Spring naar bijdragen

Radiatorslang vernieuwen


seabird
 Share

Recommended Posts

Mijn bovenste radiatorslang (radiatorinlaat) is lek en moet dus vernieuwd worden. Kan ik deze slang gewoonweg losnemen en vervangen zonder dat ik het koelwatergedeelte daarna moet ontluchten?

:yes:

Meestal moet je wel ontluchten er schiet toch vaak wat lucht naar binnen.

Maar dat stelt toch niet zo veel voor ? , kachel open zetten , motor warm laten draaien , daarna bijvullen.

Wel eerst even de druk eraf laten natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal moet je wel ontluchten er schiet toch vaak wat lucht naar binnen.

Maar dat stelt toch niet zo veel voor ? , kachel open zetten , motor warm laten draaien , daarna bijvullen.

Wel eerst even de druk eraf laten natuurlijk

Bedankt! Dat is wel erg simpel inderdaad. (Slang heb ik reeds).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let even op of je kachelkraan nog goed is, deze wil nog weleens afbreken na verloop van tijd. Dat mijn slang scheurde heb ik hem een stukje ingekort en toen brak de kachelkraan af. En niet omdat er zoveel druk op zat want hij was helemaal vergaan. Dus als je het goed doet zou ik die ook meteen vervangen als dat nog niet gebeurd is. Anders sta je straks weer, en is zonde voor die 15 euro aan koelvloeistof;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let even op of je kachelkraan nog goed is, deze wil nog weleens afbreken na verloop van tijd. Dat mijn slang scheurde heb ik hem een stukje ingekort en toen brak de kachelkraan af. En niet omdat er zoveel druk op zat want hij was helemaal vergaan. Dus als je het goed doet zou ik die ook meteen vervangen als dat nog niet gebeurd is. Anders sta je straks weer, en is zonde voor die 15 euro aan koelvloeistof;)

Hallo. Wat bedoel je met kachelkraan? Waar zit deze dan?

Als dit ding makkelijk afbreekt,is het misschien wel raadzaam om dit ding op voorhand te vervangen. Mijn XJ uit 92 :bye1:is natuurlijk nog helemaal orgineel,dus....:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Wat bedoel je met kachelkraan? Waar zit deze dan?

Als dit ding makkelijk afbreekt,is het misschien wel raadzaam om dit ding op voorhand te vervangen. Mijn XJ uit 92 :bye1:is natuurlijk nog helemaal orgineel,dus....:thumbsup:

Deze willen inderdaad wel eens afbreken (kunstof wordt poreus)

Kachelkraan_hi.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze willen inderdaad wel eens afbreken (kunstof wordt poreus)

Kachelkraan_hi.JPG

Bedank voor je snelle reactie Boris. Ik ga eerst van dit weekend onder de motorkap een kijkje nemen en alles inspecteren. Ook de verwarmingsslangen zijn nog uit 92. Misschien moet ik wel het hele zootje vernieuwen. Beter te vroeg dan te laat. Ik ben nogal iemand ,die preventief dingen vernieuwd,zodoende ben ik nog nooit in de laatste 10 jaar dat ik in deze Jeep rijd voor onaangename verassingen komen te staan.:thumbsup:

Ik laat je nog weleens weten wanneer ik in Waalwijk ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedank voor je snelle reactie Boris. Ik ga eerst van dit weekend onder de motorkap een kijkje nemen en alles inspecteren. Ook de verwarmingsslangen zijn nog uit 92. Misschien moet ik wel het hele zootje vernieuwen. Beter te vroeg dan te laat. Ik ben nogal iemand ,die preventief dingen vernieuwd,zodoende ben ik nog nooit in de laatste 10 jaar dat ik in deze Jeep rijd voor onaangename verassingen komen te staan.:wub:

Ik laat je nog weleens weten wanneer ik in Waalwijk ben.

In dat geval zou ik de kachelkraan ook preventief vervangen en de andere dikke slang, grote kans dat die net zo rot als die andere is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat geval zou ik de kachelkraan ook preventief vervangen en de andere dikke slang, grote kans dat die net zo rot als die andere is.

Hallo,ik was al zo slim om in elk geval de dikke slangen reeds te vernieuwen.

Bij dit karweitje kon ik geen problemen ontdekken aan de dunne leidingen,welke mij nog heel goed leken. Dit geldt eigenlijk ook voor de waterpomp. Lekken doet het ding nog niet en van speling op de lagers ook niks. Mijn koelvloeistof vernieuw ik wel elke 2 jaar en ik denk dat dit heel belangrijk is voor de smering etc. tot horens:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Let even op of je kachelkraan nog goed is, deze wil nog weleens afbreken na verloop van tijd. Dat mijn slang scheurde heb ik hem een stukje ingekort en toen brak de kachelkraan af. En niet omdat er zoveel druk op zat want hij was helemaal vergaan. Dus als je het goed doet zou ik die ook meteen vervangen als dat nog niet gebeurd is. Anders sta je straks weer, en is zonde voor die 15 euro aan koelvloeistof;)

haha, precies wat er vorige week bij mij ook gebeurde, lek in de dikke slang, ANWB er bij gehaald (tja ben zelf nog steeds niet zo'n klusser aan de auto), slang was ingekort en de boel weer aangesloten en bijgevuld. eventjes wat slangen controleren en op hun plaats leggen (koelvloeistof van/richting lpginstallatie) en (zonder enige echte kracht) pats, verbinding met de kachelkraan afgebroken.. voorlopig heb ik even geen kachel en is de verbinding op elkaar aangesloten.. Morgen afspraak met Rik van GP-Service in Son om de slangen gewoon te vervangen en natuurlijk een nieuw kachelkraantje.. Dus zo te horen is het afbreken van de kachelkraan geen isolated incident.. hihi..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...