Spring naar bijdragen

LPG inbouw in Cherokee 2000


Recommended Posts

Ik heb al eea gezocht maar, omdat 3 letters zoeken niet werkt, toch maar een vraag met betrekking tot LPG inbouw in een Cherokee 4.0 Limited van 2000.

Ik heb gelezen dat de Prins installatie het meest gebruikt wordt, maar betreft het dan een VSI (directe inspuiting per cilinder) of AFS (ouder, via luchtinvoer) systeem ?

Wat ik ook wel zou willen weten, wat het verbruik van lpg tov benzine is, is dat 10 of 25 % meer ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al eea gezocht maar, omdat 3 letters zoeken niet werkt, toch maar een vraag met betrekking tot LPG inbouw in een Cherokee 4.0 Limited van 2000.

Ik heb gelezen dat de Prins installatie het meest gebruikt wordt, maar betreft het dan een VSI (directe inspuiting per cilinder) of AFS (ouder, via luchtinvoer) systeem ?

Wat ik ook wel zou willen weten, wat het verbruik van lpg tov benzine is, is dat 10 of 25 % meer ?

Prins is inderdaad meest gebruikt en het best toegespitst op deze motoren.

Verbruik is idd een fractie hoger.

En het betreft een conventioneel systeem dus met gasmengstuk etc. (overigens heeft de XJ wel G3 classificatie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Zow, de lpg installatie zit er eindelijk in, het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, al met al ben ik de auto 5 weken kwijt geweest door o.a. een verkeerde gascomputer.

Uiteindelijk is de auto zelfs naar Prins toegeweest, omdat ook met een andere, wel juiste computer de boel niet goed meer wou lopen, zelfs op benzine niet.

Hij liep heel onregelmatig en viel direct na het starten weer uit. Als ik alles goed begrepen heb, dan lag dat uiteindelijk aan een signaal van een sensor van de gas installatie, welke weer wat terug moest geven aan de benzinecomputer, terwijl de benzinecomputer, sensor van de auto zelf en de sensor van de lpg installatie op zich los staand allemaal goed zouden werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kook jij er maar lekker op dan doe ik het wel in de auto, 60 cent de liter :D

Hier nog maar 0.56,9 in apeldoorn, bij de duurste tank naar de snelweg notabene !

Beter als 1.52,9 voor de benzine hier overal,gas is gewoon minder dan de helft...

Wat ik wel heel appart vind is dat ik gelijk 6enenhalve euro meer verzekering moet gaan betalen, ook al leg ik uit dat ik niet meer rijd, alleen goedkoper...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...