Spring naar bijdragen

de/montage AX5


Laurent
 Share

Recommended Posts

hoi, gisterenavond de bak van mijn jeep ervanonder uit gehaald omdat de 5° versnelling stuk is.

twee tandwielen stuk en voor de rest precies veel speling op as. weet wel niet of dit normaal is...

heb ik enkele vragen voor de montage, namelijk kun je de pook er verkeerd inzetten als de bak terug gemonteerd is?

zou namelijk niet graag herbeginnen na de montage :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Niet echt moelijk om een ax 5 in elkaar te zetten, maar er mag geen spelling op de assen zitten, als dit wel zo is krijg je dat je bak begint te protesteren bij het schakelen, het is een veel voorkomend probleem bij deze bakken, dus het beste is de lagers er allemaal uit, en nieuwe erin.

Kijk ook goed of de singromes ringen nog goed zijn, als je het niet zeker weet deze ook vervangen.

Heb zelf een ax-15 gedaan en deze schakeled nu goed.

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de stand van de pook dit wijst zich zelf, het gaat meer om de conditie van de versnellingsbak.

Alles goed schoon uit elkaar nieuwe onderdelen er in en weer in elkaar.

Een bak van een donor wagen is vaak ook niet in al te beste staat, deze ging bij mij ook uit elkaar.

Leuke klus, veel plezier.

met vr gr aitze:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...