corfu Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 klopt het dat je een zwaardere pomp kan plaatsen en daardoor meer vermogen krijgt? (meer brandstof=> meer verbranding=> meer vermogen) en zo ja wat voor pomp zou ik moeten nemen en waar kan ik die kopen? gr yury Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 Voor zover ik weet zijn die pompen automatisch. Dat betekent dat er een constante stroom brandstof naar voren wordt gepompt, ongeacht wat benodigd is. Voor de teveel aangevoerde brandstof is een unieke uitvinding gedaan: de retourleiding. Brandstof die in de cylinders komt wordt door de injectorpomp naar de injectors gestuurd. Pas als je die druk gaat opvoeren en de injectors op die hogere druk aanpast komt er meer brandstof in de cylinders en dan rest nog een kleinigheid: de aanvoer van lucht moet ook vergroot worden. Gaat dus niet werken, vrees ik:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 Je brandstofdruk wordt dan ook nog eens afgeregeld door je benzinedrukregelaar dus je druk die naar je injectoren gaat gaat nooit boven zijn maximum. Je kan wel injectoren met grote doorgang of een hogere lifthoogte van de naald steken, deze gaan meer benzine doorlaten op een kortere tijdspanne, dit in combinatie met een benzinedrukregelaar gaat WEL voor meer benzine/vermogen zorgen. Maar er komt nog wel wat bij kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2008 Je brandstofdruk wordt dan ook nog eens afgeregeld door je benzinedrukregelaar dus je druk die naar je injectoren gaat gaat nooit boven zijn maximum. Je kan wel injectoren met grote doorgang of een hogere lifthoogte van de naald steken, deze gaan meer benzine doorlaten op een kortere tijdspanne, dit in combinatie met een benzinedrukregelaar gaat WEL voor meer benzine/vermogen zorgen. Maar er komt nog wel wat bij kijken. met het voltage van de MAP sensor spelen wil ook nog wel helpen (langere injectietijd) maar je hebt er weinig aan zolang je geen grotere cilinderinhoud of drukvulling van de cilinders hebt. je staat alleen vaker bij de pomp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst January 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2008 Mijn mening: niet genoeg vermogen, koop dan een andere wagen die het wel heeft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst January 24, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2008 Mijn mening: niet genoeg vermogen, koop dan een andere wagen die het wel heeft! andere kopen je moet je eigen jeep toch bouwen:P 190 is wel genoeg maar er mag altijd meer uit die 4 ltr komen:lol: maar goed was dus weer een idee van nix:blush: iig bedank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 24, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2008 andere kopen je moet je eigen jeep toch bouwen:P190 is wel genoeg maar er mag altijd meer uit die 4 ltr komen:lol: maar goed was dus weer een idee van nix:blush: iig bedank Het kan dus ook wel, maar met een hoop gedoe. eenvoudiger manier om meer vermogen naar de wielen te krijgen is een andere overbrenging te plaatsen in de diffrentieëlen. je verliest dan wel iets aan topsnelheid, maar wie rijdt nu nog zo hard. ...tis maar een idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst January 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2008 het gaat mij idd (vanzelfsprekend) niet om de top, is sowieso veel te hard met een xj:ohmy:, maar ik wil idd trekkracht. sinds de 31-ers ben ik gewoon erg veel kwijt. heb je een idee wat ik moet hebben en waar ik het (liefst voordelig ) kan kopen? ben toch van plan om de aandrijving eens onder handen te nemen want er komt nu wel erg veel speling overal dus kan in een moeite mee:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2008 Het probleem met een nieuwe R&P (ring&pinion) is niet de verkrijgbaarheid, overvloed is een beter woord. Dat verklapt ook meteen dat het erg populair is. Er zijn nogal wat mensen die hun R&P vervangen na het passen van grotere banden. De moeilijkheid is het erin zetten, het geen kwestie van boutje los/boutje vast. Daarom zijn (vaak) de kosten van het erin zetten hoger dan het materiaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst January 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2008 Het probleem met een nieuwe R&P (ring&pinion) is niet de verkrijgbaarheid, overvloed is een beter woord. Dat verklapt ook meteen dat het erg populair is. Er zijn nogal wat mensen die hun R&P vervangen na het passen van grotere banden.De moeilijkheid is het erin zetten, het geen kwestie van boutje los/boutje vast. Daarom zijn (vaak) de kosten van het erin zetten hoger dan het materiaal. nee maar wel te doen als je de tijd er voor neemt en de kosten vallen ook wel mee wat krijg je er voor veel meer kracht in het terrein en dus ook veel meer plezier zelf heb ik r&p 4,56 gaat als de brandweer en dan heb je aan die pk,s genoeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst January 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2008 ok dus dit lijkt me wel wat. ik rij nu op 31-ers, welke verhouding zou ik moeten nemen om iig/ op zijn minst weer de originele trekkracht te krijgen? en zijn er nog meer mensen die dat gedaan hebben? (eventueel met foto reportage?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2008 Zou je daarover een nieuw topic willen openen, met complete uitleg van je vraag? Maakt het voor de dolende Jeepers weer wat handiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst January 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2008 oeps sorry, zal t strax ff doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.