Spring naar bijdragen

Bestellen bij Quadratec in U.S.A


jeeperwillem
 Share

Recommended Posts

Ik ben een CJ aan het opbouwen en heb nog enkele kleine onderdelen nodig als;rubbers etc.Aangezien de prijzen hiervoor bij Quadratec veel vriendelijker zijn dan in nederland overweeg ik om hier te bestellen.Heeft er iemand ervaring met bestellen bij Quadratec?

Het gaat dan vooral om:

-invoerkosten

-verzendkosten

-levertijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een CJ aan het opbouwen en heb nog enkele kleine onderdelen nodig als;rubbers etc.Aangezien de prijzen hiervoor bij Quadratec veel vriendelijker zijn dan in nederland overweeg ik om hier te bestellen.Heeft er iemand ervaring met bestellen bij Quadratec?

Het gaat dan vooral om:

-invoerkosten

-verzendkosten

-levertijd

Heb pas geleden wat besteld bij Quadratec. Had dit binnen 7 dagen binnen. Bedrijf staat goed aangeschreven hier op het forum.

Verzendkosten worden bepaald door de grote en het gewicht van de te bestellen spullen.

Invoerkosten bedragen totaal 23.5% van de transportkosten en kosten goederen opgeteld.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ken quadratrec niet persoonlijk, maar van belang is dat je van te voren vraagt wat vrachtkosten zullen zijn, je betaalt nameliijk invoerrechten en btw over het totale bedrag

btw is 19% en invoer is ca 4,5 %

UPS en DHL zijn sneller dan USPS omdat deze twee van te voren in klaren.

verder betaal je een klein bedrag aan inklaringskosten andeze twee

USPS is us variant van ptt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er tot nu toe bijna alle onderdelen voor mijn CJ besteld.

Heb er goede ervaringen mee, levering duurt soms wat langer als ze iets niet in voorraad hebben en dat kan je niet van te voren zien.

Je krijgt van te voren een opgifte van de verzendkosten en kunt daarna beslissen of je het wilt laten versturen.

Als er al iets mis is met de gestuurde spullen wordt e.e.a. makkelijk en snel opgelost.

Ik heb 2 keer iets geleverd gehad wat niet 100% was, een keer een setje shackles wat een beetje scheef was en een keertje D-Ringen waar de lak al vanaf was. In beide gevallen hebben ze zonder problemen en extra kosten nieuwe opgestuurd en de oude kon ik houden!

Kortom, prima in orde soms iets langere levertijd.

Hou inderdaad wel rekening met de 4,5% invoerheffing en daarna de 19% BTW die er hier nog bij komen. Helaas berekent de Douane dit ook over de verzendkosten!

Quadratec verstuurt veel via Fedex, dan krijg je de Invoer/BTW factuur later nagestuurd. Dit kan vaak wel enkele weken duren dus reken je niet te vroeg rijk.

En wie zien de foto's van de opbouw natuurlijk graag tegemoet in het "projecten" topic!!!!!:P:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mannen

ik wil voor mijn xj ook bestellen bij quadratec maar kan daar alleen met credit card betalen en die heb ik niet dus mijn vraag is kan mijn bestelling met iemand mee besteld worden het liefst met iemand uit de omgeving van rotterdam ivm het ophalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mannen

ik wil voor mijn xj ook bestellen bij quadratec maar kan daar alleen met credit card betalen en die heb ik niet dus mijn vraag is kan mijn bestelling met iemand mee besteld worden het liefst met iemand uit de omgeving van rotterdam ivm het ophalen

vraag wel ff of ze het btw vrij maken doen ze namelijk niet altijd want bij export naar holland kunnen ze het btw vrij maken scheelt toch weer 20% mvg evald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars

Ik heb begin januari een aantal artikelen besteld voor mijn CJ7, zowel bij Quadratec als bij 4WD.com. Laatste week januari had ik de spullen binnen van 4WD, de 1e week februari van Quadratec. Tot mijn grote verbazing stond de man van UPS op 13 februari weer voor m'n neus. Met een wel heel bekend pakketje. Wat denk je, hebben ze bij Quadratec dezelfde order voor de tweede keer vertsuurd. Maar goed, het gevolg is dus wel dat er bij mij 2x USD. 239,90 van m'n creditcard wordt afgeschreven, plus 2x € 48,00 BTW en invoerrechten aan UPS betaald.

Ik direct contact opgenomen met Quadratec hoe ze denken dit op te losssen; geld terugstorten, spullen door mij weer terug te sturen op hun kosten. Ik heb er namelijk niet om gevraagd om 2x dezelfde spullen uitgeleverd te krijgen. Sterker nog, toen ik de 2e shipment binnen kreeg, had ik de onderdelen van de eerste zending al gemonteerd!

Maar goed, ondanks dat ik regelmatig positieve ervaringen verneem over Quadratec op dit forum, hebben ze tot op heden nog helemaal niets van zich laten horen!! Ik heb sinds de 13e al een vijftal emails gestuurd, maar ze doen er niets op uit!!

Ik heb hier goed de balen van en zal ook nooit meer iets bij die amateurs bestellen. Of ik nog iets van mijn centen terug zie, betwijfel ik.

Misschien kan ik iemand middels mijn ervaring behoeden voor ook een teleurstelling. Ik hou het voortaan mooi bij 4WD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pakket weigeren?...... of dat zo handig is geen idee..?

en je centen terug zien zal wel meevallen, er zal in NL ook vast wel een koper voor te vinden zijn.

maar drom is het wel kloten dat het zo is gegaan.

en geen reactie op mail is ook zeer waardeloos.. al aan de foon gehangen? werkt vaak sneller.

maar gebeurt ook bij 4WD.

bij 4wd wel prima opgelost bdw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...