Spring naar bijdragen

185 zonder koprevisie vs 250.00 met reecnte koprevisie?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Aangezien ik nieuw ben stel ik me voor.

Mijn naam is Jochem Kist, woon in Hoogeveen. Momenteel bezit ik nog geen Jeep maar dat duurt hopelijk niet lang meer.

Omdat ik nog niet zoveel weet wou ik hier alvast een paar vragen stellen.

Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken op verschillende sites. Daar heb ik al een paar goede dingen gezien volgens mij maar zou dat graag hier nog even willen checken.

Ben site erg veel aan het bezoeken om mijn kennis bij te spijkeren.

Bij auto's die op LPG rijden heb ik gelezen dat deze op een bepaald moment een koprevisie nodig hebben vanwege de hogere verbrandings temp.

Is het verstandiger om er een te kopen met bijv 250 op de teller met een koprevisie of een met 150000 op de teller en nog geen kop revisie.

Als iemand nog verder tips heeft waar ik op moet letten hoor ik het graag.

Dank,

Jochem Kist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jochem,

Het moment van koprevisie is lastig vast te stelen, het hangt vooral af van de rijstijl van je voorganger(s) en die van jezelf natuurlijk. Als je er en koopt die net een revisie heeft gehad, ben je er voorlopig vanaf. Dit zal natuurlijk wel de vraagprijs beinvloeden.

Onze XJ 4.0 heeft er al 200.000 km op lpg gereden zonder koprevisie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou ik heb mijn revisie achter de rug.

5.9 LX uit 1998 met toen 350.000 km op de teller.

Zowel links al rechts een uitlaatklep vast in de kop en daardoor stoterstangen geknapt.

Motor liep gewoon door alleen met een flinke ratel.

Daar er standaard geen klepzittingen in een yank zitten branden de uitlaatkleppen in.

Dit is makkelijk te controleren door het kleppendeksel te lichten en te kijken of de klepsteel met stoter hoger staat dan de andere, motor gewoon koud.

Het beste middel is nieuwe MOPAR cilinderkoppen uit de states halen en directdoor een revisiebedrijf geharde klepzittingen laten monteen.

Nu bij 385.000 loopt de motor op gas als nieuw, op benzine nog beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...