Spring naar bijdragen

schrapend geluid bijventilator in de buurt


Recommended Posts

hey

ik sta vanmiddag bij het stoplicht en ik hoor een schrapend geluid onder mn motorkap weg komen. direct gestopt en de kap open gedaan. het geluid kwam bij de ventilator vandaan dus mijn eerste conclusie was de ventilator loopt argens tegen aan. toen heb ik de motor uitgezet en de ventilator handmatig gedraaid en er is geen enkele mogelijkheid dat hij iets aan kan raken. ik heb de hele middag gezocht maar ik kan niks vinden op een gegeven moment was het geluid weg. ik blij, ga ik even later weer rijden komt het na 10 km weer terug nu is het steeds afwisselend dan is het er 20 minuten wel dan 10 weer niet. heeft iemand een idee wat het kan zijn ? tis een beetje een schrapend piepend geluid bij de ventilator. moet er vanavond weer mee naar het werk dus tis wel belangrijk dat ik weet wat het is

groeten danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja idd geluiden zijn altijd lastig jammer dat ik geen audio file erop kan zetten :whistle:

mocht het een pullie zijn die het geluid maakt kan ik er dan nog wel mee rijden deze week naar de garage? of moet ik hem op de trailer zetten ? ik heb ze direct na je post van binnen ff ingespoten met kruip olie en toen was het geluid wel weg maar weet niet of het weer terug komt ff afwachten dan maar :ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welke lagers bedoel je kameel ? bedoel je de lagers die in het blok zitten ? nee toch. ik heb nog ff verder gekeken maar als de motor uit staat zit er een beetje speling op de ventilator. dwz dat ik hem een beetje van voor naar achter kan bewegen dus mijn idee was dat de ventilator tijdens het snel draaien een beetje uit zn verband draait en dat dat het geluid maakt

maar mochten het toch de lagers zijn is het dan niet zo dat het geluid dan constant moet zijn en niet 10 minuten niet en dan 10 weer wel. en wat zijn de kosten van zoiets ?

groeten danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik ben er uit :whistle: net even bij de garage geweest en het blijkt dat er speling op de visco koppeling zit, daardoor raakt de ventilator uit balans en maakt ie een schrapend/piepend geluid. dit is gekomen omdat ik tijdens het mammut weekendje iets teveel modder gehapt heb, of precies genoeg tis maar hoe je het wilt noemen :ohmy:. heb net bij b&s ff een nieuwe besteld en zet hem er aan het eind van de week ff op en dan moet ie klaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je weet waar het aan ligt.

:whistle:

Overigens was dit wel het moment geweest om dat ding eruit te halen en er een electrisch bestuurde fan in te zetten.. met schakelaar. Dan heb je geen last meer van die visco koppeling en kun je m even uitzetten als je door een 'drek bak' wil. Scheelt een hoop troep op de motor.

...volgende keer maar. :ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja mn achterruit van de softtop is kapot en wil eingelijk graag een hardtop voor in de winter. kon er nu een voordelig kopen van ieman die net een wrangler heeft gekocht met soft en hardtop. mn oude softtop houd ik er wel bij voor in de zomer ;)

vandaag de haynes bestudeert en zaterdag alle olie maar eens verversen van de assen, motorblok enz . heb er gewoon zin in ;)

ieman die toevallig weet welke olie er in de assen moet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...