Spring naar bijdragen

van twee, één maken


MikePerformance
 Share

Recommended Posts

Leuk en interessant project! Ik heb ook ooit overwogen om er een oude ZJ naast te zetten, maar aan de mijne is niet zo veel mis, en ik heb er de ruimte niet voor...

Heb je een systeem om bij te houden wat je gedaan hebt, of probeer je dat gewoon allemaal te onthouden?

Bedankt voor je reactie.

Op de foto's vond ik 'm er van buiten nog wel goed uitzien. Ga je ook de beste delen van beide gebruiken?

Ik heb er ook de ruimte niet voor, maar voor € 25 per dag, kan ik sleutelen in een sleutelruimte, en voor € 20 meer heb ik ook nog een brug de hele dag.

Ik ga het allemaal onthouden, lol. Het is vooral terugdenken. Ik weet nu ondertussen al een aantal manieren waarop sommige dingen makkelijker gaan, dus zal het de volgende keer (bij mijn andere cherokee) anders doen.

Hij ziet er nog goed uit, maar kosten zijn erg hoog om hem op de weg te krijgen. weggegooit geld dan dus.

Overigens, schijn bedriegd, zoals ik vaker heb gehoord hier, als je hem uit elkaar gaat halen zie je een heleboel wat je liever en anders niet ziet.

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vrees dat ik nieuws voor je heb: In de Chilton of Haynes zul je weinig betrouwbare gegevens over de electrische installatie terugvinden.:yes:

Een FSM is noodzaak om daar wijs uit te geraken!:bye1:

Ow.. en bij de weg:

Ik zie op de foto's dat je het Bendix ABS systeem in je sloper hebt zitten. Wees daar alsjeblieft voorzichtig mee!!! Trap minstens 30 keer hard op je rempedaal, voordat je ook maar iets losneemt! En dan nog blijft er een flinke druk in de accumulator en/of pomp achter. Draai dus niets los zonder veiligheidsbril en zorg dat je uit de baan van mogelijk wegspringende delen blijft! ( De accumulator is die "bol", vlak bij je hoofdremcilinder. Je pomp zit meer naar rechts, meer ter hoogte van de bijrijdersstoel)

OOPSSSSSSSSSSSSSSS, ik zag die bol en de tekst erop en dacht, dit ga ik eerst even uitzoeken voor ik er ook maar iets mee ga doen. lol

Bedankt voor de tips en opmerkingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker bezig Mike :bye1:

Gaan er nog onderdelen in de verkoop of hou je alles als voorraad?

Thanksssssssss, Ik kom zeker onderdelen tegen die ik wel kwijt zou willen in de toekomst of misschien zelfs wel nu.

Mocht je onderdelen zoeken, ik heb nu alles bij de hand, dus wie het eerst komt, die het eerst maalt

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed bezig...

ik had gedacht dat je wel een FSM bij de had, staat 10x meer info in dan in de haynes en de chilton samen.

zal morgen even op draagbare HD kijken of ik een juiste heb voor je..

(wel handig zo'n draagbaarding alleen waneer je m nodig heb moet je m altijd ergens ophalen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed bezig...

ik had gedacht dat je wel een FSM bij de had, staat 10x meer info in dan in de haynes en de chilton samen.

zal morgen even op draagbare HD kijken of ik een juiste heb voor je..

(wel handig zo'n draagbaarding alleen waneer je m nodig heb moet je m altijd ergens ophalen)

Hahahahaha, super herkenbaar.

Ik was al bezig een laptop sleutelklaar te maken, en een aantal zaken te printen, ik hoor graag van je of je iets hebt.

Mvg Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ben je bezig? Vind het wel leuk om een keertje te komen kijken.

Hai Frank,

Ik ben bezig in Westpoort, Amsterdam. Tuurlijk mag je komen kijken, altijd goed!! Verwacht geen gerenomeerd sleutelaar, ik ben een beginner, maar ga ervoor. Zoals je al hebt kunnen lezen hier, krijg ik super tips, waar ik speciaal op moet letten.

Ik sleutel van 10 tot 5 à 6 bij http://www.doehetzelfgaragehobbyhal.nl/index.html

Ik kom net van de smoelsmid, wortelkanaal behandeling, dus weet niet of het vandaag gaat lukken, let you know.

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er al mooi uit. ik zou alleen wel even een schone poetsdoek in de throttle body drukken zodat er geen zand/stof/moeren en dergelijke IN het blok kunnen vallen.

Ik heb ooit de kop van een Renault motor moeten trekken om er een paar stukjes bougie uit te trekken :blink:

Wow, thanks, ik zal eraan denken!!!

Kan iemand mij overigens ook vertellen wat nu de beste volgorde is qua demontage van de motor. Moet ik eerst de verschillende onderdelen als dynamo, airco, remdruk dinges etc demonteren?

Moet de bak los van de motor voor het eruit halen (in mijn idee kan ik de volledige voorkant demonteren en de motor er als het ware gewoon uitschuiven, incl. bak (heb ook horen praten over tussenbak, maar ga ervanuit dat die gewoon tussen de motor en de bak zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, thanks, ik zal eraan denken!!!

Kan iemand mij overigens ook vertellen wat nu de beste volgorde is qua demontage van de motor. Moet ik eerst de verschillende onderdelen als dynamo, airco, remdruk dinges etc demonteren?

Moet de bak los van de motor voor het eruit halen (in mijn idee kan ik de volledige voorkant demonteren en de motor er als het ware gewoon uitschuiven, incl. bak (heb ook horen praten over tussenbak, maar ga ervanuit dat die gewoon tussen de motor en de bak zit)

tussenbak zit aan de achterkant van je bak

zou wel het een en ander demonteren heb je gewoon meer ruimte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, thanks, ik zal eraan denken!!!

Kan iemand mij overigens ook vertellen wat nu de beste volgorde is qua demontage van de motor. Moet ik eerst de verschillende onderdelen als dynamo, airco, remdruk dinges etc demonteren?

Moet de bak los van de motor voor het eruit halen (in mijn idee kan ik de volledige voorkant demonteren en de motor er als het ware gewoon uitschuiven, incl. bak (heb ook horen praten over tussenbak, maar ga ervanuit dat die gewoon tussen de motor en de bak zit)

makkelijkste is alle leidingwerk van en naar de motor loshalen incluus grote delen rond de motor en dingen die snel beschadigen. Dan alles wat aan de bak/tussenbak zit (vacuum, selectorhandle, kabels, aandrijfassen. dan kun je het makkelijkste de radiator e.d. eruit halen en hem recht naar voren en omhoog eruit trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

makkelijkste is alle leidingwerk van en naar de motor loshalen incluus grote delen rond de motor en dingen die snel beschadigen. Dan alles wat aan de bak/tussenbak zit (vacuum, selectorhandle, kabels, aandrijfassen. dan kun je het makkelijkste de radiator e.d. eruit halen en hem recht naar voren en omhoog eruit trekken.

Gaat helemaal gebeuren zo. Morgen ga ik starten om dat helemaal klaar te maken van boven, daarna deuren eruit, achterklep enzzzz (ik werk tot nu toe volledig op de grond)

Vrijdag zal ik hem omhoog halen, op de brug, en de onderkant los halen, en de boel op een karretje laten zakken (foto's zullen zoals jullie gewend zijn volgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

btw, voor degene die nog steeds geintereseerd zijn in de voortgang van dit project:

Vanmorgen, tot begin van de middag, zat/lag ik bij de smoelsmid voor een wortel kanaal behandeling, Ben eind van de middag de stad ingegaan voor een borrel en nu weer thuis.

Geen gesleutel dus, maar jullie begrijpen dat waarschijnlijk wel.

Op dit moment genoeg drank in de man, zodat de man het zeurende gevoel in zijn kies verdragen kan (leuk op een tegeltje, trouwens)

Mike

ps, morgen weer een verslag MET foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer een dagverslag.

Afgelopen dagen liep het iets anders, niet mogelijk iedere dag door te werken.

Woensdag naar de tandarts, donderdagochtend niet in staat om het een en ander te doen, alleen eind van de middag en vrijdag idem.

Maar goed, motorcompartiment is nu leeg, auto verplaatst naar een plaats met een brug. Morgen ga ik aan de onderkant beginnen, stuurinrichting, stabilisatie en natuurlijk de bak en de motor.

Mocht er iemand in de buurt van Amsterdam niets te doen hebben, ik kan alle hulp gebruiken.

Overigens, kan iemand mij vertellen hoe ik het best een dashboard kan verwijderen, totaal!!!!!!!!!!! (heb ieder onderdeel nu verwijderd, maar totaal komt nog niet helemaal goed)

Meer foto's van het lege compartiment, zaterdag de rest.

Mike

post-2834-12873017963082_thumb.jpg

post-2834-12873017970033_thumb.jpg

post-2834-12873017976891_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit man!!!

Nu nog je bak loskoppellen en je kan gaan lepelen;)

Klasse hoe je het aanpakt zonder eigenlijk te weten hoe je moest gaan beginnen.

Jammer dat ik je niet kan/kon helpen...Maar zo te zien ben je niet meer te helpen:P:lol:

Ik hoop eind deze week even een blik te mogen/kunnen werpen...( wel bukken dan he:P)

Ga zo door...!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...