SuperDre Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 Hela, Ik denk ik zal maar weer eens wat info opdoen, de grote beurt komt er ook weer snel aan (zal wel weer voor de zoveelste keer niet de goedkoopste zijn) Maar sinds enige tijd begint na een niet al te lang tijdje rijden mijn ventilator (die van de kachel binnen), te 'piepen' (behalve op de laagste stand, bij mij staat de kachel nu altijd op de stand datie ook via de voorruit gaat) soms ietwat meer als je door een scherpe bocht gaat LOL. Is hier iets 'simpels' aan te doen of zit het er in dat het hele ding vervangen moet worden? Het gaat in om een cherokee 2.5 (lpg) uit 96.. In iedergeval alvast bedankt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 Ik heb dat bij mijn ZJ ook gehad. De blower motor was op (of vuil, of wat dan ook), hij liep heel zwaar. Daardoor is uiteindelijk de regelweerstand ook doorgebrand en bleef de blower constant draaien (ook met sleutel uit contact). Ik had een nieuwe via Ebay gekocht en hij is weer stil (en blaast nu ook harder wanneer dat moet) Je kan de blower motor even uitbouwen en controleren. Ik weet niet waar die bij een XJ zit, maar bij een ZJ zijn dat 3 schrooefjes (blower zit onder dashboardkastje). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 je kunt proberen het lager te smeren , is simpel te doen als je hem even demonteerd . als dit niet helpt is het beste om hem te vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 je kunt proberen het lager te smeren , is simpel te doen als je hem even demonteerd . als dit niet helpt is het beste om hem te vervangen Je kunt hem heel makkelijk demonteren 3 boutje (dopje 8) , hij zit rechts voor onder de motorkap (tegen het schudbord aan) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 dit klopt je kunt er makkelijk bij komen 3 boutjes en het is gepiept Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
heep Geplaatst March 19, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2008 Ik heb dat bij mijn ZJ ook gehad. De blower motor was op (of vuil, of wat dan ook), hij liep heel zwaar. Daardoor is uiteindelijk de regelweerstand ook doorgebrand en bleef de blower constant draaien (ook met sleutel uit contact). Ik had een nieuwe via Ebay gekocht en hij is weer stil (en blaast nu ook harder wanneer dat moet)Je kan de blower motor even uitbouwen en controleren. Ik weet niet waar die bij een XJ zit, maar bij een ZJ zijn dat 3 schrooefjes (blower zit onder dashboardkastje). even een hijack hier:ph34r: zit die regelweerstand in de kachelmotor ? die van mij blijft namelijk ook draaien met contact uit (en hij piept) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2008 even een hijack hier:ph34r:zit die regelweerstand in de kachelmotor ? die van mij blijft namelijk ook draaien met contact uit (en hij piept) Piepen kan het lagertje zijn in de motor. De enigste regelweerstand is die in de luchtunnel zit , deze is voor de verschillende standen. Bij een orginele Cherokee , moet de ventilator stoppen wanner je het kontakt uitzet. (wellicht hebben ze met de electronica geklooit in de auto) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst March 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2008 Piepen kan het lagertje zijn in de motor.De enigste regelweerstand is die in de luchtunnel zit , deze is voor de verschillende standen. Bij een orginele Cherokee , moet de ventilator stoppen wanner je het kontakt uitzet. (wellicht hebben ze met de electronica geklooit in de auto) Bij mijn ZJ zit de weerstand ook in de tunnel, naast de motor. Wanneer de weerstand doorgebrand is, komt de motor rechtstreeks aan de accu te hangen:( Je kan tijdelijk de zekering van de ventilator loshalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst March 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2008 even een hijack hier:ph34r: NP , blijft alles netjes met betrekking tot dit soort probleem in 1 thread.. En mensen, bedankt voor de antwoorden, ik ga hier in iedergeval eens even mee aan de slag. thanx guys Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.