Spring naar bijdragen

Pulsgever


Recommended Posts

Ik heb hier een oud Carin navigatiesysteem liggen (lekker retro :blink: ) en volgens inbouwschema moet ik een draad aansluiten op de Pulsgever.

Na een zoekactie op ons forum kwam ik het volgende tegen.

Tellersignaal zit op de aansluiting A6 van de stekker op je tellercluster, da's een grijze draad met lichtblauwe tracer (streep)...

Moet ik nu het hele klokkenspel verwijderen om deze draad te vinden of kan ik hem ergens anders oppakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek nog een aansluiting, en wel zoals omschreven:

"ontstekings-plus klem (zonder uitschakeling bij starten van de motor)"

Dit zal de plus zijn die over het contact geschakeld is.

Maar bijvoorbeeld mijn radio wordt tijdens starten wel tijdelijk uitgeschakeld.

Welke draad wordt niet uitgeschakeld tijdens starten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hele zwik aangesloten en het werkt aardig.

Ik heb nu idd de 2 plussen van de radio doorgetrokken, 1 continue voor geheugen en 1 over het contact om aan en uit te schakelen.

De pulsedraad was een ander verhaal.

Aangesloten op de grijs/blauwe draad (A6 op het tellercluster) gan verkeerde pulse info aan de computer.

Bij stilstand kreeg ik nog +/- 25 pulsen, en dacht het systeem dat ik vrolijk door reed.

Nu aangesloten op de (zoals Beest aangaf) Wit/Oranje draad (op dezelfde stekker/tellercluster) en het werkt goed nu.

Ik ging er van uit dat de Wit/Oranje draad alleen vanonder de motorkap gehaald kon worden, maar hij is ook gewoon aanwezig achter het klokkenspel :)

Alleen krijg ik nooit meer dan 3 sattelieten verbonden, dit moet meer zijn (minimaal 4 voor goede werking) maar da's weer een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hele zwik aangesloten en het werkt aardig.

Ik heb nu idd de 2 plussen van de radio doorgetrokken, 1 continue voor geheugen en 1 over het contact om aan en uit te schakelen.

De pulsedraad was een ander verhaal.

Aangesloten op de grijs/blauwe draad (A6 op het tellercluster) gan verkeerde pulse info aan de computer.

Bij stilstand kreeg ik nog +/- 25 pulsen, en dacht het systeem dat ik vrolijk door reed.

Nu aangesloten op de (zoals Beest aangaf) Wit/Oranje draad (op dezelfde stekker/tellercluster) en het werkt goed nu.

Ik ging er van uit dat de Wit/Oranje draad alleen vanonder de motorkap gehaald kon worden, maar hij is ook gewoon aanwezig achter het klokkenspel :P

Alleen krijg ik nooit meer dan 3 sattelieten verbonden, dit moet meer zijn (minimaal 4 voor goede werking) maar da's weer een ander verhaal.

om een goede meting te doen zijn 3 satelieten voldoende

zgn driehoeksmeting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...