Spring naar bijdragen

plaatsing veer op as wel ok zo?


Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ben nieuwe veren voor aan het plaatsen onder mijn Cherokee. Aan de ene kant sluit die veer netjes aan en gaat hij netjes in de uitsparing die ervoor gemaakt is en kan hij niet mer verder glijden. Aan de andere kant schiet hij steeds over die uitsparing heen en klemt hij zichzelf niet netjes vast. Ik zie niet zo gauw of dit een probleem gaat geven. Daarom vraag ik het even aan de kenners hier.

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm...over welke veer heb je het? :rolleyes:

Ik kan me het bij de schroefveer voorstellen, maar misschien kan dat bij een bladveer ook. (geen idee hoor.. vraag het maar)

Bij de schroefveer misschien omdraaien, of links/rechts verwisseld?

Hoi Kameel,

Tis wat jij al dacht mijn schroefveer voor. Er zit als je de schroefveer gaat plaatsen een opstaande rand/ uitsparing waar het uiteinde van je schroefveer tegenaan komt. Aan de bestuurderskant komt dit alles netjes uit en zit hij er prima tegenaan en kan hij er niet overheen schieten. Aan de bijrijderskant is het compleet anders. De uitsparing aan de bestuurderskant zit vlakbij het punt waar je met een klem de schroefveer vast zet aan de as(3 cm vandaan) Aan de bijrijderskant zit die uitsparing precies tegenover de plek waar je de beugel moet vastklemmen( 8 cm vandaan) Ik heb de veren al omgedraaid en het probleem blijft bij beide schroefveren hetzelfde aan de bijrijderskant. Als ik de veer plaats komt hij niet in de uitsparing terecht en sluit er dus ook niet netjes op aan. Hij glijdt gewoon over die uitsparing heen en dat doet hij aan de bestuurderskant niet en valt netjes in de uitsparing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik snap wat je bedoeld.

Ik neem aan dat de veer wel in die uitsparing past, alleen kun je 'm dan niet meer klemmen. Of je kan 'm klemmen maar dan schiet hij er overheen.

Dat bedoel je?

..was dat eerst dan niet het geval? Andere veren? Aangepast?

Wat je zou kunnen doen is die klem verplaatsen zoals de bestuurderskant.

Of misschien kan iemand anders met een XJ eens kijken hoe het daar zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik snap wat je bedoeld.

Ik neem aan dat de veer wel in die uitsparing past, alleen kun je 'm dan niet meer klemmen. Of je kan 'm klemmen maar dan schiet hij er overheen.

Dat bedoel je?

..was dat eerst dan niet het geval? Andere veren? Aangepast?

Wat je zou kunnen doen is die klem verplaatsen zoals de bestuurderskant.

Of misschien kan iemand anders met een XJ eens kijken hoe het daar zit.

Klopt bijna helemaal. Ik kan hem altijd wel klemmen maar hij schiet er altijd overheen. Dus er is geen mogelijkheid om hem in die uitsparing te krijgen.

Dit zijn heavy duty veren. Dus zwaarder en dikker en ook hoger:yes: Bij de oude veren paste het wel en sloot hij netjes aan op die uitsparing. Ik heb wel de klem een beetje moeten aanpassen bij deze nieuwe veren. De veren zijn dikker dus paste de klem er niet meer overheen. De klem verplaatsen kan wel maar ik blijf aan de bestuurderskant over die uitsparing glijden dan. Hoe ik de veer ook plaats. Hij blijft eroverheen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt bijna helemaal. Ik kan hem altijd wel klemmen maar hij schiet er altijd overheen. Dus er is geen mogelijkheid om hem in die uitsparing te krijgen.

Dit zijn heavy duty veren. Dus zwaarder en dikker en ook hoger:yes: Bij de oude veren paste het wel en sloot hij netjes aan op die uitsparing. Ik heb wel de klem een beetje moeten aanpassen bij deze nieuwe veren. De veren zijn dikker dus paste de klem er niet meer overheen. De klem verplaatsen kan wel maar ik blijf aan de bestuurderskant over die uitsparing glijden dan. Hoe ik de veer ook plaats. Hij blijft eroverheen gaan.

deze al gezien michel ?

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RC-CSCC1&Category_Code=cus

of deze

http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RC-CSSM&Category_Code=cus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, als het echt niet wil zit er inderdaad weinig anders op dan wat aan te passen.

Ik blijf het vreemd vinden, vooral omdat de andere kant wel past.:B

Veer omdraaien deed het ook niet?

Ik heb bij deze wat foto's erbij gezet dan kan jij een idee krijgen wat ik bedoel. Dan zie je ook dat de beide kant drastich verschillen qua opzet en plaatsen klem om veer op zijn plek te houden.

Foto 1 is dus de kant die perfect aansluit. Je kan ook zien dat de veer netjes in de uitsparing valt en iets verder met een klem op zijn plek wordt gehouden.

Foto 2 is anders. Daar komt de veer niet in de uitsparing en de uitsparing zit op een hele andere plak als bij foto 1. Tevens zit de klem bij foto 2 tegenover de uitsparing aan de andere kant. Dus de veer blijft eroverheen glijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schiet de veer er ook uit als je hem goed hebt geplaatst en er vervolgens het gewicht op zet?

Ik heb net een foto geplaatst van hoe de veer zit als er gewicht op staat. Hij blijft er dan gewoon boven hangen en valt ook niet in de gleuf die daar speciaal voor is. Gleuf is ook blijkt nu veels te smal. Gleuf was bestemd om originele veren op zijn plek te houden maar deze veer is 2 keer zo dik als de originele veer. Dus gaat hij ook niet netjes in de gleuf zitten. Met als gevolg dat hij eroverheen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...