Spring naar bijdragen

35" banden


niek
 Share

Recommended Posts

Ik wil op mijn wrangler unlimited 35" banden monteren. Uit alle info die ik tot nu toe heb verzameld lijkt het dat je dan minimaal 2.5 en beter nog 3" omhoog moet.

Omdat ik zo.n 40.000-50.000 km per jaar rij wil ik vooral een zo goed mogelijke wegligging overhouden

Verder blijkt in de praktijk de werkelijke verhoging soms veel minder te zijn dan in theorie zou moeten.

bijv 4'' Rancho plus 35'' banden zou ong 13,5 cm moeten zijn. In werkelijkheid meette ik 9 cm.

Goede raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan aan verschillende dingen liggen.

4" verhoging door rancho gemeten op een 2 deurs uitvoering? In combintie met 35" banden die eerder 34,5" zijn?

Tel daarbij op dat niet alle merken de ingeveerde verhoging meten maar simpelweg het verschil tussen de veren zelf. Als ze dan iets meer inveren dan de originele scheelt dat ook weer.

Het echte punt is, is het genoeg? :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor deze lift gekozen omdat deze als beste all-rounder in de US pers, dit misschien verkocht maar toch. Wat de overbrenging betreft, geen probleem met een laagtoerige diesel-automaat. Had nog gedacht aan 37" banden maar moest dan het diff aanpassen, dat ging me toch te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf Black diamond 3" met 35" Maxxis creepy crawlers, 36" had ook gepast.

Maarten ga jij er ook mee terreinrijden? Heb jij nog je standaard fenders en zo niet welk type verbrede fenders heb je dan? Voor op de weg voorzie ik geen problemen maar bij terreinrijden kan het makkelijk gebeuren dat je met 35 ers wat ruimte problemen ga krijgen maar dat zal de flextest vanzelf uitwijzen in het terrein maar op de weg zal je zeker geen problemen krijgen maar wat al aangegeven is. Het zal wel een belasting zijn voor je assen steekassen enz om met 35 ers te rijden. Die dana assen hebben namelijk hun beperkingen.

En Niek wat zijn jouw plannen met die verhoging?

Ligt natuurlijk ook aan wat je van plan bent. Rij je alleen weg of rij je weg en af en toe een keertje een beetje terrein of wil je vaker in het terrein gaan rijden. Dat zijn allemaal zaken waar je rekening mee moet gaan houden in de toekomst. Deze zaken zijn ook bepalend voor je keuze in suspensionlift en banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto zal volgen, banden zijn terug voor staun binnenbanden. Wat betreft sterkte van de overbrenging, de achteras is een 32 spline D44 die zou sterkere steekassen moeten hebben als een orginele D60 (30 spline), dit in combinatie met een automaat, hoop ik de boel heel te houden. De vooras is een 30 spline D44, deze gebied wat voorzichtigheid. Mijn enigste zorg zijn de cv cardans, als deze het begeven zal ik deze vervangen met gewone kruiscardans. Als dit niet helpt heb nog altijd 20 maanden garantie.

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto zal volgen, banden zijn terug voor staun binnenbanden. Wat betreft sterkte van de overbrenging, de achteras is een 32 spline D44 die zou sterkere steekassen moeten hebben als een orginele D60 (30 spline), dit in combinatie met een automaat, hoop ik de boel heel te houden. De vooras is een 30 spline D44, deze gebied wat voorzichtigheid. Mijn enigste zorg zijn de cv cardans, als deze het begeven zal ik deze vervangen met gewone kruiscardans. Als dit niet helpt heb nog altijd 20 maanden garantie.

:blush:

Lees wel de kleine lettertjes bij garanties he. Aanpassingen aan auto's zijn dingen die garanties kunnen laten vervallen. Je zal niet de eerste zijn en zeker ook niet de laatste. Dus mochten je grotere banden problemen geven aan je aandrijflijn dan kan dat misschien wel een reden zijn om je recht op garantie te doen laten vervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...