DutchPowerCow Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Ik heb hier een oud Carin navigatiesysteem liggen (lekker retro ) en volgens inbouwschema moet ik een draad aansluiten op de Pulsgever. Na een zoekactie op ons forum kwam ik het volgende tegen. Tellersignaal zit op de aansluiting A6 van de stekker op je tellercluster, da's een grijze draad met lichtblauwe tracer (streep)... Moet ik nu het hele klokkenspel verwijderen om deze draad te vinden of kan ik hem ergens anders oppakken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 klikkie naar beneden scrollen voor juiste jaar of VSS Wire White/Orange Wire Harness from Transmission Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Super Beest (had beter naar puls moeten zoeken ipv pulsgever) Aber was ist ein kötflugel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Das onder de motorkap........t is maar 6 schroefjes los draaien om klokkenspel te verwijderen;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 6, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 een "kötflugel", koetje, is GEEN drankje spatbord.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2008 Tnx mannen, zaterdag maar weer lekker knøtsellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2008 Ik zoek nog een aansluiting, en wel zoals omschreven: "ontstekings-plus klem (zonder uitschakeling bij starten van de motor)" Dit zal de plus zijn die over het contact geschakeld is. Maar bijvoorbeeld mijn radio wordt tijdens starten wel tijdelijk uitgeschakeld. Welke draad wordt niet uitgeschakeld tijdens starten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2008 ow was niet duidelijk, dan maar zo http://www.the12volt.com/installbay/alarmdetail/1151.html http://www.the12volt.com/installbay/cruisedetail/1151.html http://www.the12volt.com/installbay/stereodetail/1151.html zo moet je er wel uit komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2008 De (+) van de radio zou dus volstaan? Ik snap het gedeelte "(zonder uitschakeling bij starten van de motor)" niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 9, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2008 ding zal wel constant stroom moeten hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2008 De hele zwik aangesloten en het werkt aardig. Ik heb nu idd de 2 plussen van de radio doorgetrokken, 1 continue voor geheugen en 1 over het contact om aan en uit te schakelen. De pulsedraad was een ander verhaal. Aangesloten op de grijs/blauwe draad (A6 op het tellercluster) gan verkeerde pulse info aan de computer. Bij stilstand kreeg ik nog +/- 25 pulsen, en dacht het systeem dat ik vrolijk door reed. Nu aangesloten op de (zoals Beest aangaf) Wit/Oranje draad (op dezelfde stekker/tellercluster) en het werkt goed nu. Ik ging er van uit dat de Wit/Oranje draad alleen vanonder de motorkap gehaald kon worden, maar hij is ook gewoon aanwezig achter het klokkenspel Alleen krijg ik nooit meer dan 3 sattelieten verbonden, dit moet meer zijn (minimaal 4 voor goede werking) maar da's weer een ander verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst February 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2008 De hele zwik aangesloten en het werkt aardig.Ik heb nu idd de 2 plussen van de radio doorgetrokken, 1 continue voor geheugen en 1 over het contact om aan en uit te schakelen. De pulsedraad was een ander verhaal. Aangesloten op de grijs/blauwe draad (A6 op het tellercluster) gan verkeerde pulse info aan de computer. Bij stilstand kreeg ik nog +/- 25 pulsen, en dacht het systeem dat ik vrolijk door reed. Nu aangesloten op de (zoals Beest aangaf) Wit/Oranje draad (op dezelfde stekker/tellercluster) en het werkt goed nu. Ik ging er van uit dat de Wit/Oranje draad alleen vanonder de motorkap gehaald kon worden, maar hij is ook gewoon aanwezig achter het klokkenspel Alleen krijg ik nooit meer dan 3 sattelieten verbonden, dit moet meer zijn (minimaal 4 voor goede werking) maar da's weer een ander verhaal. om een goede meting te doen zijn 3 satelieten voldoende zgn driehoeksmeting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2008 In theorie zou 3 voldoende moeten zijn, als je stil staat op een open plek. Ik een auto die in beweging is heb je er wat meer nodig voor een soepele werking. 4 werkt.... >5 is goed Deze oude Carin kan er max 8 ontvangen en gebruiken, de nieuwere systemen kunnen werken met 12 sattelieten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.