wat Ab zegt openrijden is lekkerder en leuker!:rolleyes: Alleen de pomp en de condensor zitten er nog in en de laatste fungeert nu alleen nog als stenenvanger voor de radiateur. Voor de pomp moet ik nog is een losse poelie hebben.

Maar zal me best doen voor een foto'tje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die gaten moeten bij de passagiers zijde naar binnen komen. Net onder het dashboard. Drukvat zat geloof ik op op het rechter(passagierszijde) zijscherm gebout in de motorruimte, maar daar kan je wel een plekkie voor vinden als je de slangen aan het leggen bent. Als ik tijd vindt zal ik wel een foto'tje plaatsen van die gaten. Heb zelf van het jaar het hele zooitje weggesloopt en moet juist die gaten weer dicht maken. Het spul deed het niet meer en idd wat Ab zegt openrijden is lekkerder en leuker!:yes: Alleen de pomp en de condensor zitten er nog in en de laatste fungeert nu alleen nog als stenenvanger voor de radiateur. Voor de pomp moet ik nog is een losse poelie hebben.

Maar zal me best doen voor een foto'tje!

bedankt alvast bleu4.2 daar kom ik al een beetje weg mee als ik maar weet waar de slangen naar binnen komen want ik heb nu nog het daschboard eruit liggen en dan kom ik er makkelijk bij voor gaten te maken

de rest zit onder de motorkap en dat kan ik naderhand nog altijd bij.

als je een fototje kunt maken zou dat super zijn.

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel een voorbeeld van een cj, misschien is dat ongeveer het zelfde als voor yj :yes:

bedankt glenn ik durf het niet te zeggen of jouw voorbeeld hetzelfde is als mijn yj maar met de info van bleu4.2 kan ik kijken of jouw cj schema hetzelfde is als een yj.

bedankt glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de foto alvast bleu.

nog een vraagje aan jouw,dat slangetje wat aan de achterkant op de aircobak binnen zit de zogenaamde draintube(condensafvoer slang) is dat die wat links van de rode pijl zit,buiten de rode cirkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de foto alvast bleu.

nog een vraagje aan jouw,dat slangetje wat aan de achterkant op de aircobak binnen zit de zogenaamde draintube(condensafvoer slang) is dat die wat links van de rode pijl zit,buiten de rode cirkel.

Poeh nou moet ik weer even denken hoe het zat. Die links van de pijl zit is volgens mij van de kachel/ventilatie. Ik kan zo gauw even niet verzinnen of en waar die van de airco zat...:wacko: Ik kan me niet voor de geest halen dat er een afvoer opzat, maar kan het mis hebben... Als het er wel opzit zoek je een mooie weg naar buiten(uiteraard lager dan de unit) pijpie eraan met 90 graden bochtje en een stukkie slang.

bewerkt door Blue4.2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was vanavond m'n tapijt eruit aan het halen en toen kwam ik dat gat tegen van de afvoer. Zit door het schutbord net boven de las vd tunnel. En dan midden van tunnel of beter gezegd in het midden van het schutbord. Hoop dat je zo geholpen bent.

Ik niet want ik heb een gat meer dicht te maken<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gisteren eens geprobeerd om de aircobak onder het dasch te krijgen,geen makkelijke klus want het komt rechts met die Tvormige aansluiting tegen de bak van de verwarming aan.

ik moet even kijken hoe ik dit oplos misschien kan ik dat aansluitpunt op de aircobak nog wat verdraaien.ik zag toen ook dat die slang voor de condens ergens op onderaan op het schutbord moet komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder de motorkap heb ik ook eens gemeten en gepast maar of ik wel de goede slangen en drukpot heb weet ik niet zeker,de airco komt van de sloop(hans bastings)en dat lag in verschillennde rekken.

de airco pomp ben ik al gaan ruilen want deze was van een cherokee en paste niet op de beugel.

dus of de rest nu wel van een wrangler yj is weet ik niet zeker ik kan het altijd omruilen voor de goede maar als je niet weet welke nu wel de goede zijn dan blijf je heen en weer rijden,dus als iemand een fototje heeft van hoe het onder de kap eruit ziet ik hou me aanbevolen.

vandaag nog maar een beetje verder puzzelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wat plaatjes..

Je ziet waar de slangen de grill in gaan en de compressor onder de dynamo, 't drukvat zie je nog een beetje hangen naast de dynamo. Die zat op het rechterspatbord gebout.

't komt hierop neer dat alles aan de passagierszijde van je motor zit.

Die slang die je los hangt richting grill met snelkoppeling, zat dan op de compressor. Hoop dat je er wat aan hebt, want zo is het nog niet heel duidelijk.:lol:

hpim0373sr0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...