Ferdi Geplaatst December 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2007 Beste mensen. Ik geloof dat ik kan stellen dat ik het niet zo getroffen heb met mijn aanschaf van mijn Grand Cherokee uit '95........ Nadat ik rondom rem schijven en remschoenen heb mogen vervangen kon ik aan de slag met de vernieuwing van de uitlaat. Daarmee klaar bleek mijn versnellingsbak veel te weinig, en geen goede olie te hebben. Dat probleem opgelost blijf ik zitten met een auto die steeds afslaat. Hiervoor al de brandstof potentiometer vervangen zonder resultaat en nu bleek dat ik een verkeerde stappen motor erin heb zitten (1 van het model '99 waarbij de polen verschillend gekoppeld zijn dan bij het originele model) Ondertussen dus ook al nodeloos de hoofd remcilinder vervangen en tot overmaat van ramp kreeg ik na lang wachten (tsja, het is kersttijd...) de verkeerde remcilinder.......zucht. Maar goed, genoeg hierover. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze van de Grand Cherokee en uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Maar nu zit ik met het volgende:Als ik met lage snelheid een bocht maak hoor ik gekraak in de achteras. Ik heb de auto opgekrikt, eerst op 1 kant en gedraaid aan het andere wiel. Dat lukte niet ondanks dat hij in de N stand stond. De hele achterkant opgekrikt en wat bleek? Bij het (zeer zwaar) draaien van 1 wiel draait het andere wiel in dezelfde richting mee. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is en misschien ook een advies hoe dit probleem op te lossen?? Ik weet dat ik veel vraag maar ik wil graag een gelukkige Jeeprijder blijven dus ben bereid te investeren, zowel financieel (al heeft de auto mij ondertussen al een klein vermogen gekost.......) als in tijd en kennis. Alvast bedankt voor het meedenken!! En iedereen uiteraard heel fijne dagen met hopelijk veel rijplezier voor nu, en in het komende jaar!! Groeten, Ferdi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst December 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2007 Hallo, Dit lijkt een typisch gevalletje van limited slip toevoeging. Beste is het differentieelolie te verversen en de toevoeging van 2 potjes limited slip toe te voegen. Olieen zijn bij de dealer te koop. Heb hetzelfde euvel gehad en dit was de oplossing! Hopelijk ben je nog op tijd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan H Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Halo, Bij mij begon ook de achteras te kraken en werd steeds erger. Vooral als ik stil stond en weg wilde rijden kraakte het behoorlijk. Nieuwe olie erin en het geluid was verdwenen. Ook ik heb al de nodige storingen gehad met bijbehorende kosten zoals ; visco vervangen, wiellager (hub) vervangen , uitlaatdemper vervangen, uitlaatspruitstuk gelast en nu nog cilinderkop . Maar het blijft leuk:yes: Succes met jou JEEP Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Dat je andere wiel in dezelfde richting meedraait is goed. Dat is de limitid slip werking. Dat het zwaar gaat kan ook loppen, maar hangt een beetje van de gebruikte tussenbak af. De NP249 heeft bijvoorbeeld een visco koppeling, en die blijft de voorwielen aan de achterwielen koppelen. Pas als de auto bij deze bak rondom van de grond is, loopt het licht. ( Dit is ook een probleem bij de remmentest op een testbank....) Bij een NP242 (de tussenbak met 2wd, 4wd parttime, 4wd fulltime en Lo) zou het, met de tussenbak in "N", makkelijker moeten gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi Geplaatst December 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Beste mensen. Harstikke bedankt voor de tips! Ik heb vandaag al nieuwe olie gekocht maar de potjes limeted slip konden ze me daar niet aan helpen. Ga ik verder achteraan en zal vervolgens de komende week de olie vervangen. Ik hoop dat daarmee de problemen opgelost zijn... Nogmaals dank!! Groeten, Ferdi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2007 Kijk eens goed op de fles.. kan goed dat de LS er al in zit. (behalve bij mopar) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst December 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2007 Een flesje friction-modifier kost bij de Jeep-stealer zo rond de 7 EUR en zouden ze op voorraad moeten hebben. Althans wel in Den Haag waar ik het altijd haal... Daarmee is je probleem zo goed als zeker verholpen (spreek uit ervaring). Greetz, Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gusmano Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Hoi, Kan je Limeted slip,of friction-modifier gewoon bij de chrysler/Jeep dealer kopen? En is het ook gewoon preventief te gebruiken? Of is het ergens in nederland online te bestellen? Groetjes Gusmano. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ferdi Geplaatst December 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Ik heb het gewoon bij de dealer gehaald. Potje kostte 8 euries en doet zijn werk. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.