Spring naar bijdragen

Probleem met het achterdifferentieel.....


Recommended Posts

Beste mensen. Ik geloof dat ik kan stellen dat ik het niet zo getroffen heb met mijn aanschaf van mijn Grand Cherokee uit '95........

Nadat ik rondom rem schijven en remschoenen heb mogen vervangen kon ik aan de slag met de vernieuwing van de uitlaat. Daarmee klaar bleek mijn versnellingsbak veel te weinig, en geen goede olie te hebben. Dat probleem opgelost blijf ik zitten met een auto die steeds afslaat. Hiervoor al de brandstof potentiometer vervangen zonder resultaat en nu bleek dat ik een verkeerde stappen motor erin heb zitten (1 van het model '99 waarbij de polen verschillend gekoppeld zijn dan bij het originele model) Ondertussen dus ook al nodeloos de hoofd remcilinder vervangen en tot overmaat van ramp kreeg ik na lang wachten (tsja, het is kersttijd...) de verkeerde remcilinder.......zucht.

Maar goed, genoeg hierover. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze van de Grand Cherokee en uiteindelijk komt het allemaal wel goed.

Maar nu zit ik met het volgende:Als ik met lage snelheid een bocht maak hoor ik gekraak in de achteras. Ik heb de auto opgekrikt, eerst op 1 kant en gedraaid aan het andere wiel. Dat lukte niet ondanks dat hij in de N stand stond.

De hele achterkant opgekrikt en wat bleek? Bij het (zeer zwaar) draaien van 1 wiel draait het andere wiel in dezelfde richting mee.

Dit lijkt mij niet de bedoeling. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is en misschien ook een advies hoe dit probleem op te lossen??

Ik weet dat ik veel vraag maar ik wil graag een gelukkige Jeeprijder blijven dus ben bereid te investeren, zowel financieel (al heeft de auto mij ondertussen al een klein vermogen gekost.......) als in tijd en kennis.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

En iedereen uiteraard heel fijne dagen met hopelijk veel rijplezier voor nu, en in het komende jaar!!

Groeten, Ferdi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Dit lijkt een typisch gevalletje van limited slip toevoeging. Beste is het differentieelolie te verversen en de toevoeging van 2 potjes limited slip toe te voegen. Olieen zijn bij de dealer te koop. Heb hetzelfde euvel gehad en dit was de oplossing! Hopelijk ben je nog op tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halo, Bij mij begon ook de achteras te kraken en werd steeds erger.

Vooral als ik stil stond en weg wilde rijden kraakte het behoorlijk.

Nieuwe olie erin en het geluid was verdwenen.

Ook ik heb al de nodige storingen gehad met bijbehorende kosten zoals ; visco vervangen, wiellager (hub) vervangen , uitlaatdemper vervangen, uitlaatspruitstuk gelast en nu nog cilinderkop :yes:.

Maar het blijft leuk:yes:

Succes met jou JEEP

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je andere wiel in dezelfde richting meedraait is goed. Dat is de limitid slip werking.

Dat het zwaar gaat kan ook loppen, maar hangt een beetje van de gebruikte tussenbak af. De NP249 heeft bijvoorbeeld een visco koppeling, en die blijft de voorwielen aan de achterwielen koppelen. Pas als de auto bij deze bak rondom van de grond is, loopt het licht. ( Dit is ook een probleem bij de remmentest op een testbank....)

Bij een NP242 (de tussenbak met 2wd, 4wd parttime, 4wd fulltime en Lo) zou het, met de tussenbak in "N", makkelijker moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...