Spring naar bijdragen

stuur


Recommended Posts

Hoi

Ik heb ook een cj5 en ken het probleem. Ik heb al eens gezien dat ze een stuk uit de wioelkast zagen waardoor de stoel 5 tot 10 cm verder naar achteren kan. Ik doe dat niet beetje jammeer lijkt mij. Verder kan je de stuurkolom vervangen door een van de wrangler die hebben soms een tiltstuur dat wil zeggen dat je doormiddel van een hendel aan de stuurkolom het stuur van je af kan kantelen zodat het stuur een andere hoekkrijgt en je dan meer ruimte hebt en als je zit kan je eventueel het stuur terug zetten.

gr. Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er bij mij een kleiner stuur in gezet die niet zo ver naar voren komt.

Tevens een stuurkolom van een YJ maar daar win je niet zo veel mee.

Op de foto is de kale kolom wat korter maar de opbouwzit er wat hoger op.

De draaiende stang door de kolom is even bijna even lang.

Je zou er een moer bij op de kolom kunnen lassen en de onderste steun op kunnen schuifen.(zie rode strepen)...

De kolom steekt dan verder de motorruimte in, de stang van de stuurkolom naar het stuurhuis kan je inschuiven na het verwijderen van de plastic pinnetjes.

Ik heb de flens van het oude (grote)stuur er uit gesloopt en daar een ring op gelast voor het nieuwe stuurtje.

Heb er een paar gebogen strippen met gaten tussen zitten als kreukelzone......:(

Maar het schijnt dat er ook adapters voor te koop zijn....deze zijn dan wel weer dik ....:yes:

post-1385-12873017842276_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aiaiai en ik heb juist mijn wrangler in zen geheel ( wat er nog aanzat) verkocht. had hem beter bijgehouden maar ja.

er zit al een ander stuurtje op een met een platte kant vanonder, daar heb ik al een pak meer ruimte door eigenlijk.

het lukt allemaal wel om te rijden want ben er vorige zomer mee naar italie gereden zonder problemen, maar het in en uitstappen met sorfttop erop is eerder een probleem.

pas nog gps kapot gemaakt doordat die in mijn jaszak zat en geplet is tussen mij en men stuur.

dat van de stoel achteruit door de wielkast heb ik ook al ergens gezien das wel goed om 10cm meer benenruimte te krijgen , das misschien voor in de zomer.

iemand heeft me ook ooit gezegd dat er op de stuurstang of aan het stuurhuis een beugel zou zitten dat je kan omdraaien waardoor je een 5tal cm wint.

elke cm is er een natuurlijk.

maar over welke beugel kan die het gehad hebben. ik weet niet meer wie het was, dus kan het hem niet vragen.

en men stuur heb ik tot nog toe niet uiteen gehaald.

maar alvast bedankt voor de oplossingen. als iemand toch een beugel is tegengekomen die plaatswinst zou kunnen geven door hem om te draaien mag hij het altijd laten weten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...