Spring naar bijdragen

brandstof pomp


corfu
 Share

Recommended Posts

Voor zover ik weet zijn die pompen automatisch. Dat betekent dat er een constante stroom brandstof naar voren wordt gepompt, ongeacht wat benodigd is.

Voor de teveel aangevoerde brandstof is een unieke uitvinding gedaan: de retourleiding.

Brandstof die in de cylinders komt wordt door de injectorpomp naar de injectors gestuurd. Pas als je die druk gaat opvoeren en de injectors op die hogere druk aanpast komt er meer brandstof in de cylinders en dan rest nog een kleinigheid: de aanvoer van lucht moet ook vergroot worden.

Gaat dus niet werken, vrees ik:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je brandstofdruk wordt dan ook nog eens afgeregeld door je benzinedrukregelaar dus je druk die naar je injectoren gaat gaat nooit boven zijn maximum. Je kan wel injectoren met grote doorgang of een hogere lifthoogte van de naald steken, deze gaan meer benzine doorlaten op een kortere tijdspanne, dit in combinatie met een benzinedrukregelaar gaat WEL voor meer benzine/vermogen zorgen.

Maar er komt nog wel wat bij kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je brandstofdruk wordt dan ook nog eens afgeregeld door je benzinedrukregelaar dus je druk die naar je injectoren gaat gaat nooit boven zijn maximum. Je kan wel injectoren met grote doorgang of een hogere lifthoogte van de naald steken, deze gaan meer benzine doorlaten op een kortere tijdspanne, dit in combinatie met een benzinedrukregelaar gaat WEL voor meer benzine/vermogen zorgen.

Maar er komt nog wel wat bij kijken.

met het voltage van de MAP sensor spelen wil ook nog wel helpen (langere injectietijd) maar je hebt er weinig aan zolang je geen grotere cilinderinhoud of drukvulling van de cilinders hebt. je staat alleen vaker bij de pomp ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:unsure: andere kopen je moet je eigen jeep toch bouwen:P

190 is wel genoeg maar er mag altijd meer uit die 4 ltr komen:lol:

maar goed was dus weer een idee van nix:blush:

iig bedank

Het kan dus ook wel, maar met een hoop gedoe.

eenvoudiger manier om meer vermogen naar de wielen te krijgen is een andere overbrenging te plaatsen in de diffrentieëlen.

je verliest dan wel iets aan topsnelheid, maar wie rijdt nu nog zo hard.

...tis maar een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat mij idd (vanzelfsprekend) niet om de top, is sowieso veel te hard met een xj:ohmy:, maar ik wil idd trekkracht. sinds de 31-ers ben ik gewoon erg veel kwijt.

heb je een idee wat ik moet hebben en waar ik het (liefst voordelig ) kan kopen?

ben toch van plan om de aandrijving eens onder handen te nemen want er komt nu wel erg veel speling overal dus kan in een moeite mee:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met een nieuwe R&P (ring&pinion) is niet de verkrijgbaarheid, overvloed is een beter woord. Dat verklapt ook meteen dat het erg populair is. Er zijn nogal wat mensen die hun R&P vervangen na het passen van grotere banden.

De moeilijkheid is het erin zetten, het geen kwestie van boutje los/boutje vast. Daarom zijn (vaak) de kosten van het erin zetten hoger dan het materiaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met een nieuwe R&P (ring&pinion) is niet de verkrijgbaarheid, overvloed is een beter woord. Dat verklapt ook meteen dat het erg populair is. Er zijn nogal wat mensen die hun R&P vervangen na het passen van grotere banden.

De moeilijkheid is het erin zetten, het geen kwestie van boutje los/boutje vast. Daarom zijn (vaak) de kosten van het erin zetten hoger dan het materiaal.

nee maar wel te doen als je de tijd er voor neemt

en de kosten vallen ook wel mee

wat krijg je er voor veel meer kracht in het terrein en dus ook veel meer plezier zelf heb ik r&p 4,56 gaat als de brandweer en dan heb je aan die pk,s genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...