Jump to content

Annejan

Forum member
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Annejan last won the day on December 2

Annejan had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Groene hart

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2012

Recent Profile Visitors

279 profile views
  1. Hi Wijnand, Zien er inderdaad best mooi uit! Ik zal eens gaan neuzen! Bedankt voor de tip!
  2. Hi Jeepers, Ik wil graag donkere velgen op de JKU 2012 en vandaar mijn vorige topic over spuiten van de standaard velgen. Daar ben ik eens verder over na gaan denken en misschien moet ik het wat breder aanpakken. Ik vind het namelijk wel mooi om de banden ter hoogte van de fenders uit te laten komen. Nu kan dat met spacers, maar daar hou ik niet zo van qua krachten op de as. Ik heb in mijn hoofd het idee dan voor een 17" velg met daarop de BF Goodrich All Terrain T/A KO2 in de maat 255/75 R17. Daarbij een alu velg met een offset waarbij de band op dezelfde hoogte zit als de spatborden. Volgens mij kom je dan op een 17x8 met 4.5 inch backspace en 0 offset; of op een 17x9 met 4.75 inch backspace en -6 offset. Klopt dit? Kan dit? Ben erg benieuwd naar jullie advies en ook wat jullie hebben 🙂 Dank alvast! Groet Annejan
  3. Thanks voor de tip. Kan ik bijna op de fiets heen! (als ik geen dan he 😉 Jeep zou hebben dan he)
  4. Hi Jeepers, Bijna 10 jaar geleden lid geworden met een KJ 3.7L, vervolgens een tijdje een JK 2.8D. Prachtige reizen mee gemaakt, onder andere met een tentje naar Marokko Een aantal jaar jeeploos en nu een JKU 3.6 Arctic! Erg gelukkig! We kunnen weer! Greetz Annejan
  5. Hi, Ik heb de zilverkleurige velgen onder de JKU, maar ik vind zwarte velgen eigenlijk erg mooi. Ik ben aan het kijken naar andere velgen, maar zit ook te denken om de huidige zwart te laten maken. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het duurzaam / mooi? Thanks!
  6. Hi Zandhopper, Ik ben hier al es eerder geweest toen ik een KJ had (profiel bestaat nog = AJS, maar kan daar niet meer bij omdat mn email anders is en ik het ww niet meer weet) en inmiddels heb ik een JK (sinds december). Hij staat in Portugal en nu als uitzondering ook even mee naar Nederland genomen. In Portugal rij ik er (sinds ik hem heb) veel off road mee. Dat is nog een paradijs waar je elk bos, elke berg en elk pad nog gewoon op mag! thx voor je bericht
  7. Hi Masis, Thx voor je bericht. Ik heb de nieuwe spullen nog niet gemonteerd. De snorkel ga ik denk ik volgend jaar doen. Misschien dan een trip doen waar die echt nodig is (marokko). Vwb de wheel spacers zit ik enorm te twijfelen. Ik ben wat wezen rond neuzen en op veel plekken wordt aangegeven dat als je wheel spacers wilt plaatsen je het beste hub centric wheel spacers kan gebruiken. Die zorgen voor een betere balans en die halen de krachten wat van de bouten af. Of te wel ik durf ze nog niet te monteren en weet niet goed wat ik er mee moet. Heb jij geen hubcentric spacers liggen? Grt Annejan
  8. Hi Roo, Ik heb de softtop nog niet geprobeerd, maar ga dat een deze dagen doen.. Ik hou je wel op de hoogte! Gtz
  9. Hallo, Heeft iemand ervaring met het aanleggen van een trekhaak onder een JK (2011)? Welke zou ik moeten nemen? Is ie makkelijk te monteren? Zit er een standaard stekker voor in de Jeep waarop ik hem kan aansluiten? Groeten Annejan
  10. Ik heb de top inmiddels gekocht. Heb nog niet geprobeerd of ie daadwerkelijk past, maar denk het wel. Ik ga hem in de zomer proberen en dan laat ik het nog weten! Bedankt voor de hulp ieg!
  11. Thx voor het aanbod! Nu woon ik niet zo ver weg, maar de JK staat in Portugal... Dat wordt dan een beetje omrijden
  12. Thanks! Heb alles even zorgvuldig gelezen ;-) Ik blijf twijfelen of het gebruikers gemak van de nieuwe versie nu zoveel hoger is dan de oude versie. Ik kan een oude kopen voor de helft van de prijs van de nieuwe. De oude is ongebruikt.
  13. Dank voor jullie antwoorden. Heb inmiddels wel gevonden dat er twee types zijn. Wat commentaren wat ik tegen kon komen: 1. 2010 soft top has different door shurroundsand top. The 07-09 has a drip rail that you tuck into the door shurrounds. 2010 does not. Other than that, its the same soft top, so if your looking to buy, a 2010 would be better way to go since you dont have jack with the damn drip rail tucking thing. 2. It's a little bit more than that. The 2009 and earlier used the drip rails to tighten the top. The 2010 and later eliminated the drip rails and instead use spring-tensioned cables to tighten the top. This makes it much quicker to open and close the top, and eliminates the drip rails as a wear/failure point. The negative impact of this is certain lightbar and roof-rack front support bars will interfere with opening the 2010 soft top. With the old-style top you could un-tuck the drip rails, unlatch the front footman clamps, loosening the top enough to reach in and unclamp the top's center clamps from the surrounds, and then slide the top backwards a few inches to clear the light/rack bars when opening. Since there is no way to relieve the tension from the cables on the new soft-top, you can't unclamp the center clamps and, therefore, can't open the new soft top with some light bars and rack mounting bars. We discovered this problem last year with my Gobi Stealth roof rack. The original light bar was a straight run up following the angle of the windshield frame, so the top extends slightly back of the top of the windshield frame. No matter how we tried, we could not get the soft top to clear the light bar. Ultimately Gobi stepped-up and built a new light bar with a slight bend at the top to provide about 4" space behind the light bar over the windshield frame than the original design, which is plenty of space for the soft top to open. Also, the door surrounds for the 2010 and new soft-tops are different, insofar as they at least eliminate the top channels for the drip rails. I have not seen them side-by-side to detect other differences. Ik begrijp in grote lijnen dat een nieuw model (waarschijnlijk de nr.82212606) een ander soort montage heeft (met spring tensioned cables) dan de oudere versie van voor 2009 (waarschijnlijk de 82212606). Ze staan beide op de Mopar site vermeld. Ik denk dat beide types passen op de JK van welk bouwjaar dan ook, maar dat er een soort upgrade geweest is van de manier van montage en bediening. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het nieuwe systeem (vanaf 2009 met de spring tensioned cables) daadwerkelijk een vooruitgang in gemak en bediening? Groeten Annejan
  14. Hoi, Ik heb een Jeep JK 2 deurs 2.8D. Ik kan nu een orginele Mopar softtop kopen die van een JK uit 2009 komt. Past deze op de 2011 versie? Zijn er zaken waarbij ik op zou moeten letten? Ik heb foto's van de aanbieder opgestuurd gekregen (want hij woont in t buitenland) en daar staan wel allemaal nummers op. Ik kan er echter geen wijs uit worden en die nummers nergens naar terug herleiden. Ik ben namelijk ook wel eens ergens tegen gekomen dat er ook softtop zouden zijn voor versie 2007-2009? Zijn er verschillen in softtop verises van Mopar en kan weet iemand aan de hand van de foto's wat dit nu precies is? Ik kom er echt niet uit! Alvast bedankt voor de moeite!
×
×
  • Create New...