Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Yesterday
  2. Wbt het slecht op gang komen met warme motor, is je CPS zeker een verdachte. Voor het koelings probleem zou ik de waterpomp eens checken. Er zijn modellen met een andere draairichting die soms verwisseld worden, en de schoepen van de pomp willen nog wel eens "oplossen".
  3. Ab

    Hey allen

    Welkom! En een stoere XJ!
  4. DIBUDO

    Hey allen

    Ben sinds vanavond lid van dit forum.. heb inmiddels al veel leuke/interessante dingen gelezen. Leuk zo wat mede jeepers re ontmoeten!
  5. Hey mede-jeepers, Ik heb sinds een paar maanden een XJ prachtige fijne wagen en tot nog toe erg veel schik mee alleen paar keer tegen het volgende probleem aangelopen: Bij stationair rollen bijvoorbeeld i.d. file of licht offroadrijden (is daily driver dus we houden m netjes) wordt de motor steeds erg warm +/- 105°c a' 110°c 2e koelvin slaat dan wel aan waarna hij dan met moeite naar de 95°c zakt.. maar als ik hem vervolgens uitzet om hem vervolgens kwartiertje later weer te starten loopt hij erg slecht stationair ofdat 1 a' 2 cillinders niet lekker meedoen. Als k dan paar keer dotje gas geeft gaat hij hikkend en stotend weer normaal lopen? Wat ik tot nog toe gedaan heb is gasklephuis gereinigd(was erg smerig), bougies vervangen, radiateur vervangen voor een nieuwe slangen radiatorslangen vervangen 2x compressie gemeten bij verschillende garage's was top heel netjes zelfs.. maar het probleem is nog niet verholpen.. iemand een idee waar ik het moet zoeken? Zou er erg mee geholpen zijn want is niet relaxed vooral niet in de file nu het zomer wordt..
  6. Deze all-terrain banden hebben de maat 215/75 R15. Velgen hebben lak schade (oxidatie) maar zijn niet krom of hebben stoeprandschades. Alle 4 de banden hebben nog minimaal 6,5mm profiel. Leuk als extra set voor in het terrein. Vraagprijs € 275,- Ophalen in Den Dolder.
  7. Afgelopen week
  8. Ab

    Wiellagers vooras vervangen KJ

    Zo na 150.000km of veel offroad gebruik zijn ze wel aan vervanging toe. Een klusje wat prima zelf te doen is.... Demontage: (1) Breng het voertuig omhoog en ondersteun het. (2) Verwijder het wiel. (3) Verwijder de remklauwadapter, dop 22 LET OP: Laat de schijfremklauw niet losaan de remslang hangen. Voorkom schade door deze met een ty-rap of een stukje draad op te hangen. (4) Verwijder de schijfremrotor. (5) Demonteer de stekker verbinding van de wielsnelheidssensor kabel in de motorruimte. (6) Verwijder de sensor kabel uit de beugeltjes waarmee deze is vastgezet. (7) Verwijder de asmoer, dop 36. (8) Verwijder de drie bevestigingsbouten van het lager, dop E14. (9) Verwijder het lager. Op de foto is alles gedemonteerd, schoon en klaar voor montage. Het gebruikte gereedschap. Het nieuwe lager uitgepakt en naast het oude lager. Het oude was nog geen half jaar oud, en met 8000km erop al kapot. Ook hier geld, goedkoop is duurkoop! De oude was een merkloze voor nog geen 75 euro, nu geen risico genomen en voor een echt merk gekozen. 🙂 Montage: (1) Installeer de naaf/lagerconstructie op het voertuig. (2) Installeer de drie montagebouten voor de naaf. Haal de bouten aan tot 130 N·m (3) Installeer de asmoer. Draai de moer vast. 135 N·m (4) Installeer de de wielsnelheidssensor kabel. (5) Verbind de stekker van de wielsensor. (6) Plaats de schijfremrotor. (7) Installeer de schijfremklauwadapter. Draai de bouten vast. 135 N·m (8) Monteer het wiel. 120 N.m Tijdsduur: 1,5 uur Moeilijkheid: gemiddeld.
  9. Hallo, zoals het in de topic aangegeven is vraag ik mij af of dat gaat werken. Ik neem aan dat het verschil in de koppelomvormer zit. Het gaat om een 45rfe automaatbak die defect geraakt is van een tante van mij. Alvast bedankt
  10. Eerder
  11. Ab

    Hardtop te Koop

    Welkom Bartjaap. En de vraagprijs is?
  12. Bartjaap

    Hardtop te Koop

    Te koop een hardtop voor een wrangler tj Sahara bruin.
  13. Dank voor je reactie Ik zal het laten nakijken. Ik doe deze nu via de binnenkant op slot. Ik kan hem dan wel met de sleutel aan de buitenkant weer openkrijgen. Een voorlopige oplossing dus. Gr Nonja
  14. Toch vreemd, en ik kan de relatie tussen de klacht en het tankniveau ook niet echt verklaren. Bij onverklaarbaar afslaan zou ik anders de krukas sensor verdenken.
  15. Hoi Ab, Helemaal geen foutcodes. Het rare is bij een kwart volle benzine tank heb ik geen problemen. Gooi ik de benzine tank vol dan begint het.
  16. Welkom Kris! Jeepparts.nl heeft nieuwe, met 6 en/ of 7 veerbladen.
  17. Hallo all Ik zal mij eerst even voorstellen : Ik ben Kris Hendrickx kom uit België en heb al 5 jaar een CJ7 4,2 . Nu ben ik opzoek naar achterste bladveren voor mijn CJ7 . liefst geen lift .
  18. Geen foutcodes? Ook geen foutcodes in de gas installatie?
  19. Hoi allemaal, Ik heb een kj 3,7 uit 2006 gekocht. Deze slaat af en toe af zowel op gas als benzine. Auto heeft een grote beurt gehad maar blijft af en toe afslaan. Het gekke is dat het vaker gebeurt als de benzine tank vol zit. Iemand dit ook mee gemaakt?????? Groeten Marcel
  20. Dankzij een aardige Jeeper in Rotterdam heb ik een prima andere spiegel. De twee RVS spiegels zijn nog in de aanbieding.
  21. Welkom, en heel veel lees plezier op Jeepforum.nl...😀
  22. Hallo, ik zoek een originele zwarte spiegel. Heb nog 2 prima RVS spiegels in de aanbieding. Zelf ben ik niet zo van de bling-bling, vandaar. Stuur maar een pb, Siert.
  23. Wij rijden sinds 2021 in een Jeep renegade Trailhawk4xe.
  1. Meer activiteit laden


×
×
  • Nieuwe aanmaken...