Spring naar bijdragen

Canadeze houden niet van jeeps!


fransdemers
 Share

Recommended Posts

ziezo, ik ben met moeite teruggeraakt in belgie. (zeer slechte vlucht gehad)

tijdens mij twee weken verblijf in west canada, in de rockies in british columbia en Alberta is het mij opgevallen hoe weinig jeeps je daar ziet.

Dodge, GMC, Chevy's en heel veel toyota tundra's.

Heb slechts een paar cherokees gezien en nu en dan zie je eens een grand. Wranglers zijn er al helemaal zeldzaam...

Ik vroeg aan een local wat de reden hiervoor was en men vertelde dat Jeep daar een zeer slechte reputatie heeft.

Ik was ook in een winkel waar ze van die american petten verkopen om op je hoofd te zetten, met automerken op. GMC en chevy alom, en zelfs Ford, maar ik ben helaas zonder Jeep pet mogen afdruipen...

toen we terug waren in Seattle heb ik wel meer Jeeps gezien, cherokees en grands zijn er wel, maar toch wordt de markt van de 4X4 daar overheerst door pickuptrucks, en nog niet van de kleinste ook: GMC sierras, en veel heel veel Ford F-150 en F-350 met alles erop en eraan...

En ik die dacht dat ik eens naar het land van de Jeeps ging...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijne is er gebouwd, maar meteen daarna vertrokken! Hij was één van de allereerste uit Canada emigrerende Wranglers.

In '87 was het er al niet best dus. Daarnaast issie zwart, dus toekomst had 'ie daar echt niet.:) Nee... Canada is al jaren anti Jeep, ze worden er niet begrepen vanwege hun culturele achtergrond.;)

In Nederland issie, na inburgering, nu volledig geaccepteerd! Nederland is voor zwarte Wranglers de "Jeep Heaven", mits ze zich natuurlijk aanpassen aan onze (rivierklei)cultuur. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een collega van me heeft familie in Canada.

Eén van die familieleden is de voorzitter van de lokale Jeepclub.

Ik heb wat foto's gezien en ze zijn helemaal gek van rock-crawling.

Het summum is een foto van je jeep met één wiel op een gigantische steen.

Volgens mij heeft hij een CJ of een YJ.

Er zijn dus wel Jeepers en Willy-achtigen in Canada. Ze zijn schijnbaar alleen erg lastig te vinden :)

Ik zal eens informeren waar zij precies zitten, want ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu, de canadezen zijn inderdaad niet USA minded. Dat heb ik wel begrepen.

Maar dat ze daarom geen Jeeps kopen klopt niet, want de GMC's, de Fords en de chevy's komen ook uit de US fabrieken.

En dan nog niet gesproken van de talloze prachtige Peterbilts, Kenworths en Freightliners die ik gezien heb...

Nee, moet dus een andere reden zijn waarom er geen Jeeps zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja inderdaad, zooi sleuren die mannen daar wel mee.

valt me op dat canada vooral het land is van pickups.

heb ik wel enige prachtexemplaren gezien hoor. GMC sierra's volledig getuned en veel Ford F-150 en F-350 met een ferme detroit diesel onder de kap.

Verder zie je er in feite maar weinig conventionele amerikaanse personenwagens. Meer Jappen dan amerikanen.

Een paar Toyota tundra's gezien en her en der een Mitsubishi Endeavour.

Let op, ik spreek hier wel over West Canada he. De Oostkant kan idd anders zijn wegens de geografische verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch eens in een online-game aan een BC Canadese gevraagd waarom ze niet van jeeps houden:

[Guild][Raven]: You're from BC, right?

[Guild][shayla]: Yeah

[Guild][Raven]: Why don't Canadians like Jeeps?

[Guild][shayla]: They've got a high roll-over rate ; and the idiots around here like to jack them up so they're waaaaay high

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...