Spring naar bijdragen

knak in de stuurinrichting bij bochten???


Recommended Posts

Hallo weet iemand wat het volgende kan zijn

als ik een bocht instuur en weer uitstuur bijv als ik een rotonde rechtdoor neem dan hoor ik knak en als ik op een rechtstuk met mijn stuur behoorlijk heen en weer gaat hoor ik dat ook nu ben ik onder de auto gekropen en ik zie dat die lange stuurstang zeg maar op en neer kan bewegen is dit normaal ???? in mijn beleving kan dit misschien die knak veroorzaken, metaal op metaal ik hoop dat jullie mijn beschrijving begrijpen,op de stabilisatorstangen zit niet zo gek veel speling dus dat zal het niet wezen . En dan nog iets waar de cardanas het motorblok in gaat lekt het miniscuul er hangt een druppel olie aan. Is dit acceptabel of moet hier iets aan gebeuren ,die zelfde cardanas kan ik in de lengterichting iets heen en weer bewegen 1 a 2 mm .

ik hoop op een reactie!!!!

trouwens een super forum dit ,ik heb er al een hoop aan gehad!!!!:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo weet iemand wat het volgende kan zijn

als ik een bocht instuur en weer uitstuur bijv als ik een rotonde rechtdoor neem dan hoor ik knak en als ik op een rechtstuk met mijn stuur behoorlijk heen en weer gaat hoor ik dat ook nu ben ik onder de auto gekropen en ik zie dat die lange stuurstang zeg maar op en neer kan bewegen is dit normaal ???? in mijn beleving kan dit misschien die knak veroorzaken, metaal op metaal ik hoop dat jullie mijn beschrijving begrijpen,op de stabilisatorstangen zit niet zo gek veel speling dus dat zal het niet wezen . En dan nog iets waar de cardanas het motorblok in gaat lekt het miniscuul er hangt een druppel olie aan. Is dit acceptabel of moet hier iets aan gebeuren ,die zelfde cardanas kan ik in de lengterichting iets heen en weer bewegen 1 a 2 mm .

ik hoop op een reactie!!!!

trouwens een super forum dit ,ik heb er al een hoop aan gehad!!!!:bye1:

kijk even naar de stabilisator stangetjes l en r die recht op staan ik kon er ook niets aan zien totdat ik er onder ging liggen en iemand behoorlijk de auto ging shaken toen pas viel het op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan de TrackBar zijn

er onder gaan liggen en iemand anders even aan stuur draaien.

zit op de TB speling dan vind je dat zo.

die endlinks is nie zo spannend.

het stuurgebeuren

r-voorwiel op de krik, handen op 9 uur en 3 uur

heen en weer bewegen, zit er speling op de kogels vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ik even gegeken naar die stangetjes en aan de rechterkant kan ik de moer 2 cm heen en weer halen dus ik vermoed dat deze afgebroken is weet jij mischien wat dit weer gaat kosten nog bedankt voor je reactie. Ricardo
bij de dealer een 35 euro? zoiets....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij (WJ dus geen ZJ) was het de stuurkogel rechtsboven. Splitpen eruit, losdraaien van de stuurstang. Nieuwe erop en in omgekeerde volgorde weer monteren.

Rechtsboven bepaalt ook de neutraalstand van je stuur, dus even uitproberen. (losser is stuur meer naar links en strakker dus naar rechts).

Kosten onderdeel €50,05 bij de dealer. Kwam volgens monteur (ook Jeepclub lid) vaker voor.

Greetz,

Ape:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

irritand is het zeker het lijkt wel of de hele boel is afgebroken en ik elk moment een wiel kan verliezen.

oh ja BEEST wat denk jij is het verstandig om gelijk de ander kant ook te vervangen ik weet namelijk niet of zo iets gelijkmatig verslijt, anders kan volgende maand weer aan de gang . En heb ik hier nog speciaal gereedschap voor nodig ???? alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trackbar kan ik heen en weer bewegen maar op de 9 en 3 uur beweging geen mm speling ik heb bij giva den haag maar gelijk 2 stabilizers besteld weet je toevallig of het wiel eraf moet om de stabilizers te monteren lijkt mij dat het met uitgedraaid stuur moet lukken. iemand ervaring hiermee???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen speling op 9 en 3uur wel op endlinks gelijk 2 nieuwe besteld bij giva

Den haag .

Weet iemand of ik die endlinks kan vervangen met het wiel er nog aan met uitgedraaide wielstand natuurlijk.

Ik heb trouwens nog niet veel gesleuteld aan een auto

maar ik heb het een idee dat je met een jeep regelmatig wat

te doen hebt

En ik moet zeggen het heeft wel wat . mijn eerste klus een ashoes

vervangen vond ik eigenlijk al heel wat maar als het dan uiteindelijk

klaar is heb je toch voldoening van je werk

en het scheelt je toch aardig wat geld

het enigste wat echt een hel was ,is om die bouten uit de hub te draaien

ik ben er een uur met bezig geweest om met een 12 vlaks sleutel en en vuist

die t#$##fus bouten los te krijgen .

de rest was vrij simpel en ik moet zeggen het is vaak gewoon een kwestie van DOEN!!!

en wat ik helemaal super vind is dat je op dit forum altijd wel een oplossing vind echt super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag heb ik de endlink vervangen het was echt een fluitje van een cent

ik ben bij elkaar een half uurtje bezig geweest

en ik heb het voor elkaar gekregen met het stuur helemaal uitgedraaid

dit kon niet anders omdat ik het wiel er momenteel niet af kan halen ivm een wielslotmoer die zoek is maar het ging uitstekend eerst heb ik de auto opgekrikt toen de onderste moer los gedraaid +bout eruit getrokken

toen heb ik een stempel van een stuk hout onder de swaybar geplaatst

daarna de bovenste moer eraf en een paar flinke klappen boven op het schroefdraad dit ging erg lastig los omdat het stangetje aan de onderkant konisch is even wrikken met een waterpomptang en hij was los ,daarna de nieuwe stabilisator eerst bovenin vastgemaakt en nu komt het daarna de krik

iets laten zakken totdat de onderste bout er makkelijk in glijd dit werkte echt super op de stuurkogels zat gelukkig geen speling en ik ben van irritante geknak af[QUOTaE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...