Ramon2 Geplaatst April 29, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2008 249J is dezelfde als de 249.. die J hebben ze er later aan toegevoegd voor de Jeep. Geen rare dingen bij denken, een tussenbak is geen hoogstaande techniek. dat wil dus niet zeggen dat ie automatisch past. Daarnaast, weet je al zeker waar het probleem zit? Kijk, dat is al een stukje info! Ik zit nu nog ff te wachten op bevestigingsmail van US forum; eens kijken wat die mannen daar erover zeggen. Afgelopen vrijdag bij de dealer in Tiel geweest voor een proefrit; volgens zijn zeggen zou ik eerst moeten beginnen met de visco, hij voelde deze duidelijk wringen en ook licht hoppen in de bochten. Deze is dus echt aan de beurt volgens hun. Het advies was; eerst visco vervangen, dan weer naar geluiden luisten. Als de geluiden er nog steeds in zitten, vervangen van de schouderlagers in voor diff. Deze zouden waarschijnlijker het geluid veroorzaken dan pignon/kroonwiel... Tja, enige echte duidelijkheid is dus de visco. Daarbij, er zijn volgens dit forum toch al heel wat mensen geweest die een visco in de US besteld hebben? Maar waarom zou die niet passen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eijkeren Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Ga gewoon nieuwe wiellagers plaatsen! Daarna is het over. Bij mij begon het geluid boven de 60 km/h. Nu uitstekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eijkeren Geplaatst May 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2008 Vervang de aandrijfassen en de wiellagers, die liggen toch los bij demontage. En je problemen zijn over! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 18, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2008 Vervang de aandrijfassen en de wiellagers, die liggen toch los bij demontage.En je problemen zijn over! Dank voor je reactie. Eén steekasje is vv: de linker, deze maakte geluiden bij uiterste stuuruitslag. De wiellagers zijn mijn inziens wel in orde, deze zouden namelijk ook geluiden moeten geven bij gas los laten, en deze zouden eerder moeten zoemen dan knarsen?! Om die reden begin ik ook te twijfelen aan de optie defecte schouderlagers, ook deze zouden tenslotte ook bij gas loslaten te horen moeten zijn. Ik ben dan ook bang dat ik eerder bij een pignon o.i.d. uitkom; als ik namelijk hard optrek, dan hoor ik de geluiden niet.... maar zijn helaas erg dure delen om ff uit te proberen Wat de visco betreft: iemand op het US forum vertelde dat zijn bedrijf wekelijks naar schiphol vliegt, hij bood aan eens te kijken wat me zou gaan kosten. Ook mijn andere optie loopt nog: mijn nichtje in Seattle gaat kijken wat het kost om um te versturen. Dit schijnt met een officieel docu te moeten betreffende inhoud en waarde, zodat daar uitvoerrechten over berekend wordt. Nog ff afwachten dus. Tot zover.... Greetz! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 30, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2008 Nog even een nieuwe aanvulling; Gisteravond met een LaRo liefhebber eens een proefrit gemaakt. In zijn beleving komt het geluid niet linksvoor vandaan maar midden onder de auto, dus toch de tussenbak/visco...!? Voor verdere diagnose de auto op vrij van de grond op 4 assteunen gezet en de motor laten lopen. We ontdekte het volgende; bij stationair draaien konden we de achterwielen niet tegenhouden met de voet/hand, maar de voorwielen wel ! daar hoefde we ook niet eens zoveel moeite voor te doen... na loslaten beetje gas geven en alle wielen draaide weer. Ervanuit gaande dat de verhouding tussen voor en achter as 50/50 is (ZJ tot 1996?) hoe is dit dan mogelijk? Is dit dan toch het gevolg van een versleten visco? Maar werkt deze niet alleen in de bochten? We hebben dat niet geprobeerd om stuur te verdraaien. Heeft iemand hier een idee over? Tevens als we de vooras met de hand draaien hoorde en voelde we speling in de tussenbak, kan dat zijn dat de ketting dan "slap" hangt en daardoor dit gevoel geeft? De as heeft overigens geen axiale speling. Ik hoor graag jullie suggesties aan!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst June 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2008 Nog even een nieuwe aanvulling;Gisteravond met een LaRo liefhebber eens een proefrit gemaakt. In zijn beleving komt het geluid niet linksvoor vandaan maar midden onder de auto, dus toch de tussenbak/visco...!? Voor verdere diagnose de auto op vrij van de grond op 4 assteunen gezet en de motor laten lopen. We ontdekte het volgende; bij stationair draaien konden we de achterwielen niet tegenhouden met de voet/hand, maar de voorwielen wel ! daar hoefde we ook niet eens zoveel moeite voor te doen... na loslaten beetje gas geven en alle wielen draaide weer. Ervanuit gaande dat de verhouding tussen voor en achter as 50/50 is (ZJ tot 1996?) hoe is dit dan mogelijk? Is dit dan toch het gevolg van een versleten visco? Maar werkt deze niet alleen in de bochten? We hebben dat niet geprobeerd om stuur te verdraaien. Heeft iemand hier een idee over? Tevens als we de vooras met de hand draaien hoorde en voelde we speling in de tussenbak, kan dat zijn dat de ketting dan "slap" hangt en daardoor dit gevoel geeft? De as heeft overigens geen axiale speling. Ik hoor graag jullie suggesties aan!! Iemand? Ik ga binnenkort op vakantie en wil kijken of ik er nog iets aan kan/moet doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 't Is al een tijdje geleden.... Opgelost gekregen? Ben benieuwd wat het was... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 't Is al een tijdje geleden....Opgelost gekregen? Ben benieuwd wat het was... Geert Ik meende al bericht te hebben wat de uitslag was, maar wellicht in een ander topic... Vlak voor me vakantie de jeep naar B&S gebracht, bleek dat pignon/kroon wiel en z'n lagers naar z'n grootje waren... Dus de vooras is daar gereviseerd en kon ds met een redelijk goed gevoel op vakantie. Helaas was er nog een ander geluid te horen, vermoedelijk uit de tussenbak, en deze zit er tot op heden nog in, Maar heb er nog steeds geen hinder van. Wil uiteraard niet zeggen dat het goed is, maar goed, ik kan ook niet alles tegelijk (laten) doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2009 wat voor geluid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 wat voor geluid? Je mag het ook grollen noemen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 Niet dat een lager op z'n eind is? Komt het zeker onder je vandaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2009 Niet dat een lager op z'n eind is? Komt het zeker onder je vandaan? Het zou eens goed kunnen. Vooral bij rustig optrekken hoorbaar. Trek ik plankgas weg is tie niet te horen. Maar het is niet het typische lager geluid wat ik ken van een wiellager. Iemand die eens mee reed legde ze oor bij de shifter en zei idd dat het midden onder van me vandaan komt. Vermoedelijk dan toch me tussenbak. Geluid zat er al ff in, misschien eens tesamen met de visco aanpakken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.