Spring naar bijdragen

Automaat Grand cherokee 4.7 van 2000


Recommended Posts

Wie weet misschien wat het is als ik de auto in D of R schakel en dan een lichte ratel hoor van een paar seconden???

Het oliepeil is voldoende van de automaat

Verder schakelt de auto prima en soepel

Maar ik weet niet of iets ernstigs kan zijn

Verder wil ik ervaringen weten van mensen met een gelijke auto die daar lpg g3 in hebben laten bouwen

Mijn auto heeft op de 10e positie in het chassisnummer een 1 en prins zegt dan dat je beter eerst de koppen kunt laten behandelen omdat de importeur hier geen homologatie voor geeft

Is het raadzaam om hier toch lpg in te bouwen of loop ik daar veel risico mee

Ik weet nog niet precies hoe dit forum werkt dus ben niet boos als ik niet gelijk reageer want zon'n computerfreak ben ik nou ook weer niet

Alvast bedankt voor jullie reakties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lichte ratel als je van P of N naar D gaat is een normaal verschijnsel bij de RFE (5)45 versnellingsbak van de WJ.

V.w.b. Prins LPG. Meerdere WJ-4.7 Jeepers op dit forum rijden met de Prins VSI installatie. Een alternatief voor de aanpassing aan de kop is het zg. Flash-lube systeem. Een klepscherings-systeem waarbij de olie via de onderdruk in het luchthuis wordt aangezogen. Kosten plusminus €100 bovenop de kosten van de LPG-installatie (+/- €2600).

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lichte ratel als je van P of N naar D gaat is een normaal verschijnsel bij de RFE (5)45 versnellingsbak van de WJ.

V.w.b. Prins LPG. Meerdere WJ-4.7 Jeepers op dit forum rijden met de Prins VSI installatie. Een alternatief voor de aanpassing aan de kop is het zg. Flash-lube systeem. Een klepscherings-systeem waarbij de olie via de onderdruk in het luchthuis wordt aangezogen. Kosten plusminus €100 bovenop de kosten van de LPG-installatie (+/- €2600).

Greetz,

Ape

Bedankt Ape voor je reaktie

Ik wacht nog even op meerdere wat die zeggen

Ik had al wel geinformeerd naar dat flash-lube gebeuren

Maar het is voor mij een afweging of ik veel risico loop om op lpg te gaan rijden want ik had telefonisch ook al een reaktie gehad van:

Laat maar gas inbouwen en als de koppen kapot gaan is het tijd genoeg om te gaan repareren

Maar dat gaat dan wel zo'n 2500 euro's kosten

Dus ik ben benieuwd naar reakties van mensen met zo'n zelfde soort situatie als ik wat hun ervaringen daarmee zijn

Maar voor betreft de lichte ratel is volgens jou geen probleem

Weet je misscien ook wat dat ratelen dan is??

Groeten Rinus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5000 km met een halve liter ?

dan is dat wel een beetje zuinig afgesteld.

Bedoeling is echter wel dat het goedje je kleppen smeert en koelt, en als je 5000 km doet met een halve liter, dan is dit slechts 0,1 cc per km. Vind dit een beetje droog... :yes:

Ik heb de mijne wat rijker afgesteld en doe met een halve liter ongeveer 1300 km.

Misschien is dit wel tè rijk hoor, maar in ieder geval zullen mijn kleppen goed gesmeerd zijn...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 druppels per minuut, dit betekent volgens de fabrikant ca 1ltr flashlube op 1000 ltr brandstof

ik heb geschreven 1/2 ltr op 5000 km, moet zijn 1 ltr op 5000 km,

maar voor een suzuki die 1 op 20 rijdt betekent het 1 ltr op 20000km

heb net 5 ltr. besteld, flesje is bijna leeg nog 150 ml

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

als je hem een keer goed uit wild laten lezen kun je eventueel bij automaten revisie uitlaten lezen

hebben ook een site en zitten in ede

mijn gc had het probleem dat ie niet op schakelde of stotend en had hem bij ruttchen in veghel uit laten lezen (jeep servicepunt)de conclussie was dat het in de bak zat en dat een complete revisie nodig was

165 euro verder voor het uitlezen en uit gebreid testen zeiden ze

zou dik 3000 euro kosten

ben naar ede gegaan die hebben hem uit gelezen en wat blijkt 2 speed sensoren vervangen en hij rijd weer als nieuw

die weten teminste waar ze moeten zoeken en staan je netjes te woord heb nog naar ruttchen gebeld maar die zeggen dat ze alleen een te snelle conclusie hebben getrokkken

willen het goed maken met een korting als ik weer langs kom maar heb er geen vertrouwen meer in willen anders niks doen om het op telossen

heb een week moeten wachten voor dat ik een antwoord kreeg dus service????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...