Spring naar bijdragen

jeep willys m38 v6 ford


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

nu na Geilenkirchen.

moeten er wat aanpasingen gebeuren

het verenpakket aanpassen (bladveer er af) omdat hij veel te stug is.

geen flex nu voor.

de dana assen veranderen of verwisselen (swap).

omdat deze te zwak zijn vooral de vooras dana 27. 10spline.

deze heeft het begeven in geilenkirchen.

dus nu op zoek naar andere assen .

waarvan de diff,s aan de bijrijders kant zitten.

als je iets hebt liggen of weet te liggen hoor ik het graag.

hier heb ik de foto,s van throttle happy

die hij heeft gestuurd.

passau2008012rn0.jpg

passau2008018ks6.jpg

passau2008060xs5.jpg

mooi ding.

moet daar maar eens een bezoekje gaan brengen.

Kijk eens naar wagoneer quadratrack D44 assen, staan geregeld redelijk goedkoop op marktplaats. weet alleen niet hoe het zit met de breedte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wagoneerassen zijn er in 2 breedtes: gewone en wide-body-assen.

Dus breed en HEEL breed.

De assen die ik er nu onder heb ,heb ik een set wielen voor van 255/85 x16" Bf Goodrich's en is die dan maar 1meter 59cm breed! Odeaal voor de keuring en straat gebruik.

Met de Simex'en nu zit ik rond de 1meter 73 breed. ( heb het nog niet gemeten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raad je aan om 5.38 /1 verhoudingen te houden. Heb je nodig met deze moter en bak om vlotte prestaties te behouden!

Een optie is om een smalspoor dana 30 te kopen en deze te voorzien van 4340 (dana 44diameter)steekassen en 5.38/1ring en pignon (superior). Dan heb je een sterke en lichte as die je makkelijk kan onder je jeep monteren+standaard schijfremmen ;o)

Je kan ook een dana 44 vooras inkorten en deze voorzien van dezelfde type steekassen...

LJ70 Toy assen zijn ook mogenlijk: voor en achter een achterdiff. gebruiken met 5.29/1 ring en pignon(USA bestellen) en airlockers,detroids of andere lockers monteren . limited slip diff. van Toy gaat ook en kost niet veel. Deze kan je straffer zetten door schijfjes bij te steken. LJ70assen zijn even sterk als dana 44 assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raad je aan om 5.38 /1 verhoudingen te houden. Heb je nodig met deze moter en bak om vlotte prestaties te behouden!

Een optie is om een smalspoor dana 30 te kopen en deze te voorzien van 4340 (dana 44diameter)steekassen en 5.38/1ring en pignon (superior). Dan heb je een sterke en lichte as die je makkelijk kan onder je jeep monteren+standaard schijfremmen ;o)

Je kan ook een dana 44 vooras inkorten en deze voorzien van dezelfde type steekassen...

LJ70 Toy assen zijn ook mogenlijk: voor en achter een achterdiff. gebruiken met 5.29/1 ring en pignon(USA bestellen) en airlockers,detroids of andere lockers monteren . limited slip diff. van Toy gaat ook en kost niet veel. Deze kan je straffer zetten door schijfjes bij te steken. LJ70assen zijn even sterk als dana 44 assen.

had jij niet nog een setje ingekorte liggen.

en wat is daar niet van compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raad je aan om 5.38 /1 verhoudingen te houden. Heb je nodig met deze moter en bak om vlotte prestaties te behouden!

Een optie is om een smalspoor dana 30 te kopen en deze te voorzien van 4340 (dana 44diameter)steekassen en 5.38/1ring en pignon (superior). Dan heb je een sterke en lichte as die je makkelijk kan onder je jeep monteren+standaard schijfremmen ;o)

Je kan ook een dana 44 vooras inkorten en deze voorzien van dezelfde type steekassen...

LJ70 Toy assen zijn ook mogenlijk: voor en achter een achterdiff. gebruiken met 5.29/1 ring en pignon(USA bestellen) en airlockers,detroids of andere lockers monteren . limited slip diff. van Toy gaat ook en kost niet veel. Deze kan je straffer zetten door schijfjes bij te steken. LJ70assen zijn even sterk als dana 44 assen.

kunnen we niet een keer komen kijken naar je willys.

ff wat ideen op doen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen probleem.

Op een avond na 20u of op zondag.

Nu zaterdag verjaar ik en gaan we s'avonds rond 16u een ritje doen met barbeque/kampvuur in natuurlijke omgeving...voor de barbeque neemt ieder zijn eigen voedsel mee. Drank wil ik wel voor opdraaien ;o)

Wat die smalle dana 44's betrefd:moet ik aan de eigenaar vragen. Ik heb die in 2002 gebouwd (Jamboree 2002:Gevlekte CJ7 met 38" wielen,samen met extreme willy's)maar zijn daarna vervangen door brede assen van een dodge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen probleem.

Op een avond na 20u of op zondag.

Nu zaterdag verjaar ik en gaan we s'avonds rond 16u een ritje doen met barbeque/kampvuur in natuurlijke omgeving...voor de barbeque neemt ieder zijn eigen voedsel mee. Drank wil ik wel voor opdraaien ;o)

Wat die smalle dana 44's betrefd:moet ik aan de eigenaar vragen. Ik heb die in 2002 gebouwd (Jamboree 2002:Gevlekte CJ7 met 38" wielen,samen met extreme willy's)maar zijn daarna vervangen door brede assen van een dodge.

he das mooi .

gaan we een keer doen als het uit komt voor je.

moet even kijken waneer het kan inverband de zaak hier.

is denk ik van af hier 1.5 uurtje of zo .

in iedergeval alvast gefelisiteerd met verjaardag en is een mooi idee zoon ritje.

hoor het wel van die assen en anders als je iets weet te liggen hoor ik het graag.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

jan (bi caboose).

is afgelopen week alvast aan mijn willys begonnen.

anders zou die de aankomende maanden nog niet rollen:D

hij heeft de assen dana 44 en dana 27 er onder uit

gehaald .

Nu komen de nissan patrol assen er onder .

van een 3300 td .

deze hebben bijde het diff aan de rechtse kant zitten.

de assen zijn wel een 20 cm breder.

de vooras kan zo op de pats geplaatst worden.

bij de achteras worden de bladveren naar buiten gebracht.

hier enkele foto,s.

nog in progres.

de willys assen

dsc07198dw7.jpg

dsc07199pw3.jpg

En hier de patrol assen.

dsc07192aq8.jpg

dsc07195lh0.jpg

dsc07197hr8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...