Spring naar bijdragen

cd speler GC


Recommended Posts

In mijn Jeep GC WJ 2001 zit een originele CD speler, radio cassette rec. Geen wisselaar dus. Bij iedere cd krijg ik nu de melding "error". Dus waarschijnlijk moet er iets gereinigt worden. Maar zijn er reinigings CD's in de handel? Of hoe los ik het probleem op?

Hallo,

Ik heb het probleem opgelost door de CD speler open te halen en het lensje voorzichtig schoon te maken met een wattenstaafje en wat alcohol. Oorzaak was het losgelaten stickertje met de tekst Warning Laser!

Gr, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dan is mijn volgende vraag: Hoe maak ik de CD speler open? Het is dus GEEN wisselaar maar een gewone in het dashboard gemonteerde originele Radio/Cass/CD speler. Ik kan geen schroefjes oid ontdekken.

Uit het dashboard halen, stekkers losmaken, meenemen naar de keukentafel (of werkbank). Ik meen 2 schroefjes aan de achterzijde losmaken waardoor het blik los kan (aan de onderzijde). (ik doe het even uit mijn geheugen, maar heb behoorlijk veel radio's in mijn handen gehad)

Zodra het blik weg is, kan je het mechanisme zien (laser wijst naar boven). Die voorzichtig met wattenstaafje en alcohol schoonmaken...

Als je echt geen schroefjes kan ontdekken, dan is het misschien een kwestie van klemmetjes of iets dergelijks. Je kan altijd het alternatief van de reinigins CD proberen. Alleen bij een losgelaten sticker zal dat niet langdurig helpen. Dan moet toch eerst die eruit gehaald worden.

Sorry verder geen foto's gevonden van de radio/cd speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lap daar gaat de truuk met de schoonmaak CD.

Als de oogjes geen CD detecteren, kunnen ze hem ook niet afspelen.

Dus moet je die oogjes localiseren en ze reinigen met lenscleaner of met brillenreiniger.

Die oogjes detecteren of er al dan niet een CD aanwezig is.

In het electronicaforum heb ik dit reeds beschreven.

Om open te krijgen, heel voorzichtjes te werk gaan, want plastic breekt makkelijk af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het oogje dat jij bedoelt is de laserlens.

Kan natuurlijk kapot zijn, dat zeg ik niet hoor....:D

Maar ergens ontdekt het toestel ook als er een Cd in de lade zit, ofwel via een oogje ofwel via een microswitch.

Probeer eens in de lade van de CD te kijken of je nergens iets verdachts ziet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit vol intresse dit topic te lezen, want ik heb hetzelfde (denk ik).

Wilde ander CDtje erin doen, dus druk op eject, haal cd eruit. Wil andere erin doen ( originele cd, geen kopie), maar die gaat er niet eens normaal in. Uit en aangezet, beetje wringen, voorzichtig doorduwen en ja hoor, error. Dus weer eject en cd eruit gehaald. Radio doet het verders prima. CD verder niet meer geprobeerd. Als ik nu mijn auto start, hoor ik ook een raar geluid, paar seconden uit mijn cdspeler komen. Is er geen mogelijkheid zo'n apparaat te "resetten"of zo? Want als je niets kan vinden wat mis is, kan het dan niet een storing zijn? ( voor ik de hele boel uit elkaar sloop....:P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens jongens...;)

die CD spelers zijn geen intelligente dingen hoor.

die herkennen gewoon als er een cd aanwezig is via een gesloten contact;

Dit kan mechanisch zijn (microswitch) of electronisch (LED)

Meer is het niet. Als het niet meer werkt is het meestal vervuiling.

In erge gevallen is er wel 's een voeding kapot of een component, maar bij normaal gebruik komt dit zelden voor hoor.

Openmaken die dingen en alles reinigen wat je tegenkomt.

Als het dan niet werkt: de truuk met de hamer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...