Spring naar bijdragen

Steekas rechtsvoor


Cheep
 Share

Recommended Posts

Ik heb afgelopen zaterdag mijn steekas rechtvoor aan flenters gereden.

Deze hebben we ter plekke verwijderd en alleen het lagerhuis terug geplaatst.

Zo ben ik naar huis gereden wetende dat ik wat differentieel olie kon verliezen.

MEt sommige aanwezigen erover gehad en dit zou geen kwaad kunnen (kan mijn auto op moment echt niet missen).

Nu werd ik vandeweek zwetend wakker :( met het volgende idee:

Mijn steekas rechtsvoor is eruit...linksvoor zit ie er nog in...dus differentieel draait nog mee?

Straks olie op, loopt ie dan vast?

Ik heb er inmiddels een 500 kilometer mee gereden zonder problemen en uiteraard hier op de sloop geen goede steekas kunnen vinden (zonder ABS).

Mijn vraag is eigenlijk of het nu inderdaad geen kwaad kan om hier even mee door te rijden tot ik tijd heb om auto onder handen te nemen? of was mijn nachtmerrie werkelijkheid en loop ik dus wel een heel groot risico?

Eventueel loop ik er aan te denken ook de steekas linksvoor eruit te halen en aandrijving van bak er tussen uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

olie op zal die niet fijn vinden..

dus paar keer checken en eventueel bijvullen

hoe kapot is kapot? mss alleen kruisje vervangen voldoende?

Boris en Bastings niks?

steekas met abs ring past gewoon kan je gewoon monteren.

dus zou gewoon die eronder zetten ipv de andere er ook uit tehalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kapot is kapot...tja...

Het kruisje zat er net een maandje in...en heeft de ring waar het kruisje inzit mee kapot geslagen.

De ring waar het kruisje normaal inzit is dus afgebroken :(

En ben ook wel van plan om hem te repareren idd maar kan nu door omstandigheden de auto echt ff niet missen (terwijl ie normaal gesproken 6 dagen in de week stil stond).

Maar oliepeil zal ik ff in de gaten houden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou die andere eruit halen ook uit moeten stellen tot zondag :)

Maar met een beetje mazzel vindt onze vreselijk aardige opperprutser Dion er vandaag een op de sloop...en anders wordt het over laten vliegen uit Brabant idd. Wordt zowiezo weekend of erna... Dus ik hoop dat ie het houdt...

Enja...ik weet het...het was mijn eigen schuld :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tijdelijk een grote kurk of zoiets in het asgat tikken, kan de olie in iedergeval niet op straat (of bij je remmen) komen. Desnoods bijvullen tot helemaal vol. Bedenk wel dat er theoretisch dan vuil uit asbuis richting diff kan spoelen. Volgens mij heeft Boris ze wel op voorraad. Heb ik er ook ooit eentje vandaan gehaald. Vandaag bestellen, morgen op de bus... Kompleet met kruisje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...