Spring naar bijdragen

standaard > 30x9.5 + reserve & snelheidsmeter


Recommended Posts

Ik ga binnenkort van standaard (225/70/15) naar 30x9.5R15. hoe doen jullie dat met reserve wiel? Past dat nog achterin? Hebben jullie uberhaupt een reservewiel?

En hebben jullie een aangepast tandwiel voor de snelheidsmeter (nodig)?

Je huidige banden hebben nu een diameter van omgerekend 27.4 inches. Je gaat naar 30 inches toe. Dat houdt in dat je omgerekend een afwijking krijgt van bijna 9.5%. Wil jij je kilometerteller gelijk laten lopen. Dan zal je dus het tandwiel van je snelheidsmeter moeten aanpassen. Dus je teller zal straks bijna 10 kilomter kunnen afwijken. Je reservewiel zal dus niet meer passen op de oude manier. Daar moet jij wat anders voor gaan verzinnen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je huidige banden hebben nu een diameter van omgerekend 27.4 inches. Je gaat naar 30 inches toe. Dat houdt in dat je omgerekend een afwijking krijgt van bijna 9.5%. Wil jij je kilometerteller gelijk laten lopen. Dan zal je dus het tandwiel van je snelheidsmeter moeten aanpassen. Dus je teller zal straks bijna 10 kilomter kunnen afwijken. Je reservewiel zal dus niet meer passen op de oude manier. Daar moet jij wat anders voor gaan verzinnen.

Succes!

Dank je voor je reactie. Wat ik me afvraag is of de meesten een 5e wiel hebben, of gaan die dingen zo weinig lek...

Zijn er hier mensen met ervaring met het vervangen (en eerst uitzoeken) van dat tandwiel, of rijden jullie gewoon rond met een afwijkende teller. Als je eenmaal de afwijking kent is dat op zich geen probleem, maar of dat mag?

Edit: ik heb bijvoorbeeld deze gevonden, maar ken de ratio's niet (klik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kmteller wijkt altijd af..

ik heb standaard er nog inzitten en 100 km op teller is 102km op gps

dus wat is een afwijkende teller?

vervangen is een minuutje werk, staan her en der op forum wel schema's van hoe en welk tandwiel.

reserve moet gewoon passen in koffer,

zo groot is een 30er ook nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

past reserve mooi recht op?

hehe, weet ik nog niet want ik heb nu nog maar een setje van vier :wacko: Die vijfde moet nog maar eens komen. De oude wielen & banden waren slecht en niet gelijk, dus het had wat haast. Wilde wel gelijk naar 30" anders 2x in korte tijd nieuwe banden. Dat is ook zonde...

Nu maar hopen dat ik voorlopig geen lekke band krijg. Ik denk nog na over zo'n spuitbus waar je een lekke band tijdelijk mee kan fixen... Weet echter niet of dat wat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...