Spring naar bijdragen

ring pignion aanpassen


corfu
 Share

Recommended Posts

nav een eerder topic over het 'opvoeren' / vergroten van de trekkrachtvan mijn xj dit topic.

om meer trekkracht te verkrijgen (b)lijkt de oplossing te zitten in het aanpassen van de overbrenging cq ring / pignion in / aan de diff's

ik rij nu al geruime tijd op 31-ers maar dan merk je, met name op de weg, toch wel een sterke afname van de originele trekkracht.In het terrein heb je er geen last van in laag (sterker nog je hebt meer wielsnelheid) maar omdat ik veel met (zware) aanhangers rij en ook in de bergen lijkt mij bovenstaande aanpassing wel wat.

is er iemand met ervaring in bovenstaande aanpassing die mij eenvoudig !! kan adviseren en weet wat en waar ik het beste kan kopen of kan laten doen zonder in het 60€ uur tarief te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nav een eerder topic over het 'opvoeren' / vergroten van de trekkrachtvan mijn xj dit topic.

om meer trekkracht te verkrijgen (b)lijkt de oplossing te zitten in het aanpassen van de overbrenging cq ring / pignion in / aan de diff's

ik rij nu al geruime tijd op 31-ers maar dan merk je, met name op de weg, toch wel een sterke afname van de originele trekkracht.In het terrein heb je er geen last van in laag (sterker nog je hebt meer wielsnelheid) maar omdat ik veel met (zware) aanhangers rij en ook in de bergen lijkt mij bovenstaande aanpassing wel wat.

is er iemand met ervaring in bovenstaande aanpassing die mij eenvoudig !! kan adviseren en weet wat en waar ik het beste kan kopen of kan laten doen zonder in het 60€ uur tarief te komen?

Hoi Corfu,

Ik ben voor mijn cherokee ook wezen kijken voor het aanpassen van mijn ring/pinion in mijn diffs. Ik heb wat offertes aangevraagd bij bedrijven hier in Nederland en kwam het goedkoopste uit bij Nico's. Hij haalt het net als de andere bedrijven uit Amerika maar hij was de goedkoopste. Hier onder zie je een voorbeeld van een offerte die ik kreeg. Deze is niet van Nico's

Vandaag de offerte binnengekregen met de prijzen. Ik ga dan naar een 4.10 overbrenging.

Kroon + Pignon dana 30 vooras 4.10 : 1 € 339.88

Installatiekit dana 30 vooras € 113.95

Master installatiekit Chrysler 8.25 as € 146.80

Kroon + Pignon chrysler 28 27 spline € 490.00

Maakt het samen € 1090.63 ex BTW incl BTW 1297.85

En dat is exclusief inbouw!

Dus best wel prijzig via Nederland

Hier wat adressen van bedrijven in Amerika die het kunnen leveren. Alleen moet je hier in Nederland dan iemand vinden die het kan installeren en nog belangrijker kan afstellen. Want dat schijnt een nauwkeurig werkje te zijn het afstellen. Als dat niet goed gebeurd zijn ze zo kapot en kan je opnieuw beginnen

www.summitracing.com

www,ringpinion.com

www.4wd.com

www.quadratec.com

Mij werd aangeraden om voor andere assen te gaan kijken. Was goedkoper en net zo makkelijk te installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

60€ uur tarief???

bij de dealer?? das een lachertje, in alkmaar rekenen ze 95€ uur tarief

kun je beter weer in drenthe zijn 45 eurie,s bij de dealer en bij de monteur in de avonduren 20 euro tja willen ook wel s,avonds werken die drenthen :wacko:

maar menno jij hebt toch ook je ring en pion er zelf ingezet

maar even ontopic

welke overbrenging wil je er in zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik heb hem er ook zelf ingezet, ook zonder ervaring, maar ja dat was met alles wat ik aan auto's en jeep heb gesleuteld, een klein beetje lef, goed info winnen, goed kijken hoe je iets uit elkaar haald en weer in elkaar zetten, en dan gaan met die bananaan, alleen met diff wisselen was het bij mij zo dat ik wel 10x de hele zooi opnieuw moest monteren demonteren tot dat ie goed zat, bleek later volgens experts normaal te wezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik heb hem er ook zelf ingezet, ook zonder ervaring, maar ja dat was met alles wat ik aan auto's en jeep heb gesleuteld, een klein beetje lef, goed info winnen, goed kijken hoe je iets uit elkaar haald en weer in elkaar zetten, en dan gaan met die bananaan, alleen met diff wisselen was het bij mij zo dat ik wel 10x de hele zooi opnieuw moest monteren demonteren tot dat ie goed zat, bleek later volgens experts normaal te wezen

niet vaker ben 2 dagen bezig geweest maar zit er in

nu de motor nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ michel ; bedankt das idd wel n hoop geld voor wat onderdelen en dat terwijl er ook veel uren gemaakt moeten worden.

kijk wat voor overbrenging het moet worden weet ik niet omdat ik hier echt geen verstand van heb. ik heb dus nu 31-ers eronder en wil de orginele trekkracht weer hebben . geloof dat standaard iets van 27" is.

ik kwam bij boris complete diffs met 4.11 overbrenging tegen voor 150 het stuk dat valt dus wel mee. zal nog wel wat olie, toevoeging & nieuwe lagertjes en ringetjes bij komen maar volgens mij heeft b& s die setjes op voorraad

voor 100 per as.

nu blijft dus de vraag standaard is geloof ik de 3.55 ingebouwd , als ik er 4.11 inzet wat zal het verschil zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.superlift.com/media/charts/gearratio_tiresize.pdf

kan je daar even vergelijken ongeveer

Note: This chart is based on engine rpm at 65 mph with the transmission in a 1:1 gear ratio (Third with a three-speed manual, Fourth with a four-speed manual, or Third with an Automatic). Remember, the actual rpm indicated in the chart will be slightly higher (between 100 and 300 rpm) on vehicles equipped with an automatic transmission. This is due to the slip present in an auto transmission's torque converter.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu blijft dus de vraag standaard is geloof ik de 3.55 ingebouwd , als ik er 4.11 inzet wat zal het verschil zijn??

In mijn jeep zit standaard een 3.07 overbrenging. Ik heb dan ook een handbak en ik rij met 33-ers. Op de rijksweg kom je in de hogere versnellingen trekkracht tekort met 33-ers. Als ik bij 100 km per uur in zijn 4 gas geef dan gebeurd er niet veel. Wil ik opschieten dan moet ik echt terug schakelen naar zijn 3. Wel is hij zuiniger geworden als ik 100 rij in zijn 5. Hij draait dan ruim 1600 toeren. Voorheen draaide hij bijna 1800 toeren in zijn 5.

Ik zou voor die andere assen gaan. Is in mijn ogen goedkoper en dan heb je gelijk de juiste overbrenging te pakken 4.11 namelijk.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ok nu heb ik dus assen gevonden met een 4.11 overbrenging.

Het schijnt dat deze met name onder de diesels zitten maar goed. Nu schijnt ook dat deze assen in principe anders werken dan de 'normale' assen. nl met vacuüm wat de steekassen als het ware verbind. ook bestaat deze as uit 3 steekassen (als het ware).

weet iemand of dit niet veel kwetsbaarder is in het terrein en of het klopt dat deze vacuüm bediening eenvoudig te omzeilen is door een gaffeltje aan de buitenkant vast te zetten wat de assen op dezelfde manier laat functioneren als de standaard assen?

bvd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...