Spring naar bijdragen

piepende interieurventilator


SuperDre
 Share

Recommended Posts

Hela,

Ik denk ik zal maar weer eens wat info opdoen, de grote beurt komt er ook weer snel aan (zal wel weer voor de zoveelste keer niet de goedkoopste zijn)

Maar sinds enige tijd begint na een niet al te lang tijdje rijden mijn ventilator (die van de kachel binnen), te 'piepen' (behalve op de laagste stand, bij mij staat de kachel nu altijd op de stand datie ook via de voorruit gaat) soms ietwat meer als je door een scherpe bocht gaat LOL. Is hier iets 'simpels' aan te doen of zit het er in dat het hele ding vervangen moet worden?

Het gaat in om een cherokee 2.5 (lpg) uit 96..

In iedergeval alvast bedankt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat bij mijn ZJ ook gehad. De blower motor was op (of vuil, of wat dan ook), hij liep heel zwaar. Daardoor is uiteindelijk de regelweerstand ook doorgebrand en bleef de blower constant draaien (ook met sleutel uit contact). Ik had een nieuwe via Ebay gekocht en hij is weer stil (en blaast nu ook harder wanneer dat moet)

Je kan de blower motor even uitbouwen en controleren. Ik weet niet waar die bij een XJ zit, maar bij een ZJ zijn dat 3 schrooefjes (blower zit onder dashboardkastje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt proberen het lager te smeren , is simpel te doen als je hem even demonteerd . als dit niet helpt is het beste om hem te vervangen

Je kunt hem heel makkelijk demonteren 3 boutje (dopje 8) , hij zit rechts voor onder de motorkap (tegen het schudbord aan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat bij mijn ZJ ook gehad. De blower motor was op (of vuil, of wat dan ook), hij liep heel zwaar. Daardoor is uiteindelijk de regelweerstand ook doorgebrand en bleef de blower constant draaien (ook met sleutel uit contact). Ik had een nieuwe via Ebay gekocht en hij is weer stil (en blaast nu ook harder wanneer dat moet)

Je kan de blower motor even uitbouwen en controleren. Ik weet niet waar die bij een XJ zit, maar bij een ZJ zijn dat 3 schrooefjes (blower zit onder dashboardkastje).

even een hijack hier:ph34r:

zit die regelweerstand in de kachelmotor ?

die van mij blijft namelijk ook draaien met contact uit (en hij piept)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een hijack hier:ph34r:

zit die regelweerstand in de kachelmotor ?

die van mij blijft namelijk ook draaien met contact uit (en hij piept)

Piepen kan het lagertje zijn in de motor.

De enigste regelweerstand is die in de luchtunnel zit , deze is voor de verschillende standen.

Bij een orginele Cherokee , moet de ventilator stoppen wanner je het kontakt uitzet. (wellicht hebben ze met de electronica geklooit in de auto)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Piepen kan het lagertje zijn in de motor.

De enigste regelweerstand is die in de luchtunnel zit , deze is voor de verschillende standen.

Bij een orginele Cherokee , moet de ventilator stoppen wanner je het kontakt uitzet. (wellicht hebben ze met de electronica geklooit in de auto)

Bij mijn ZJ zit de weerstand ook in de tunnel, naast de motor. Wanneer de weerstand doorgebrand is, komt de motor rechtstreeks aan de accu te hangen:(

Je kan tijdelijk de zekering van de ventilator loshalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...