Spring naar bijdragen

Kabelbreuk in kabelboom portier bestuurder...


waz
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Het raam van de bestuurder functioneert niet meer naar behoren. Ik heb gisteren het deurpaneel eraf gehaald aan beide kanten en e.e.a. doorgemeten. Het motortje lijkt ok te zijn en dat werd ook bevestigd nadat ik wat aan de connector begon te prutsen want voor een kort moment kon ik het raam omhoog en omlaag doen. Het lijkt op een er kabelbreuk maar ik kom niet achter waar het zit (als het al een kabelbreuk is). Ik heb al een ander bedieningspaneel gekocht bij cherokeeparts.nl maar dit was helaas niet de oorzaak. Iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken? En kan ik zo'n kabelboom makkelijk vernieuwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Het raam van de bestuurder functioneert niet meer naar behoren. Ik heb gisteren het deurpaneel eraf gehaald aan beide kanten en e.e.a. doorgemeten. Het motortje lijkt ok te zijn en dat werd ook bevestigd nadat ik wat aan de connector begon te prutsen want voor een kort moment kon ik het raam omhoog en omlaag doen. Het lijkt op een er kabelbreuk maar ik kom niet achter waar het zit (als het al een kabelbreuk is). Ik heb al een ander bedieningspaneel gekocht bij cherokeeparts.nl maar dit was helaas niet de oorzaak. Iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken? En kan ik zo'n kabelboom makkelijk vernieuwen?

Goede morgen! Ik zou bij mijn 92 bij die connector gaan zoeken.

Met extra kabels en een voltmeter verbindingen leggen en prutsen.

Zo kan de kabel of aansluiting welke misschien kapot zijn gevonden worden.

Beter een kabel of aansluiting weer gangbaar maken lijkt mij simpeler en goedkoper dan de hele kabelboom vervangen. succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe 's de deur open en dicht en kijk eens waar die kabelboom beweegt.

9/10 kansen dat je daar je breuk vindt.

Gewoon hersolderen en goed isoleren en je bent weer klaar.

Ik zou eerder voor een kabelschoentje gaan , als je het soldeerd , wordt het gedeeltje (en een stukje verder) hard , en daardoor weer erg gevoelig voor breuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik

zou eerder voor een kabelschoentje gaan

Klopt ! De mechanische verbinding is nog altijd de beste verbinding !

Maar kabelschoentjes in een vochtige omgeving (deur) durven wel oxideren en ook soms lostrillen.

Beide methoden hebben voor- en nadelen.

Ook eerst eens kijken wat de kabelbreuk heeft veroorzaakt:

- te kort ?

- ergens tussen genepen ?

- kabel geoxideerd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...