Spring naar bijdragen

Boek onderhoud YJ


Moto
 Share

Recommended Posts

FSM (factory service manual).....

de haynes & chiltons zijn leuk voor de kleine dummy klusjes...

Okee Pullie,

Het is niet de bedoeling dat ik de hele Jeep uit elkaar ga liggen sleutelen. Het gaat meer om zelf klein onderhoud te doen zoals remblokken/schijven, smeerpunten, etc etc.

Het liefsts in jip en janneketaal.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet de bedoeling dat ik de hele Jeep uit elkaar ga liggen sleutelen. Het gaat meer om zelf klein onderhoud te doen zoals remblokken/schijven, smeerpunten, etc etc.

Het liefsts in jip en janneketaal.

Kees

Zo zijn we allemaal begonnen:D

Maar na een tijd ligt de hele Jeep uit elkaar.

Maar met een haynes of chilton kom je wel een heel eind,zeer zeker als het om uitgebreid onderhoud gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haynes en Chilton hebben een hoop foto's die alles verduidelijken, maar het Jip/Janneke gehalte vind ik zelf nog niet zo hoog.

Als ik de FSM's zo doorkijk ( heb ze net een paar dagen ), hebben ze veel tekeningen en stap voor stap omschrijvingen van wat te doen.

De gebruikte termen zijn nog steeds technisch engels, maar de tekeningen verduidelijken een hoop.

Misschien is het handig om eens onder begeleiding/toezicht van je lokale Jeepdoctor, je remmen te demonteren/controleren/monteren. Als er dan iets mis gaat, heb je iemand met verstand van zaken in de buurt.

Ik ben autotechnisch verder ook een beginner, dus ik wil nog eens met Jeeped in de buurt mijn remmen na kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...