Spring naar bijdragen

cherokee 4.0i LTD


charlee
 Share

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

Vandaag wezen kijken naar een Jeep Cherokee 4.0i LTD. Bouwjaar 1989 met benzine motor. Auto ziet er goed uit, is automaat maar staat al een tijd stil in een hoekje van een louche garagebedrijf. Kan een van jullie echte ervaren Jeep-fans mij iets vertellen over dit type ? Ik ga woensdagochtend voor een proefrit, weet ongeveer waar ik op moet letten, maar zijn er echt goede tips ? De garage vraagt er 3.000,- euro voor met APK. is dit redelijk ? Weet iemand hoeveel deze auto verbruikt en wat de wegenbelasting ongeveer is per kwartaal ? Ik ben er helemaal weg van !!

groetjes, Mirjam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Mirjam,

Ik kan deze wagen enkel aanbevelen. Ik heb net dezelfde van hetzelfde jaar.

Wat deze Jeep drinkt ... op LPG eerst 21 liter, daarna na het vervangen van 6 ontstekingskaarsen ging ie naar 17.8 liter. Op benzine krijg ik hem op 14.5 à 15 liter.

Rijtaksen ... wel in België zijn er andere normen als bij jullie, maar om je een idee te geven ... ik heb deze JEEP laten inschrijven als lichte vracht (twee zitplaatsen) en betaal hiervoor rond de 58€ per jaar ... jazeker. Mijn verzekering hangt rond de 500€ per jaar ... dat komt door zijn hoog Kw vermogen ... maar ja ... je hebt er ook de funn van !!!

Ik heb de mijne gekocht voor 3.500 in vrij onverzorgde staat ... en heb na alle veranderingen & herstellingen een perfekt rijdende JEEP van 5000€

Via mijn David vB profiel kan je foto's bekijken die ik op een WEB site gezet heb.

PS. Van een proefrit van 30 minuten weet je niets .... probeer er verschillende keren met te rijden ... misschien kan je h'm een weekendje lenen??

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mirjam,

Een Cherokee uit 89 is zeker aan te bevelen, mijn XJ komt ook uit 89 en heeft doorgaans niet veel problemen.

Op benzine weet ik niet wat de kosten zijn, maar LPG doet ruim 100 euries in de maand aan wegenbelasting (slik), en hij rijdt gemiddeld 1 op 7.

Een proefritje is vaak te kort, probeer iemand mee te nemen die een XJ rijdt, en die weet hoe de auto zich hoort te gedragen.

Succes, en hou ons op de hoogte.

(Oh ja, voor 3000 euro zijn er genoeg 89 XJ's te koop, dus kijk even de kat uit de boom)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...